Werk & Studie alle pijlers

Werk met minimale belasting handen

10-11-2018 08:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een chronische aandoening kan ik mijn handen niet meer goed belasten, beide handen. De dominante hand is het meest aangedaan.

Er is geconcludeerd door een professional dat mijn werk niet meer passend is. Vreselijk vind ik dat. Ik wil gewoon mijn eigen werk uitvoeren! Maar goed, al mijn hoop is nu gevestigd op het vinden van goedwerkende spraakherkenningssoftware. Hier heb ik al een topic over geopend.

Toch is werkgever verplicht om te kijken of een andere functie geschikter is voor mij, hetzij intern of via tweede spoor, in het kader van de wet poortwachter.

Ik werk momenteel op HBO niveau in de financiën. Wie weet wat een mogelijke functie zou zijn (het liefst op eigen niveau) met minimale belasting van de handen?
Alle reacties Link kopieren
Een voorlichtende functie denk ik. Of helpdesk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lesgeven evt icm een pal?
Een vriend van mij was projectmanager van internationale projecten, met spraakherkenningssoftware en zonder zijn handen te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het echt van het type belasting afhangt. Het verschilt erg of je RSI, reuma of niet goed werkende handspieren hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een arbeidsdeskundige kan dat uitzoeken maar je moet er wel op aandringen dat hij onderzoekt wat mogelijk is met aanpassingen en voorzieningen want dat wordt nog al eens vergeten. Mocht je gaan solliciteren op lange termijn dan heb je meer aan een jobhunter die je helpt en die bij een werkgever de specifieke voordelen meeneemt die er voor een werkgever zijn wanneer hij iemand in dienst heeft met een arbeidshandicap.

Een voorziening (zoals sofware of werkplek aanpassing) hdie et UWV mede financiert kan namelijk beteken dat je ook zonder WIA wordt aangeduid als iemand met een structureel functionele beperking en daarmee val je onder de no-risk polis en mogelijk zijn er nog meer voordelen voor werkgevers zoals premiekorting/subsidies.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-11-2018 09:06
Ik denk dat het echt van het type belasting afhangt. Het verschilt erg of je RSI, reuma of niet goed werkende handspieren hebt.
Reuma in pezen, peesaanhechtingen en gewrichten. Ben nu bezig met revalidatie om o.a. te proberen de handfunctie te versterken.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
10-11-2018 08:55
Een vriend van mij was projectmanager van internationale projecten, met spraakherkenningssoftware en zonder zijn handen te gebruiken.
Dat klinkt heel goed! Hoop dat dat voor mij ook zal werken.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
10-11-2018 08:53
Lesgeven evt icm een pal?
Lesgeven lijkt me heel leuk, maar dat is niet op korte termijn realiseerbaar. Wellicht wel op de lange termijn.

Wat is een pal?
Alle reacties Link kopieren
EmmadePemma schreef:
10-11-2018 09:07
Een arbeidsdeskundige kan dat uitzoeken maar je moet er wel op aandringen dat hij onderzoekt wat mogelijk is met aanpassingen en voorzieningen want dat wordt nog al eens vergeten. Mocht je gaan solliciteren op lange termijn dan heb je meer aan een jobhunter die je helpt en die bij een werkgever de specifieke voordelen meeneemt die er voor een werkgever zijn wanneer hij iemand in dienst heeft met een arbeidshandicap.

Een voorziening (zoals sofware of werkplek aanpassing) hdie et UWV mede financiert kan namelijk beteken dat je ook zonder WIA wordt aangeduid als iemand met een structureel functionele beperking en daarmee val je onder de no-risk polis en mogelijk zijn er nog meer voordelen voor werkgevers zoals premiekorting/subsidies.
Ik neem dit mee, dankjewel! Heb enige kennis over arbeidshandicap en bijbehorende subsidie, maar zal me daar eens verder in verdiepen.

Arbeidsdeskundige heeft ernaar gekeken en conclusie getrokken. Mogelijke functies waren receptionist en gastvrouw, maar naast het feit dat deze functies ver onder opleidings- en loonniveau liggen, is dit ook niet mogelijk met de fysieke beperkingen.
Alle reacties Link kopieren
Fina28 schreef:
10-11-2018 09:23
Lesgeven lijkt me heel leuk, maar dat is niet op korte termijn realiseerbaar. Wellicht wel op de lange termijn.

Wat is een pal?
Persoonlijk assistent leraar, meestal een student. Mijn slechtziende collega heeft er bv een, om essays na te kijken. Ikzelf zou er ook eentje kunnen inhuren uit mijn persoonlijk budget.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis heeft jaren dezelfde klachten en kon ook niet werken in haar eigenlijke functie, omdat zij haar handen niet voor langere tijd kan gebruiken, vooral fijne motoriek niet. Zij is (stads)gids geworden en heeft ontzettend veel plezier in het werk. Hierbij hoeft ze haar handen helemaal niet te gebruiken.
anoniem_371603 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 15:56
34.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fina28 schreef:
10-11-2018 09:27
Ik neem dit mee, dankjewel! Heb enige kennis over arbeidshandicap en bijbehorende subsidie, maar zal me daar eens verder in verdiepen.

Arbeidsdeskundige heeft ernaar gekeken en conclusie getrokken. Mogelijke functies waren receptionist en gastvrouw, maar naast het feit dat deze functies ver onder opleidings- en loonniveau liggen, is dit ook niet mogelijk met de fysieke beperkingen.
Ik weet globaal wel iets maar niet zo veel van voorzieningen en de bijbehorende regels maar wanneer een voorziening mede wordt gefinancierd voor het UWV dan kun je als structureel functioneel beperkt worden aangemerkt. No risk en premiekorting zijn wel de belangrijkste: https://www.ensie.nl/paul-lammerts/sfb.

Ik heb een eenarmige collega die met spraaksoftware werkt en ik ken meer mensen die administratief werk doen met cijfers die het gebruiken.
ik denk dat je een consultancy functie zou kunnen doen, of misschien gesprekken bij klanten houden. misschien omscholen naar fiscalist of financieel adviseur?
Fina28 schreef:
10-11-2018 09:27
Ik neem dit mee, dankjewel! Heb enige kennis over arbeidshandicap en bijbehorende subsidie, maar zal me daar eens verder in verdiepen.

Arbeidsdeskundige heeft ernaar gekeken en conclusie getrokken. Mogelijke functies waren receptionist en gastvrouw, maar naast het feit dat deze functies ver onder opleidings- en loonniveau liggen, is dit ook niet mogelijk met de fysieke beperkingen.
Ik denk dat er wel meer in zit Bekende van mij was directeur van een culturele instelling. Zij was niet fysiek beperkt, maar ze wist niet eens hoe Word werkte omdat haar secretaresse al het typwerk deed. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Financieel consulent bij een gemeente. Je bent vooral veel in gesprek met managers, neemt deel aan projectgroepen etc. Wat is je opleiding precies?
Alle reacties Link kopieren
Fina28 schreef:
10-11-2018 09:21
Reuma in pezen, peesaanhechtingen en gewrichten. Ben nu bezig met revalidatie om o.a. te proberen de handfunctie te versterken.
Ik ken iemand en die haar moeder’s handen staan helemaal krom van de reuma. Nu kreeg zij zelf op 50 jarige leeftijd dat ook, zere handen, vingers gingen ook scheef trekken. Zij dacht, ik wil dit niet en is anders (paleo) gaan eten plus gaan bewegen, wandelen buiten en yoga in sportschool. Nu heeft ze gewoon na jaren die klachten niet meer, of wordt het uitgesteld. Doe jij dat ook je voeding aanpassen? Was je hiervan op de hoogte?
Het is namelijk echt wetenschappelijk aangetoond dat anders eten je minder pijn klachten hebt bij reuma.

https://www.bewegenzonderpijn.com/vier- ... -pijnigen/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven