Werk & Studie alle pijlers

Oud docent een berichtje sturen

14-11-2018 18:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik heb 5 jaar geleden een goede band gehad met een lerares, vooral een goede vertrouwensband. Ik heb haar veel dingen vertelt waar ik mee zat en ze heeft me daar goed mee geholpen. Eigenlijk stopte het contact meteen na mijn schooltijd. Nu, 5 jaar later kwam ik haar voorbij op Facebook. Ik heb haar nog steeds op Whatsapp en ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het met haar gaat. Is het vreemd om haar 5 jaar later een bericht te sturen?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat is niet vreemd. Ik verwacht dat zij ook benieuwd is hoe het nu met jou gaat. Ik zou dan wel via Facebook een berichtje sturen, omdat WhatsApp misschien wat te dichtbij komt, vijf jaar later.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp zou ik niet doen maar via FB kan toch? Ik heb regelmatig midden twintigers voor mijn neus springen met “Weet u nog wie ik ben juf?”. Staan ze daar met hun 1.90 :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-11-2018 18:42
Whatsapp zou ik niet doen maar via FB kan toch? Ik heb regelmatig midden twintigers voor mijn neus springen met “Weet u nog wie ik ben juf?”. Staan ze daar met hun 1.90 :-D
:)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
nee hoor je merkt snel genoeg hoe zij het vind
Alle reacties Link kopieren
Iets andere situatie maar ik krijg af en toe nog een berichtje van een oud cliënt bij wie ik ambulant gezinsbegeleider ben geweest. Ze stuurt de berichtjes via Messenger. Dat vind ik helemaal prima En ik vind het ook leuk om te horen hoe het nu met haar kinderen gaat en dat het zo goed gaat met haar. Ze heeft me ook een vriendschapsverzoek gestuurd. Die heb ik niet geaccepteerd. Maar af en toe een berichtje vind ik wel leuk :-)

Gewoon doen dus :-)
Alle reacties Link kopieren
Doen! Ik heb ooit een super toffe lieve mentor gehad! Ik heb heel veel steun aan hem gehad. Denk zelfs dat ik mijn examen nooit gehaald had zonder hem. Ik heb hem helaas nooit meer kunnen vinden. Zou hem graag vertellen dat ik hem een erg prettige aardige vent vond! :-]
Alle reacties Link kopieren
Doen! Lief.
Alle reacties Link kopieren
Hangt echt heel erg van je doel af. Wil je weer echt contact, omdat je schrijft dat je ook wilt weten hoe het met haar gaat? Dan weet ik niet zeker of ze daar op zit te wachten. Wil je gewoon laten weten hoe het nu met je gaat (als in: goed), dan zou ik het wel doen.
Ik heb mijn leraar uit groep 7/8 een exemplaar van mijn proefschrift gestuurd met een briefje erbij. Dus zeg maar zo’n 17 jaar later of zo. Gewoon omdat hij een fijne leraar was, en me toen altijd al aanmoedigde om dingen te ondernemen. Daar kreeg ik een hele leuke kaart van terug. Maar ik wilde oprecht gewoon alleen laten weten hoe het me vergaan was, en verder helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon doen!
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ja doen! Ik heb het ooit andersom gehad: een oud docent die mij had opgezocht en heel benieuwd hoe het met mij ging... ik vond het alleen maar heel leuk en bijzonder dat hij aan me dacht!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, gewoon doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik zou dat doen.
Ik ben docent en ik vind het leuk als oudleerlingen mij na jaren nog kennen en laten weten hoe het met ze gaat.
Als je haar normaal gesproken via whatsapp sprak (omdat je zegt haar 'nog' op whatsapp te hebben) zou ik haar daar juist een bericht sturen. En niet opeens via een ander kanaal. Maar goed, zó nauw luistert het ook weer niet ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar terug een oid docent via LinkedIn een bericht gestuurd waarin ik heb gezegd dat ik niet de makkelijkste leerling ben geweest, maar dat ik van hem het meest heb geleerd en dat ik het nooit had gered zonder zijn inzet. Dat het nu heel goed gaat en dat ik “opeens” een leermethode heb ontdekt waardoor ik overal doorheen vloog.

Kreeg een hele warme en fijne reactie terug. Ik vind het heel fijn dat ik heb kunnen zeggen dat iemand mij zo heeft geholpen. Inmiddels zijn we LinkedIn contact. Dus niks prive, maar wel leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven.
Alle reacties Link kopieren
En verder: er spoken regelmatig oudmentorleerlingen door mijn hoofd. Dan ben ik benieuwd of ze op hun pootjes zijn terechtgekomen, of die ene vervolgopleiding toch hun ding was, enz. Het is egostrelend als een oud-leerling met een big smile zich komt voorstellen als de nieuwe stagiaire. Kan ook dat ze mijn vak een afgrijselijk gedrocht vonden, het is altijd leuk om te horen hoe en waar ze zijn terechtgekomen.

Ken geen collega’s die het niet leuk vinden om iets te horen van een oud-leerling.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-11-2018 20:18

Ken geen collega’s die het niet leuk vinden om iets te horen van een oud-leerling.
Eens!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Volgend probleem.
Ik heb haar via Facebook een bericht gestuurd, maar het bericht blijft op geleverd staan. Ik ben bang dat ze geen melding krijgt aangezien we geen vrienden op Facebook zijn....dus ik ben bang dat ze mijn berichtje niet leest
Alle reacties Link kopieren
Dan app je haar toch, ik zie er geen probleem in. Leuk zelfs !
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
14-11-2018 21:46
Dan app je haar toch, ik zie er geen probleem in. Leuk zelfs !
Ja maar ik heb haar ook al een Facebook bericht gestuurd.... Beetje dubbelop dan
Ik kreeg van de week een melding dat iemand me een berichtje had gestuurd. Diegene heb ik niet als vriend. Er stond toen iets van "*Naam* heeft je een bericht gestuurd"
Je hebt al een bericht gestuurd.

Wat je moet onthouden:
vertel haar geen problemen die je momenteel hebt. Want ze hoeft je niet meer te ondersteunen zoals ze op school deed. Die rol hoeft ze dus niet meer te spelen.

Je kan haar natuurlijk wel bedanken voor wat ze toen heeft gedaan
en vertellen dat je leuk werk hebt gevonden enzo. Ze zal dat waarschijnlijk fijn vinden om te horen.
Ik heb nog contact met enkele oud-leerlingen die bij mij in groep 6 of 7 zaten van de basisschool. Ze zitten nu op de middelbare school. 1 is na vmbo havo gaan doen en appte trots zijn cijferlijst. Ik vind dat leuk. Vorig jaar ben ik met een oud-leerling meegegaan naar een profielkeuzeavond in de 3e klas. Hij had niemand in zijn omgeving die goed Nederlands sprak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar aangebeld bij een onderwijzeres waar ik les van heb gehad op de lagere school, '77/'78. Ze herkende me meteen en we hebben erg leuk met elkaar gekletst. Was altijd enorm op haar gesteld, nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat is helemaal niet gek. Ik ben al tien jaar weg uit het onderwijs en kreeg vorig jaar via LinkedIn nog een berichtje van een oud-leerling. Vond ik erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven