Werk & Studie alle pijlers

Te laat reageren op uitnodiging sollicitatie

12-12-2018 03:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had vorige week woensdag gesolliciteerd via indeed naar de functie verkoopmedewerker. Ik check iedere dag mijn mail. Net dacht ik laat ik eens mijn postvak verschonen en keek ook even bij ongewenste mail. Tot mijn grote schrik zag ik daar een uitnodiging staan. De manager van de winkel waar ik naar gesolliciteerd heb heeft afgelopen zaterdag mij een e-mail gestuurd met de vraag of ik de as do, vr of zaterdag beschikbaar ben. Maar dat zie ik nu pas!! Wat stom! Zou het raar zijn als ik zijn mail nu pas beantwoord dat ik de as donderdag wel beschikbaar ben en er ook gelijk bij vertel dat zijn mail bij ongewenst terechtkwam en dat ik het daardoor laat beantwoord? Of heb ik het eigenlijk al verpest en zal ik de kans voorbij laten gaan? Weet echt even niet wat ik moet doen. Ik weet in ieder geval wel dat ik voortaan ook altijd de ongewenste mail zal checken. Alvast bedankt voor de antwoord(en).
Bel hem op en toon je enthousiasme en interesse
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon mailen wat je hier schrijft. Kan gebeuren en donderdag is prima toch? Succes met je gesprek!
Bellen, niet mailen.
Alle reacties Link kopieren
De beste knaap heeft je zaterdag een e-mail gestuurd, dus je bent niet te laat! Ik zou niks zeggen over de ongewenste box en zeggen dat je graag komt donderdag. Als er een telefoonnummer bij staat eerst bellen. Prima op tijd toch
Alle reacties Link kopieren
Gewoon contact opnemen. Blijkbaar staat hun domeinnaam of de mailserver waarvan hij mailt op een blacklist. Je zal dus niet de eerste ontvanger zijn die hun mails direct in de spam ziet belanden.

Ik heb dat ook eens gehad, een mail van een bedrijf dat mij een baan aanbood zat 2 weken in mijn spam folder. Bedrijf hun mailserver stond op meerdere blacklists. De baan kreeg ik, en 1 van de eerste dingen daar die ik deed was ervoor zorgen dat ze van alle blacklists verdwenen.
Te laat? Ruim op tijd.
Ik ben een keer niet op komen dagen voor het eerste gesprek, omdat de uitnodiging in mijn spambox zat. Toen mocht ik de tweede ronde alsnog komen. De mensen bij wie je solliciteert zijn ook gewoon mensen!
Alle reacties Link kopieren
Niet reageren is in ieder geval het slechtste dat je nu kan doen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bellen en het uitleggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bellen natuurlijk
Bellen, want het is slordig van je dat je het niet hebt gezien.
Iedereen weet wel dat mails in je junkmail kunnen belanden. Zoiets zou je elke dag moeten checken. Dat je dat niet hebt gedaan werkt tegen je, want het zegt iets over hoe secuur je bent.
Alleen een telefoontje kan het nog redden, terugmailen is laf als je al in de gevarenzone zit.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
12-12-2018 09:47
Bellen, want het is slordig van je dat je het niet hebt gezien.
Iedereen weet wel dat mails in je junkmail kunnen belanden. Zoiets zou je elke dag moeten checken. Dat je dat niet hebt gedaan werkt tegen je, want het zegt iets over hoe secuur je bent.
Alleen een telefoontje kan het nog redden, terugmailen is laf als je al in de gevarenzone zit.
Nou nou, is er een ongeschreven regel dat je binnen 24 uur een e-mail moet beantwoorden? De beste man had ook zelf kunnen bellen om een afspraak te maken.
Alle reacties Link kopieren
Even bellen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dit zo'n groot probleem is. Bij voorkeur bellen en vertellen dat je de mail in eerste instantie niet had gezien omdat 'ie in de ongewenste mailbox beland was. En als je liever mailt dan zou ik iets schrijven a la 'excuses voor de late reactie, de mail was in de spambox beland dus ik zag 'm vandaag pas' (maar dan wat netter) en daarna ingaan op de uitnodiging zelf.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
12-12-2018 09:47
Bellen, want het is slordig van je dat je het niet hebt gezien.
Iedereen weet wel dat mails in je junkmail kunnen belanden. Zoiets zou je elke dag moeten checken. Dat je dat niet hebt gedaan werkt tegen je, want het zegt iets over hoe secuur je bent.
Alleen een telefoontje kan het nog redden, terugmailen is laf als je al in de gevarenzone zit.
Ja, dan is een spamfilter echt nuttig, als je alsnog dagelijks je spamfolder zou moeten checken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen ipv mailen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft TO inmiddels gebeld?

Of checkt ze dit topic over een week?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
12-12-2018 22:49
Heeft TO inmiddels gebeld?

Of checkt ze dit topic over een week?
:rofl:
Ik had gisteren meteen een reactie gestuurd. Excuses, mail zat ik de spamfolder en ik kom graag die en die dag op gesprek.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
12-12-2018 18:15
Ja, dan is een spamfilter echt nuttig, als je alsnog dagelijks je spamfolder zou moeten checken
Inderdaad.

Overdreven gekat, dat het slordig zou zijn om daar niet elke dag in te kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven