Werk & Studie alle pijlers

LOI/OU toekomstperspectief

23-10-2018 13:15 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben Jasmijn tweedejaars bedrijfskunde student aan de Erasmus Universiteit, de laatste tijd gaat het psychisch niet zo goed met me, ik worstel veel met stress, angsten en depressies. Dit heeft ook een niet te best effect op mijn studie. Daarom zit ik te twijfelen om een stapje terug te doen en bijvoorbeeld HBO te gaan doen. Hierover heb ik een paar vragen.
Ik heb mijn oog laten vallen op thuisstudie studies LOI/OU etc en daarna als het eventueel beter gaat terug te keren op Universitair niveau. Omdat het studiejaar al bezig is en omdat het volgens mij niet heel veel verplichtingen heeft. Zeker door die mentale klachten zit ik daar niet echt op te wachten.
Daarom vroeg ik me af of het raar is als je dat als 21 jarige gaat doen voor mijn gevoel doen vooral werkende mensen dat? Ik heb alleen een normale studenten bijbaan. Staat het prima aangeschreven op je CV of word je als de werkgever LOI ziet meteen weggestuurd? Kan je na eventueel HBO eventueel een master doen aan de uni? Zijn er toevallig mensen van mijn leeftijd die iets vergelijkbaars hebben gedaan?
Bij voorbaat dank
Groetjess
Alle reacties Link kopieren
Ben je al onder behandeling van een psycholoog of heb je een afspraak bij de studentenpsycholoog gemaakt?
Ik denk juist dat die vastigheid van de reguliere universiteit je nu houvast biedt. Ik heb zelf een master aan de OU gedaan en een bachelor en master aan een reguliere universiteit. Verkijk je niet op de zelfstandigheid, het kunnen uitstellen van alles etc. Is dat wel handig nu? Of kun je je studie nu beter tijdelijk stoppen en je richten op je herstel middels therapie en dan weer verder gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ben ik, nog niet heel lang inderdaad dus kan het inderdaad nog even aanzien. Het gaat me vooral om het stapje terug ik merk dat de universiteit me op dit moment heel veel druk geeft en het lijkt me fijn als ik een pauze neem toch nog bezig te blijven, er zijn bij LOI etc. vrij veel dingen die aansluiten bij wat ik nu al doe. Dus misschien doe ik alleen het eerste jaar en dan stroom ik weer in bv.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je eerst overleggen met een decaan of studiebegeleider? Soms zijn er mogelijkheden om het rustiger aan te doen. Of heeft je studie nu ook (juist) een negatieve invloed.
Op zich staat iig de OU best goed bekend, maar daar moet je wel veel zelfdiscipline voor hebben. Daarbij is het zeker niet goedkoop. Kan je dat nu wel aan denk je? Loi heb ik veel negatieve verhalen over gehoord qua organisatie. Kan je dat er bij hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven