Werk & Studie alle pijlers

YouTube

11-11-2018 01:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Als een totale leek op YouTube gebied wil ik graag jullie tips en adviezen. Zijn er hier ervaren youtubers die mij een advies kunnen geven?

Ik ben onder andere werkzaam als diëtiste en zou graag leuke filmpjes laten zien van de gezonde maaltijden die ik maak, mijn shoppingtrips naar de supermarkt, de markt, Sligro op zoek naar gezonde producten etc etc.

Hoe pak ik dat aan? Alvast super bedankt!!
Heb je een voorbeeld van wat je wilt? Ga je zelf filmen? Moet iemand jou filmen? Wil je zelf dingen monteren?
Alle reacties Link kopieren
ik ga zelf filmen met mijn telefoon, het dagelijkse. Ik krijg vaak vragen van cliënten hoe ik bepaalde dingen doe en dan kan ik dat laten zien.

Het is ook maar een spontaan idee hoor, van een uur geleden :)

Ik denk dat het wel een poging waard is, ik heb zojuist een account aangemaakt en probeer mijn eerste filmpje te uploaden. Dat is inmiddels een uur (!?!) geleden en het staat nu op de helft? is dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf zojuist wel cliënten, dat zijn ze natuurlijk, maar die band die ik met ze heb gaat natuurlijk veel verder. Mensen die bij mij komen leggen vaak hun verhaal op tafel met soms de ziel en zaligheid erbij. Er is veel app en instagram contact, vandaar dat ik ook van mijn leven wat wil laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik wil je eerste volger wel zijn :mrgreen:
Succes!
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
11-11-2018 03:36
Leuk! Ik wil je eerste volger wel zijn ;-)
Succes!
haha, graag! :)
Alle reacties Link kopieren
grapje hoor, zoals ik al in een ander topic al aangaf hoop ik op goed advies maar ik blijf hier het liefst anoniem.

Op Instagram doe ik het best aardig (ongeveer 1300 volgers) en ik hoop natuurlijk dat op youtube ook ooit eens te krijgen, en daarbij natuurlijk ook die mensen terug te volgen. Want ik kijk nu nog geen filmpjes op youtube.

Ik zie nu vooral vele leuke gerechten voorbijkomen van volgers en na een jaar lijkt het me wel eens leuk om daar een verhaal achter te zien dmv een filmpje. Is dat ook gelinkt trouwens instagram en youtube?
Alle reacties Link kopieren
Gaat dit je extra omzet keveren, of maakt het je betaalde werk juist deels overbodig?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-11-2018 04:35
Gaat dit je extra omzet keveren, of maakt het je betaalde werk juist deels overbodig?
Niets van dat. Mijn cliënten betalen mij per consult.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht niet dat ik daardoor extra cliënten ga werven. Wel een beter contact met met cliënten, ze hebben daardoor een kijkje in de keuken als het ware :)
Alle reacties Link kopieren
eliney schreef:
11-11-2018 04:55
Niets van dat. Mijn cliënten betalen mij per consult.
Dat snap ik. De vraag was dus of dit je meer of juist minder consulten gaat opleveren
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
eliney schreef:
11-11-2018 04:58
Ik verwacht niet dat ik daardoor extra cliënten ga werven. Wel een beter contact met met cliënten, ze hebben daardoor een kijkje in de keuken als het ware :)
En wat heb je daar bedrijfsmatig aan?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-11-2018 05:13
En wat heb je daar bedrijfsmatig aan?
Heel veel natuurlijk.. Mensen moeten een beetje fan van je zijn. Je werkt waarschijnlijk in een andere branche
Ik spreek mijn cliënten persoonlijk minimaal 1x per week, per app vaker. Je heb vast geen idee wat een afvalproces met je doet of wel?
Plannen die je maakt na middernacht kunnen veelal beter in die fase blijven.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat ik een voor en na foto zet op mijn insta geeft dat automatisch veel reacties, het is een sneeuwbaleffect

Ik heb natuurlijk geen idee wat youtube kan doen voor mij, dat zullen we zien.

Wel weet ik dat al mijn cliënten het prettig vinden om mij ook privé te kennen (niet dat ik zo interessant ben heur) en sport nietes nada. Ik hou van gemak, en lekker eten en sommige mensen vinden mij grappig.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
11-11-2018 06:02
Plannen die je maakt na middernacht kunnen veelal beter in die fase blijven.
en jij denkt dat ik dit nu verzin :idee: en even op het forum gooi?
eliney schreef:
11-11-2018 03:15
ik ga zelf filmen met mijn telefoon, het dagelijkse. Ik krijg vaak vragen van cliënten hoe ik bepaalde dingen doe en dan kan ik dat laten zien.

JHet is ook maar een spontaan idee hoor, van een uur geleden :)

Ik denk dat het wel een poging waard is, ik heb zojuist een account aangemaakt en probeer mijn eerste filmpje te uploaden. Dat is inmiddels een uur (!?!) geleden en het staat nu op de helft? is dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
11-11-2018 06:20
inderdaad, je hebt gelijk. en nu?
Alle reacties Link kopieren
eliney schreef:
11-11-2018 06:01
Heel veel natuurlijk.. Mensen moeten een beetje fan van je zijn. Je werkt waarschijnlijk in een andere branche
Ik spreek mijn cliënten persoonlijk minimaal 1x per week, per app vaker. Je heb vast geen idee wat een afvalproces met je doet of wel?
Je zegt “natuurlijk”. Mijn ervaring met ondernemers is dat als ze tijd en dus geld investeren in iets dat “natuurlijk” heel nuttig is, maar ze kunnen dat niet echt onderbouwen, het vooral een dure hobby wordt.

Maar goed, je vindt het kennelijk minder belangrijk om over mijn vraag na te denken dan om mij in twijfel te trekken. Zelf weten.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Tip van een collega ondernemer: denk er nog even over. Het is een prima idee, daar niet van, maar werk het nou eerst even uit voor je direct gaat uploaden.
Hallo?!
Natuurlijk vinden je cliënten het fijn om je privé te kennen. Maar wil je juist werk en privé niet gescheiden houden? Ik bedoel er je bent toch een professional en niet hun vriendin? Ik moet er niet aan denken dat patiënten (ik ben arts) mij privé gaan leren kennen via youtube video's. Voelt dat voor jou anders? Succes in elk geval :-)
Alle reacties Link kopieren
"de gezonde maaltijden die ik maak, mijn shoppingtrips naar de supermarkt, de markt, Sligro op zoek naar gezonde producten etc etc. "
Buiten de maaltijden, is het interessant om jou te zien winkelen en dan gefilmd met je telefoon? Vloggers gebruiken een camera en kan je filmpjes bewerken etc?
Een maand geleden moest je zelf nog op dieet, tot aan shakes toe, en nu denk je dat je een diëtist bent en anderen kan laten zien hoe het moet dmv filmpjes?

Je gaf eerder al aan dat je op fb een hekel had aan mensen die iets slanks promoten maar zelf nog dik zijn.

Vreemd..
Een uur nadat je het hebt bedacht heb je al een filmpje gemaakt dat je aan het uploaden bent?
Weet je dat mensen die een beetje professioneel filmpje willen maken per minuut film ongeveer een uur editten etc uittrekken? Zomaar iets filmen en dat volledig onbewerkt uploaden mag dan spontaan lijken, het komt op de kijker vooral heel onprofessioneel over.
Ken je de blog 'Optima Vita'? Kijk eens hoe zij het aanpakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven