Werk & Studie alle pijlers

Reflectie gevraagd op carrierekans

22-10-2018 13:43 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ZZP-er met een gemiddelde maand-omzet van pakweg 10.000,-. Ik doe erg leuke dingen en geniet van de vrijheid. (Juridische sector) Alweer een jaar of 10 is mijn devies “nooit meer loondienst”. Nog leuker dan mijn werk vind ik de randverschijnselen: publiceren, spreken, commissiewerk, bemoeienis met “het vak”.

Nu ben ik benaderd door een headhunter voor een functie als staf-directeur, leiding geven aan 8 inhoudelijke directeuren. (Denk: directeur familierecht, directeur strafrecht, etc etc) Hoofdcomponent zal zijn de externe vertegenwoordiging. Schrijven, commissies, congressen, etc. Haalbare beloning: dik 10.000,- per maand, met auto, pensioen en de hele rataplan. Standplaats dik een uur van huis, maar die reistijden ben ik gewend.

En nu weet ik niet wat te doen. De kans is Heel Erg Goed. Maar mijn huidige vrijheid dan? Kortom, reflectie zou welkom zijn. Meer dan welkom.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
wat voor vrijheid krijg je er voor terug ?
Welke vrijheid ben je precies bang kwijt te raken? Ik heb het idee altijd dat je bij dit soort banen vrij sterk zelf aan de touwtjes trekt en kan indelen hoe je wat waar wilt gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
22-10-2018 13:45
wat voor vrijheid krijg je er voor terug ?
Ehm, ja, in de praktijk vooral vrijheid mijn werk in te vullen zoals ik wil
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
is het interim? dan doen
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
22-10-2018 13:46
Welke vrijheid ben je precies bang kwijt te raken? Ik heb het idee altijd dat je bij dit soort banen vrij sterk zelf aan de touwtjes trekt en kan indelen hoe je wat waar wilt gaan doen.