Werk & Studie alle pijlers

Algemene hbo/wo-niveau functies

08-12-2018 19:30 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar maak je kans als je een wo-master hebt en een lesbevoegdheid in een taal, maar iets anders wil in het bedrijfsleven?

Ik heb tot nu toe:
Taaltrainer (maar zie geen vaste banen, alleen op oproep)
Administratie
Secretaresse (al is daar een hele opleiding voor)
Sales
...

Iemand?
ligt toch helemaal aan de branche?
Lesgeven in taal-instituten
Vertaler-tolk
Medische bedrijven die bijsluiters moeten vertalen
Call-centers


Veel hangt natuurlijk ook af van de taal in kwestie.
Sommige talen is bijna niemand te vinden, andere talen gooien je ze dood met mensen.

Zonder ervaring of extra opleiding zou ik alvast niet aan secretariaats-/ administratie-werk beginnen.
Voor jou 300+ anderen die wel ervaring hebben.
(Of je moet in een onooglijk piepklein onbereikbaar dorpje iets vinden.)
Nergens. Je bent verdoemd eeuwig les te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ontwikkelaar lesmateriaal.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
08-12-2018 19:39
Nergens. Je bent verdoemd eeuwig les te geven.
:proud:

Arme kinders
Alle reacties Link kopieren
Tsja wat voor tak vind je interessant en waarom bedrijfsleven? Bij de (semi) overheid zijn er denk ik behoorlijk wat beleidsfuncties mogelijk. Ik heb zelf altijd bij de (semi) overheid gewerkt. Ken daardoor bedrijfsleven minder goed.

Wat ik verder kan bedenken:
Traineeship
Versekeringsbranche
Je zou secretaris kunnen worden bij een visitatiebureau (visiteren hoger onderwijs)
Misschien onderzoeksbureaus/consultancy?

Welke taal is het en in welke richting is de master?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 19:31
ligt toch helemaal aan de branche?
Nouja ik geef de grootste taal maar ik heb verder geen idee.
Alle reacties Link kopieren
leerplicht ambtenaar
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
08-12-2018 19:41
Tsja wat voor tak vind je interessant en waarom bedrijfsleven? Bij de (semi) overheid zijn er denk ik behoorlijk wat beleidsfuncties mogelijk. Ik heb zelf altijd bij de (semi) overheid gewerkt. Ken daardoor bedrijfsleven minder goed.

Wat ik verder kan bedenken:
Traineeship
Versekeringsbranche
Je zou secretaris kunnen worden bij een visitatiebureau (visiteren hoger onderwijs)
Misschien onderzoeksbureaus/consultancy?

Welke taal is het en in welke richting is de master?
De grootste taal, master literatuur en master leraar VHO.

Ik heb nul kennis van overheidswerk, waar kan ik passende vacatures vinden a la meesterbaan?
Alle reacties Link kopieren
vacaturebank.nl
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik werk met zo’n soortgelijk profiel bij een vergelijkbare instelling als de IND. Zeker mijn talenkennis komt van pas.
ga eens langs bij het UWV
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
08-12-2018 19:42
leerplicht ambtenaar
Goeie!
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
08-12-2018 19:47
Ik werk met zo’n soortgelijk profiel bij een vergelijkbare instelling als de IND. Zeker mijn talenkennis komt van pas.
Oh, zal daar ook eens kijken!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 19:48
ga eens langs bij het UWV
Zal ze maandag eens bellen.
KatherineClifton schreef:
08-12-2018 19:45
De grootste taal, master literatuur en master leraar VHO.

Ik heb nul kennis van overheidswerk, waar kan ik passende vacatures vinden a la meesterbaan?
Linkedin en Indeed.
Op LinkedIn kan je ook kijken wat voor andere functies mensen met dezelfde opleiding doen, om een idee te krijgen.
Op Indeed kan je specifieke zoekopdrachten aanmaken, zodat jij alleen relevante functies te zien krijgt. Indeed is een zoekmachine voor vacatures.
beleidsadviseur, op een ministerie.
Tante_Ans schreef:
08-12-2018 19:41
Ontwikkelaar lesmateriaal.
Kan, maar ligt niet één op één voor de hand aangezien je daar nog wel wat aanvullende skills voor nodig hebt.

@TO: er is veel vraag naar elearningontwikkelaars.
Wat vind je leuk, waar ben je goed in?

Manager van een huiswerkinstituut oid?
Alle reacties Link kopieren
En zet op Linkedin dat je benaderd wilt worden door recruiters, zet je CV op de vacaturesites zodat ze jou kunnen benaderen, dan krijg je soms verrassende aanbiedingen! Dat kreeg ik ook een paar jaar geleden. Ik kreeg bijvoorbeeld een telefoontje voor een vacature als studentbegeleider. Dat vond ik toen niks (was net 23 en zag me daar al zitten met even oude studenten) maar dat zou me nu juist heel leuk lijken. Dan heb je individuele gesprekken met studenten en help je ze met plannen etc. (dus studenten die daar moeite mee hebben).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Learning and development, communicatie
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
08-12-2018 20:21
Kan, maar ligt niet één op één voor de hand aangezien je daar nog wel wat aanvullende skills voor nodig hebt.

@TO: er is veel vraag naar elearningontwikkelaars.
Zal ik naar kijken. Neem aan dat ik niet hoef te programmeren?
De grootste taal? Wat is nou een grote taal?
Je bedoelt waarschijnlijk Engels, waarom zeg je dat niet gewoon?

Vind je lesgeven op het hbo ook niet leuk?
Lesmateriaal ontwikkelen, examens ontwikkelen, of kijk eens bij internationale bedrijven.

Administratie of secretaresse hoef je niet te proberen met jouw opleiding en zonder ervaring.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
08-12-2018 20:22
Wat vind je leuk, waar ben je goed in?

Manager van een huiswerkinstituut oid?
Ik ben heel georganiseerd, planmatig, kan goed samenwerken, oog voor detail, contact met mensen. En spreek meerdere talen vloeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven