Werk & Studie alle pijlers

Ondernemerstips en adviezen

10-11-2018 23:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Als kleine ondernemer lijkt het me leuk om anoniem tips en adviezen te delen, misschien dat we hier van elkaar kunnen leren!
Leuke, ludieke acties bijvoorbeeld. Facebook of instagram of noujuist niet? Maar ook de kleine leuke dingen of ergernissen.

To trapt natuurlijk af;
Ik ben zelf ongeveer 14 jaar ondernemer en leer nog steeds iedere dag. Ik heb onlangs afscheid genomen van het zakelijk facebookaccount en ben volledig overgegaan naar Instagram. Kom er ik er zojuist achter dat als ik wil adverteren op Instagram er een gelinkt facebookaccount moet zijn :-?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik in een dorp nabij een Ritualsshop ontdekt, vanaf maandag hebben we luxe op het toilet :)

Net de puntjes op de i zetten qua beleving kan zo belangrijk zijn. Ik vind het zelf ook altijd prettig als ik ergens kom en alles is super verzorgd en netjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat adverteren op FB (en zelfs Marktplaats) nauwelijks extra omzet genereert (ik verkoop producten in een nichemarkt). Mijn klanten vinden mij vooral via Google en soms via forums.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
BruinHondje schreef:
10-11-2018 23:25
Mijn ervaring is dat adverteren op FB (en zelfs Marktplaats) nauwelijks extra omzet genereert (ik verkoop producten in een nichemarkt). Mijn klanten vinden mij vooral via Google en soms via forums.
Dat is ook mijn ervaring, flyeren daarin tegen wel mits je het niet samen pakt in een pakket. Los huis aan huis werkt het beste.

Adverteren in een huis aan huis krantje doe ik regelmatig, het liefste een kleintje op de voorpagina al gooien ze m weg ze hebben je gezien ;-) Ook diverse reclameborden bij verenigingen ik doe veel aan sponsoring (kleine bedragen, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me ook sterk afvraag, is YouToube niet een mooi medium om je bedrijf en (jezelf) te promoten? Mensen willen steeds meer het persoonlijke zien, door korte filmpjes te plaatsen met een kijkje achter de schermen raken mensen meer betrokken met het bedrijf.

Ik heb het nog niet gedaan maar overweeg het wel. Het is tenslotte een stukje privacy wat je weggeeft..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel gericht geadverteerd toen ik begin. 100% weggegooid geld. Koude acquisitie in welke vorm dan ook werkt (voor mij) niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-11-2018 04:12
Ik heb heel gericht geadverteerd toen ik begin. 100% weggegooid geld. Koude acquisitie in welke vorm dan ook werkt (voor mij) niet
Gericht adverteren? Dat kan ik helaas niet mijn cliënt kan iedereen zijn boven de 18 met overgewicht natuurlijk :) Maar ik ben er van overtuigd dat hoe meer je naam gezien wordt het een begrip is. Voor afvallen ga je naar... mij dus :) en waar ga ik voor naar jolly of hou je dat ook geheim, snap ik hoor
Alle reacties Link kopieren
Je reacties in je YouTube-topic leren me dat ik dit topic beter weer verlaat.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Prima, alsnog bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Adverteren heb ik nooit gedaan. Ik moest het in het begin vooral van via-via hebben en mijn website wordt goed gevonden (daar doe ik verder niets aan) Wel een zakelijk FB-account en prive-instagram account wat ik zakelijk gebruik (wist toen niet dat er ook zakelijke accounts waren). FB levert nauwelijks iets op en doe ik weinig meer mee. Instagram ben ik vrij actief en haal ik 90% van mijn omzet vandaan. Daar heb ik ook veel meer volgers. Insta ben ik blijkbaar goed te vinden en op FB niet. Hoe dat precies werkt snap ik nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik ben nu 4 jaar ondernemer. Na de eerste moeielijke 1,5 jaar ging mijn bedrijf langzaam lopen en nu is het zo druk dat ik het niet meer kan bijbenen wat ook weer de nodige problemen oplevert omdat wat ik doe erg arbeidsintensief is en ik geen personeel kan betalen. Maar alles stap voor stap zeg ik altijd maar.
eliney schreef:
11-11-2018 06:37
Gericht adverteren? Dat kan ik helaas niet mijn cliënt kan iedereen zijn boven de 18 met overgewicht natuurlijk :) Maar ik ben er van overtuigd dat hoe meer je naam gezien wordt het een begrip is. Voor afvallen ga je naar... mij dus :) en waar ga ik voor naar jolly of hou je dat ook geheim, snap ik hoor


Je bent dietist? Dan heb je veel meer aan een goed contact opbouwen met andere zorgverleners in jouw omgeving dan aan een vlog. Zorg bijv dat de huisartsen naar jou doorverwijzen ipv naar je concurrent. Zoek evt samenwerking met een sportschool om samen een programma op te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven