Werk & Studie alle pijlers

Op kamers in Utrecht

11-11-2018 11:56 21 berichten
Dag allemaal!

Ik studeer sinds dit jaar in Utrecht, heb dat pas in maart besloten dus heb me toen pas ingeschreven bij de ssh. Heel handig, had ondertussen al 4 jaar inschrijftijd kunnen hebben maar heb dus pas 7-8 maanden tijd. Verder heb ik ook al Kamernet geprobeerd, Socius, antikraak, Woningnet(lotingen), Facebook en via via. Nog steeds niets gevonden. Facebook en ook Kamernet vragen vaak 21+ en eindstudie. Nu ben ik 20 en eerstejaars, maar in principe zou ik derdejaars moeten zijn. Verder woont m’n vriend wel in Utrecht en ben daar regelmatig, maar toch telkens dat twee uur heen, twee uur terug reizen is niet ideaal. Heeft iemand nog tips? Over hoe je überhaupt aan een kamer komt, maar misschien ook wat voor mailtjes/berichtjes die mensen op Facebook en Kamernet graag willen ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Omliggende dorpen?
In Bunnik bijvoorbeeld wonen heel veel Uithof studenten.
Maar er zijn er meer die goed te fietsen zijn en een rechtstreekse busverbinding hebben.

Zelf heb ik destijds twee keer geluk gehad met reageren op Marktplaats advertenties.
Marktplaats kun je inderdaad proberen. En misschien heel ouderwets via die kaartjes in de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, Utrecht is een van de allermoeilijkste!
Volgens mij gaat het vooral viavia daar.
Zorg dus dat je zo veel mogelijk mensen kent.
Wat je vaak ziet, is dat heel veel eerstejaars studenten na het eerste of tweede trimester opeens bedenken dat dit toch niet de studie is die bij ze past en er dus mee stoppen.
Dat biedt kansen om hun kamer over te nemen!
Alle reacties Link kopieren
In welke wijk woont je vriend? Mijn wijk heeft een soort marktplaats op FB. Daar komen regelmatig kamers voorbij. Daar kun je ook een oproepje plaatsen