Werk & Studie alle pijlers

Stage gaat niet best..

12-12-2018 22:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi er is iets wat ik echt kwijt moet. Ik zie het bos door de bomen niet meer.. Ik doe de opleiding persoonlijk begeleider en ik zit in mijn laatste jaar.. inmiddels laatste 2 weken stage. Ik moest nog 4 maanden stage lopen, ik kon niet op mijn oude stage blijven, omdat ik daar al een jaar was. Vorige week heb ik gesprek gehad mijn stagebegeleidster en SLB’er daaruit kwam dat ik meer iniatief moest tonen en meer moet verdiepen in clienten etc. Natuurlijk ben ik dat gaan doen, ben meer betrokken bij de groep en probeer meer te praten. Ik ben van nature een rustig persoon, daarom lijkt het al gauw dat ik geen intressen toon. Nu moest ik nog 2 examens maken die ik voor mijn gevoel wel goed gedaan heb, maar onvoldoende beoordeelt zijn. Ik haal dus gewoon mijn opleiding niet, terwijl ik zo hard mijn best doe. Ik werk hiernaast ook en daar gaat het super goed. het heeft tijd nodig om de cliènten te leren kennen en ik dacht dat ze mij hierin wel begrepen dat het gewoon een korte periode is. Nu wordt ik zo hard genaaid.. en wil ik het gewoon opgeven. Hebben jullie tips of iets wat ik hieraan kan doen😪!
Examens herkansen. Vragen om concreet wat ze van je willen op stage.
Stage vragen wat zij vinden.
Een 5,5 is ook gehaald.
Werk je ook in het werkveld?
Schooljaar is nog niet om en vraag desnoods verlenging stage.
Wat altijd wel goed staat is slijmerig zeggen dat je er zelf ook achter bent dat je aan die en die competentie nog wat extra moet werken en of ze een extra opdracht hebben.
Niks zeggen over 'ik wordt 'genaaid' maar keep your eye on the ball.
Je wil je diploma. Dus als je daarvoor door nog een hoepeltje moet springen gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo word je genaaid, je hebt toch gewoon niet een voldoende behaald voor twee examens? Of worden die beoordeeld op je stageplek?

Als er iets van de Nederlandse taal aan te pas kwam, kan ik me overigens wel voorstellen dat je ze niet hebt behaald...
Alle reacties Link kopieren
Zulke stages zijn wat moeilijker als je het karakter hebt dat jij beschrijft (herken ik van mezelf in ieder geval) maar het kan zeker. Mijn stages liggen nu al lang achter me en belangrijkste conclusie: maak mensen bewust van jouw kracht (om dat te kunnen moet je eerst zelf weten wat jouw sterktes zijn. Je bent afwachtend schrijf je, maar dat kun je ook positief verwoorden als: je bent bedachtzaam, weegt af, bent rustig (kan een anker zijn voor clienten die onrust ervaren).

Bespreek hoe jij jouw sterke kanten in kan zetten voor dit werk. Je hoeft niet te gaan werken zoals je collega's doen, je hebt een ander karakter.
Ik 'moest' bijvoorbeeld extraverter worden naar stagekinderen toe, daar heb ik deels aan gewerkt maar ben ook wel blijven geloven dat het op mijn manier, rustiger, ook kan.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 23:13
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg.
Het is ook wel snel dat ze je al beoordeeld hebben. Heb je al gevraagd naar het hoe en wat?
minnimouse schreef:
12-12-2018 22:50
Wat vervelend zeg.
Het is ook wel snel dat ze je al beoordeeld hebben. Heb je al gevraagd naar het hoe en wat?
Juist fijn dat ze dit zo snel hoort. Ze heeft nog maar 3,5 maand, dus wel zo prettig om die effectief te besteden.
Ik vind het wel raar dat je je in die twee weken nog niet in je cliënten verdiept hebt. Dat is de eerste stap die je zet.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-12-2018 22:55
Juist fijn dat ze dit zo snel hoort. Ze heeft nog maar 3,5 maand, dus wel zo prettig om die effectief te besteden.
Ik vind het wel raar dat je je in die twee weken nog niet in je cliënten verdiept hebt. Dat is de eerste stap die je zet.
Ik las verkeerd.
Ik dacht dat TO bedoelde dat ze na 2 weken al beoordeeld was, maar dat is niet zo lees ik nu.
Hoezo genaaid?
Begin ten eerste met beter Nederlands schrijven en als jij persoonlijk begeleider wil worden lijkt t me niet meer dan logisch dan dat jij je verdiept in de cliënten. Prima dat je rustig bent maar dat is geen vrijbrief om totaal niets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
12-12-2018 22:40
Hoezo word je genaaid, je hebt toch gewoon niet een voldoende behaald voor twee examens? Of worden die beoordeeld op je stageplek?

Als er iets van de Nederlandse taal aan te pas kwam, kan ik me overigens wel voorstellen dat je ze niet hebt behaald...
Ja het wordt beoordeeld op mijn stage. Je laatste comment is overbodig, maar bedankt👍🏻
Alle reacties Link kopieren
MevrouwtjeN schreef:
12-12-2018 23:06
Ja het wordt beoordeeld op mijn stage. Je laatste comment is overbodig, maar bedankt👍🏻
Heb jij ook geleerd te reflecteren? En iets (constructiefs) te doen met feedback?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
MevrouwtjeN schreef:
12-12-2018 23:06
Ja het wordt beoordeeld op mijn stage. Je laatste comment is overbodig, maar bedankt👍🏻
Je zult toch wel eens een verslag moeten schrijven? Dan helpt het op zijn minst om weer even de spellingsregels voor werkwoordvervoegingen door te nemen, zodat je voltooid deelwoorden goed schrijft en in ieder geval geen foutjes als “ik wordt” maakt, die makkelijk te voorkomen zijn.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
12-12-2018 23:05
Hoezo genaaid?
Begin ten eerste met beter Nederlands schrijven en als jij persoonlijk begeleider wil worden lijkt t me niet meer dan logisch dan dat jij je verdiept in de cliënten. Prima dat je rustig bent maar dat is geen vrijbrief om totaal niets te doen.
Mijn Nederlands is gewoon goed hoor.Ik was snel aan het typen en overstuur vandaar, anders zou ik nu niet bijna afgestudeerd zijn hè🤔
MevrouwtjeN schreef:
13-12-2018 20:22
Mijn Nederlands is gewoon goed hoor.Ik was snel aan het typen en overstuur vandaar, anders zou ik nu niet bijna afgestudeerd zijn hè🤔
MBO toch?
Dan zal je wrs ook geen officiële verslagen schrijven, dus is het minder relevant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven