Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiebrief; dichter bij huis

08-11-2018 11:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar werk ik als verpleegkundige op een consultatiebureau, ontzettend leuke baan! Echter, qua reistijd ben ik zo'n 2,5 uur per dag kwijt en vanwege het inflexibele karakter van het werk (vastzitten aan spreekuurtijden, niet vanuit huis kunnen werken, enz) blijkt het moeilijk te combineren met mijn gezin.
Nu zag ik dat er bij mij in de buurt vacatures zijn voor dezelfde functie. Ik wil dus graag solliciteren.
Nu vraag ik me af of ik iets over de motivatie mbt reistijd moet zeggen. Zo'n sollicitatiecommissie is ook niet achterlijk natuurlijk, ik solliciteer naar precies dezelfde functie, terwijl ik het naar mijn zin op mijn huidige werk.
Wat zouden jullie doen?
vickyp wijzigde dit bericht op 08-11-2018 12:01
0.95% gewijzigd
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Het is voor hen toch ook juist een voordeel dat iemand dichtbij woont en dus niet onderhevig is aan files, slecht weer, vertraagd OV etc?
Tja ik zou denken dat je best kunt zeggen dat je veel plezier hebt in je huidige baan maar dat het door de afstand moeilijk te combineren is met je gezin. Juist ook vanwege de flexibiliteit die nodig is voor de baan. Ook de commissie bestaat uit mensen, die zullen dit toch wel begrijpen?
Maar goed dat ben ik :-P
Alle reacties Link kopieren
je kunt er toch iets van maken als:
Hardstikke leuke functie, waar van ik weet dat ik er zeer geschikt voor ben EN nog dichterbij ook.
Ik zie alleen maar voordelen en besloot direct te reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een prima reden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hm, ook waar, zo had ik er niet eens naar gekeken :)

Reactie op Redbulletje, toen ik het plaatste stonden er meer reacties.. Jullie hebben een goed punt, ik kan het natuurlijk een positieve draai geven, ook voor hen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er in hemelsnaam negatief aan?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook een goede reden. Voordeel is ook dat je al weet dat je de baan leuk vindt en goed kan.

Ik zou nog wel even kijken naar het jeugdzorgbeleid in de verschillende gemeentes, dat wijkt nl soms nog best wat af. Misschien kun je dat dan nog extra benoemen. Bv: ‘Daarnaast spreekt het mij enorm aan dat er in Stad X extra aandacht wordt besteed aan overgewicht op vroege leeftijd en dat daar speciale inloopspreekuren voor zijn die ik in deze functie zou mogen begeleiden.’ Of iets in die trant natuurlijk. Kan ook gaan over de populatie in die wijk/stad, de grootte van het specifieke cb oid als er weinig afwijking is qua echt beleid.

Daarmee toon je ook echt interesse in wat zij specifiek doen en is het niet ALLEEN exact dezelfde baan op een andere plek.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
08-11-2018 12:01
Wat is er in hemelsnaam negatief aan?
Nou ja, als je leest bij sollicitatietips, lees je overal dat je geen negatieve redenen moet noemen als weg willen bij je huidige werkgever, reistijd enz. En dat je alleen moet reageren op de inhoud van de functie.
Ik heb zelf ook wel eens een sollicitant gehad die de baan wilde vanwege de reistijd, vreselijk gesprek was dat. Maar goed, zij was sowieso ongeschikt...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
08-11-2018 12:02
Lijkt mij ook een goede reden. Voordeel is ook dat je al weet dat je de baan leuk vindt en goed kan.

Ik zou nog wel even kijken naar het jeugdzorgbeleid in de verschillende gemeentes, dat wijkt nl soms nog best wat af. Misschien kun je dat dan nog extra benoemen. Bv: ‘Daarnaast spreekt het mij enorm aan dat er in Stad X extra aandacht wordt besteed aan overgewicht op vroege leeftijd en dat daar speciale inloopspreekuren voor zijn die ik in deze functie zou mogen begeleiden.’ Of iets in die trant natuurlijk. Kan ook gaan over de populatie in die wijk/stad, de grootte van het specifieke cb oid als er weinig afwijking is qua echt beleid.

Daarmee toon je ook echt interesse in wat zij specifiek doen en is het niet ALLEEN exact dezelfde baan op een andere plek.
Ja, dat heb ik ook al gedacht. Daarnaast lijkt het me ook echt leuk in mijn eigen woonplaats te werken, niet alleen vanwege de reistijd.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Minder reistijd lijkt mij een prima reden om te solliciteren.
Maar in je OP noem je ook "vastzitten aan spreekuurtijden, niet vanuit huis kunnen werken" en dat gaat bij dezelfde functie natuurlijk niet veranderen. Bedenk dus goed of je alleen met minder reistijd tevreden zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
VickyP schreef:
08-11-2018 12:05
Nou ja, als je leest bij sollicitatietips, lees je overal dat je geen negatieve redenen moet noemen als weg willen bij je huidige werkgever, reistijd enz. En dat je alleen moet reageren op de inhoud van de functie.
Ik heb zelf ook wel eens een sollicitant gehad die de baan wilde vanwege de reistijd, vreselijk gesprek was dat. Maar goed, zij was sowieso ongeschikt...
Gratis sollicitatietip: trek je niks aan van sollicitatietips!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch niet erg? Lijkt me logisch dat je dichter bij huis wil werken Dat snapt een werkgever ook wel. Je kan het best kort benoemen in je brief.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
08-11-2018 12:13
Minder reistijd lijkt mij een prima reden om te solliciteren.
Maar in je OP noem je ook "vastzitten aan spreekuurtijden, niet vanuit huis kunnen werken" en dat gaat bij dezelfde functie natuurlijk niet veranderen. Bedenk dus goed of je alleen met minder reistijd tevreden zou zijn.
Ja, daar zou ik tevreden mee zijn :)
Als ik nu een keer de kinderen naar school moet brengen, ben ik gelijk ruim een uur te laat. Als ik dichter bij werk, zou ik nog op tijd kunnen zijn. Ook het ophalen van de kinderen is minder stressvol, het is nu altijd racen en ik móet op tijd weg. Dan heb ik aanzienlijk meer ruimte!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
08-11-2018 12:15
Gratis sollicitatietip: trek je niks aan van sollicitatietips!
Ha, dank :-D
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
08-11-2018 12:13
Minder reistijd lijkt mij een prima reden om te solliciteren.
Maar in je OP noem je ook "vastzitten aan spreekuurtijden, niet vanuit huis kunnen werken" en dat gaat bij dezelfde functie natuurlijk niet veranderen. Bedenk dus goed of je alleen met minder reistijd tevreden zou zijn.
Dit idd. Anders gewoon doen, succes!
Ik zou er voor zorgen dat ik naast kortere reistijd ook nog een paar redenen die te maken hebben met de organisatie paraat heb.
VickyP schreef:
08-11-2018 12:23
Ja, daar zou ik tevreden mee zijn :)
Als ik nu een keer de kinderen naar school moet brengen, ben ik gelijk ruim een uur te laat. Als ik dichter bij werk, zou ik nog op tijd kunnen zijn. Ook het ophalen van de kinderen is minder stressvol, het is nu altijd racen en ik móet op tijd weg. Dan heb ik aanzienlijk meer ruimte!
Dit kun je ook ombuigen naar: vanwege minder reistijd ben ik veel flexibeler mocht het spreekuur uitlopen, er een spoedgeval binnenkomt etc.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-11-2018 12:32
Ik zou er voor zorgen dat ik naast kortere reistijd ook nog een paar redenen die te maken hebben met de organisatie paraat heb.
Zoals in je 'eigen' gemeente aan de slag gaan terwijl je zelf (jonge) kinderen hebt. Dat is in deze functie best wenselijk lijkt me (en nog iets wat je kunt benoemen in je gesprek).
Je bent gemotiveerd omdat je het werk ontzettend leuk vindt en omdat het dichterbij is.
RoseHip schreef:
08-11-2018 12:13
Minder reistijd lijkt mij een prima reden om te solliciteren.
Maar in je OP noem je ook "vastzitten aan spreekuurtijden, niet vanuit huis kunnen werken" en dat gaat bij dezelfde functie natuurlijk niet veranderen. Bedenk dus goed of je alleen met minder reistijd tevreden zou zijn.
2 uur tijdswinst per dag is geweldig! Dat is 10 uur per week, dat is meer dan een volledige werkdag!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik kan er zeker wat mee! Ben nu bezig met mijn brief, spannend!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
JollyRider schreef:
08-11-2018 12:01
Wat is er in hemelsnaam negatief aan?
.
Snap ik ook niet. Alleen maar positief dat je kan schrijven dat je je werk heel leuk vindt en graag dichterbij huis wil werken. Dan weten ze dat ze een ervaren kracht in huis halen die precies weet hoe het gaat op het CB en dat ze je zo in kunnen zetten. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Als uitleg waarom je van plek wilt wisselen, lijkt het me prima. Als ik een sollicitant heb die iets vergelijkbaars doet en leuk vindt, maar 4 uur per dag moet reizen en bij mij maar 30 minuten, snap ik dat best. Zolang je verder wel ook duidelijk kunt uitleggen wat je leuk vindt aan het werk zelf. Dat je antwoord op de vraag: wat lijkt je leuk aan deze functie? Niet alleen maar is: lekker dichtbij. Dat komt niet echt goed over, maar als je het werk nu leuk vindt, kun je gewoon uitleggen wat je er dan leuk aan vindt. Dan is de mindere reistijd alleen een verklaring waarom je dan toch over zou willen stappen, en dat lijkt me geen probleem.

(Eerlijkheid is soms ook best een pre hoor, ik zou het juist best suf vinden als iemand zich in tig bochten wringt om uit te leggen dat caissière bij de appie in plaats B echt veeeeeel beter bij hem past dan precies hetzelfde in plaats A, want visie van de winkel enz enz. Terwijl het heel duidelijk is dat iemand gewoon dichterbij wil zitten. Dan kun je dat beter gewoon zeggen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven