Werk & Studie alle pijlers

Werk vinden als moeder zijnde

13-11-2018 01:38 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Er zullen hier vast wel mensen zijn die mij kunnen helpen of moeders die tegen het zelfde probleem aanlopen.

Ik ben een alleenstaande moeder van 2 lieve meiden van 8 en 10 jaar oud.
Ze zitten op een school met een continu rooster 08:30 tot 14:00 uur.

Ik werk nu op de administratief kantoor voor een zorginstelling. Maar ik heb zo'n hekel aan de baan. Toendertijd begonnen omdat ik het perfect kon combineren met de schooltijden van mijn kinderen.

Nu opzoek naar een nieuwe baan. Maar bijna niks is te combineren met de schooltijden....

Ik kan 2 volle dagen werken en de overige onder schooltijd.

Wie weet wat leuks?
Ik ben bereid om scholing te volgen.

Wat mij echt niet trekt is:
In de zorg.
Administratief.
Groenvoorziening.
Winkelmedewerker.

Er zullen vast nog meer moeders zijn die met schooltijden zitten?

Alvast bedankt!
anoniem_378774 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 13:37
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iets van callcenter werk? Misschien is dat te combineren met de schooltijden?

Maar dat moet je wel liggen natuurlijk, mij persoonlijk lijkt het niet wat ;-D
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn idee hebben de meeste werkende moeders opvang voor hun kinderen, waardoor ze niet met de schooltijden van hun kinderen zitten (enkel met de tijden van de kinderopvang).

Waarom is dit geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen toch naar de naschoolse opvang?
Alle reacties Link kopieren
Onderwijassistent?
Alle reacties Link kopieren
Pijnboompitje25 schreef:
13-11-2018 09:14
Naar mijn idee hebben de meeste werkende moeders opvang voor hun kinderen, waardoor ze niet met de schooltijden van hun kinderen zitten (enkel met de tijden van de kinderopvang).

Waarom is dit geen optie?
Dit is precies mijn gedachte.
biekoe wijzigde dit bericht op 13-11-2018 09:20
Reden: Tikfout
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien bij een cateringbedrijf dat lunches verzorgt? Ben je meestal om 14u wel mee klaar denk ik.
Of in een bedrijfskantine?
Alle reacties Link kopieren
poetsen
Ja en?
Ik heb er vier maar die gingen destijds gewoon naar de naschoolse opvang. Zo deed ik dat hele ‘werken als ‘moeder’’.

Ik ken een paar vrouwen die 4x9 werken maar de rest gewoon fulltime
Alle reacties Link kopieren
Ik werk fulltime als alleenstaande moeder in de IT sector. Als ik banen ga zoeken voor onder schooltijd, dan zit ik met laaggeschoold werk waarin ik niet uitgedaagd word en waarmee ik niet kan rondkomen.

Voor mijn dochter is er buitenschoolse opvang, af en toe komt m'n moeder haar halen op de woensdagen. In de weken dat ze bij haar vader is, werk ik elke dag een uur langer, zodat ik in de weken dat ze bij mij is ik een uur korter kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel een moeder, maar niet alleenstaand. Mijn zoontje gaat 3 dagen naar de BSO.
Ik heb een collega wie een alleenstaande moeder is. Zij maakt gebruik van de BSO en een gastouder
Alle reacties Link kopieren
Een (leuke) baan vinden waar je tot 13.30 werkt lijkt me niet makkelijk. Ik denk dat je jezelf erg beperkt door die schooltijden aan te houden.
Ik zou idd de BSO 'afnemen' voor de kinderen. Ik ben geen alleenstaande moeder, maar mijn man werkt in ploegen en moet dus ook kinderen naar opvang laten gaan. (oudste BSO na schooltijd en jongste van 1 jaar naar het KDV)
Ik zou deze baan niet gekregen hebben als ik alleen tot 13.30 beschikbaar zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Op zich zijn er toch wel banen waar je drie dagen werken mag spreiden over vier? Dus 2 hele en 2 halve dagen werken. Zo combineren in ieder geval in het onderwijs (mijn sector) ouders regelmatig werk met zorg voor hun kinderen. Ik kan me voorstellen dat dat in andere sectoren ook wel zo mag.

Nadeel is dan dus dat je wel max. 24 uur (0,6 fte) werkt op die manier, geen idee omdat kostentechnisch voor jou haalbaar is.
Dat heet je prive en werk coördineren, ipv verwachten dat je werk zich plooit rond je prive. Dan is eigenlijk bijna alles wel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alleenstaand met drie kinderen waarvan 1 tweeling.
Werk 36 uur en maak gebruik van de bso.
Woensdagmiddag ben ik vrij.
Het is goed te doen en de kinderen zijn tevreden.
Man is overleden dus geen gedeeld ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
En hoe doet hun vader dat? Werkt die ook alleen onder schooltijd?
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik werk 29 uur verdeeld over 4 dagen en heb 2 kinderen. Mijn man werkt dusdanige tijden en reisafstand dat ik het brengen en halen regel. De kinderen gaan naar een kdv waar ze straks ook voor- en naschoolse opvang hebben als ze naar school gaan.
Opa en oma passen 1 dag op.

Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil; zoek een leuke parttime baan en regel opvang voor de dagen dat je werkt. Andere optie is in je huidige baan blijven werken tot je kinderen oud genoeg zijn om alleen thuis te blijven. Hoe lang duurt dat nog ongeveer? Misschien kun je in de tussentijd een opleiding volgen om daarna een betere stap te maken en jezelf toch uit te dagen?
Alle reacties Link kopieren
Omscholing naar onderwijs assistente klinkt eigenlijk wel goed. Ik ga mij daar eens in verdiepen.

De meiden zitten nu 2 dagen op de BSO. Echter hebben zij, vooral de jongste er een verschikkelijke hekel aan. Dus als t kan breng ik hun er liever niet vaker heen. Andere BSO zit hier niet in de omgeving.
Vader is ook niet meer in beeld.

Ik kan eventueel voor een dag max. tot 16 uur, oppas kunnen regelen.

Er zal ongetwijfeld wel iets zijn.

En idd ondertussen eerst omscholen tijdens deze baan die ik nu heb, is ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Als onderwijsassistent ben je echt niet alleen maar tijdens schooltijd bezig hoor. Wat denk je van voorbereiden/nabespreken/groepsvergaderingen etc. Er ligt minder druk op dan op docent zijn zelf, maar ik zou me er eerst eens goed in verdiepen.

Gastouder aan huis/kinderen naar een gastouder brengen geen optie voor die resterende uurtjes?
Alle reacties Link kopieren
Jill98765 schreef:
13-11-2018 11:16
Omscholing naar onderwijs assistente klinkt eigenlijk wel goed. Ik ga mij daar eens in verdiepen.

De meiden zitten nu 2 dagen op de BSO. Echter hebben zij, vooral de jongste er een verschikkelijke hekel aan. Dus als t kan breng ik hun er liever niet vaker heen. Andere BSO zit hier niet in de omgeving.
Vader is ook niet meer in beeld.

Ik kan eventueel voor een dag max. tot 16 uur, oppas kunnen regelen.

Er zal ongetwijfeld wel iets zijn.

En idd ondertussen eerst omscholen tijdens deze baan die ik nu heb, is ook een optie.
Ik,heb onderwijsassistent geopperd, maar ook voorgesteld dat je je kinderen dan naar naschoolse opvang brengt.
Oppas tot 16.00 uur zal niet genoeg zijn.
Maar daar staat tegenover dat je alle vakanties met je kinderen vrij bent.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf verantwoordelijk bent voor je inkomen en niet terug wilt wallen op alimentatie of de overheid, dan wordt je zo flexibel als nodig is om rond te komen.
De vraag zit een beetje in mijn irritatiezone, Jill, sorry. Doordat je jezelf zo nadrukkelijk presenteert als moeder, wordt je voor werkgevers niet interessant en als collega ben je ook niet prettig.
Van alle volwassen Nederlanders heeft 80% kinderen, dus daar ben je niet uniek in. Denk je dat alleenstaande vaders zich druk maken over de schooltijden van hun kinderen, en of ze het wel naar hun zin hebben op de opvang?
Werk is een gegeven, als het nodig is om rond te komen dat je fulltime werkt, dan zal privé moeten schikken.
Ga gewoon solliciteren op een functie die bij je past, voor het aantal uren dat je nodig hebt en vorm de opvang voor je meiden daar omheen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je probleem is niog maar heel tijdelijk he?
Vanaf tien jaar haken veel kinderen af bij de BSO en gaan ze zelf naar huis/vriendje na schooltijd.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen BSO voor je kinderen wilt, zou ik lekker in je huidige baan blijven totdat ze oud genoeg zijn om een paar uur alleen thuis te blijven.
En daarna een leuke baan te zoeken met gewone werktijden. Het lijkt me zonde om je helemaal omtescholen voor een baan die je maar 1-2 jaar uit hoeft te voeren omdat daarna je kinderen te groot voor de BSO zijn.

Dus, kijk ook op de lange termijn wat je ermee opschiet (eenmaal op de middelbare school hebben kinderen toch weer hele andere schooltijden en kunnen ze meestal ook overdag een paar uur alleen thuis zijn)

Anders een oppas aan huis zoeken? Ik deed ook oppaswerk bij een gezin toen ik studente was. Combineerde perfect met mijn lestijden en was leuk verdiend. (wel zwart, dat wel)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is vader niet meer in beeld. Toch wel typisch dat altijd de vrouwen met de kinderen opgezadeld worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Enige wat ik kan bedenken is ontbijt/lunch in een hotel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven