Werk & Studie alle pijlers

Argh! Fout in motivatiebrief

22-10-2018 14:10 38 berichten
..
anoniem_6515603645b0b wijzigde dit bericht op 09-11-2018 08:34
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo laten.
Jij en nog twee anderen hebben er overheen gelezen, grote kans dus, dat degene die de brief gaat beoordelen er ook overheen leest.
Twee keer versturen is raar.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo laten. Ik heb door knippen en plakken wel eens het verkeerde adres boven een brief gezet, is ze volgens mij ook niet opgevallen, want werd wel uitgenodigd,(niet aangenomen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zo laten.

Als de brief verder in orde is dan is het, als ze het al lezen, duidelijk dat het een type fout is. Het lijkt me dat ze daar niet over vallen. Het zou anders zijn als je structureel bepaalde fouten maakt of telkens een verkeerde zinsopbouw gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je baalt, maar eens met de rest, zo laten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er even achteraan bellen en uitleggen of vragen of je nog een goede brief mag insturen.

Ben zelf zakelijk gezien een taal neuroot, zou een goede sollicitant er niet op afwijzen maar zou wel een kant tekening maken.

Ik weet niet om wat voor een functie het gaat maar soms komt het juist ijzersterk over een fout toe te geven en te durven corrigeren en heb je zo juist een streepje voor op anderen.

It's up to you.......
Alle reacties Link kopieren
Kattje85 schreef:
22-10-2018 14:36
Ik zou er even achteraan bellen en uitleggen of vragen of je nog een goede brief mag insturen.

Ben zelf zakelijk gezien een taal neuroot, (taalneuroot) zou een goede sollicitant er niet op afwijzen maar zou wel een kant tekening (kanttekening) maken.

Ik weet niet om wat voor een functie het gaat maar soms komt het juist ijzersterk over een fout toe te geven en te durven corrigeren en heb je zo juist een streepje voor op anderen.

It's up to you.......
Voor een taalneuroot maak je wel veel fouten :hihi:
Those who don’t believe in magic will never find it
Ik zou ook de neiging voelen om mijn fouten recht te zetten. Maar dat heb ik altijd.

Of dat altijd even goed is, ik hoor soms wel dat ik te krampachtig met iets omga. Daar zou zoiets ook onder kunnen vallen.

Ik wens dat je wordt aangenomen met twee fouten in de brief. En natuurlijk, mocht je uitgenodigd worden, dan zou ik het er wel over hebben.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja klopt, zakelijk gezien ! verveel me een beetje @ work en tik tussendoor (oeps)
Alle reacties Link kopieren
Waarom stuur je het niet gewoon nog een keer met de mededeling dat de vorige brief nog moest worden aangepast en dat de brief die je nu stuurt de final versie is?

Helemaal niet raar, iedereen maakt foutjes. :-D
Ik zou het zo laten. Grote kans dat er over die twee foutjes heen gelezen wordt, zeker als de rest van de brief goed is.
Alle reacties Link kopieren
Kattje85 schreef:
22-10-2018 14:36
Ik zou er even achteraan bellen en uitleggen of vragen of je nog een goede brief mag insturen.

Ben zelf zakelijk gezien een taal neuroot, zou een goede sollicitant er niet op afwijzen maar zou wel een kant tekening maken.

Ik weet niet om wat voor een functie het gaat maar soms komt het juist ijzersterk over een fout toe te geven en te durven corrigeren en heb je zo juist een streepje voor op anderen.

It's up to you.......
Zelf in het vervolg ook even nakijken...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
..
anoniem_6515603645b0b wijzigde dit bericht op 09-11-2018 08:35
98.82% gewijzigd
blibla schreef:
22-10-2018 14:53
Denk dat ik voor mijn eigen gemoedsrust nog even bel om te vragen of ik de brief nogmaals kan insturen. Dan heb ik er voor mijn gevoel in ieder geval alles aan gedaan,
Eerlijk gezegd denk ik dat je daar je eigen glazen mee ingooit. Het zijn geen grote fouten maar 2x een woord teveel. Je trekt er nu wel erg de aandacht naartoe terwijl ze het waarschijnlijk niet eens zien.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn typisch taalfouten die iemand maakt die veel tijd in een tekst heeft gestoken. Je sleutelt er wat aan en leest vervolgens zelf over de dubbele woorden heen. Jammer dat die twee andere mensen het niet is opgevallen.

Als ik sollicitatiebrieven moet beoordelen dan zou ik ze zeker niet afwijzen op dat soort 'schoonheidsfoutjes' hoor. Sja als je nou 'ik werdt' zou schrijven dan was t een ander verhaal. En zoals hierboven al werd gezegd: waarschijnlijk valt het hen niet eens op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval de volgende keer andere mensen je brief laten controleren...
..
anoniem_6515603645b0b wijzigde dit bericht op 09-11-2018 08:35
98.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn laatste sollicitatie was ik helemaal vergeten mijn motivatiebrief in de envelop te doen. En later bleek op mijn cv ook niet mijn mobiele nummer en mijn geboortedatum te bevatten.

3x fout dus.

Maar

Uitgenodigd, en per 1 januari ga ik beginnen. Wat ik dus wil zeggen, fouten maken is niet dodelijk. Komt vast wel goed als jij de beste kandidaat bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel vragen of je je brief opnieuw kunt sturen. Bij mijn werkgever worden alle sollicitatiebrieven bewaard tot de termijn gesloten is, en dan in 1 keer doorgestuurd door iemand van HR naar de leden van de sollicitatiecommissie. Die zouden er niets van merken als een brief opnieuw verstuurd was. Knip- en plakfouten wekken bij mij de indruk dat je je brief even tussen neus en lippen door geschreven hebt, zonder dat je echt heel gemotiveerd bent. Dat zou bij mij wel tegen je werken.
Ik zou niet gaan bellen als ik jou was. Super irritant om iemand te gaan lastig vallen om zo iets onbenulligs. Ze kijken waarschijnlijk voornamelijk naar je CV in eerste instantie en als je wordt uitgenodigd kan je er altijd even iets over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
22-10-2018 15:00
Eerlijk gezegd denk ik dat je daar je eigen glazen mee ingooit. Het zijn geen grote fouten maar 2x een woord teveel. Je trekt er nu wel erg de aandacht naartoe terwijl ze het waarschijnlijk niet eens zien.
Eens, door te bellen zou je bij mij op de nee-stapel belanden. Ooit moeten werken met een perfectionist die niet in staat was om zaken los te laten en verder te gaan.
Maar dat is mijn persoonlijke nare ervaring. Het kan zijn dat je juist daardoor goed in het profiel past omdat ze dat in het team nodig hebben.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Je wordt echt niet afgewezen op een net niet lopende zin zoals je beschrijft in de OP. En al helemaal niet als de fouten zo klein zijn dat mensen er makkelijk overheen lezen.

Ik vind dit ook juist fouten waarbij het totaal niet nodig is om de brief nog een keer te sturen, en eigenlijk zelfs ontzettend overbodig en onhandig.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 16:37
39.61% gewijzigd
Kattje85 schreef:
22-10-2018 14:36
Ik zou er even achteraan bellen en uitleggen of vragen of je nog een goede brief mag insturen.

Ben zelf zakelijk gezien een taal neuroot, zou een goede sollicitant er niet op afwijzen maar zou wel een kant tekening maken.

Ik weet niet om wat voor een functie het gaat maar soms komt het juist ijzersterk over een fout toe te geven en te durven corrigeren en heb je zo juist een streepje voor op anderen.

It's up to you.......
De fouten in jouw tekst zijn ontelbaar. Ik geloof niet dat jij kritisch zou mogen zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet druk maken TO. Niemand wordt afgewezen op een tikfout
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een tikfout is geen taalfout. Een tikfout is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een 'ik wordt' of 'hij wilt'. Dan maak je missers, maar tikfouten komen weleens voor.
Het is wel erg slordig, maar als ze je alleen daardoor afwijzen, dan hadden ze je blijkbaar sowieso al niet gewild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven