Werk & Studie alle pijlers

Bachelor wel afgemaakt maar Master helaas niet, hoe verder?

17-12-2018 15:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zoals de titel zegt heb ik mijn bachelor opleiding een aantal jaren geleden afgerond, vervolgens ben ik vol goede moed begonnen aan de Master, echter is dat recent helaas op de klippen gelopen.

Mijn probleem is nu dat ik werkelijk waar geen idee heb waar te beginnen met het zoeken van (tijdelijk) werk? Het liefst zou ik iets in de richting doen waarin ik ben opgeleid echter zijn de vacatures hiervoor in mijn regio beperkt. In de tussentijd heb ik er geen problemen mee om iets totaal anders te doen maar waar begin ik met zoeken?
De meest voor de hand liggende baantjes zijn callcenters ed. maar ik vraag me af of mijn bachelor diploma er voor kan zorgen dat ik iets hoger in kan zetten? Ongeacht welke richting.

Kan me voorstellen dat dit een heel vaag verhaal is, want dat is het ook in mijn hoofd. Mocht het niet duidelijk zijn, wil ik vragen maar al te graag beantwoorden.

Bij voorbaat dank voor de reacties, alle worden gewaardeerd.

Gr.
Misschien handig om te vertellen welke bachelor je hebt gedaan?

Oh en om te beginnen: inschrijven bij uitzendbureaus, en zoekopdrachten aanmaken bij indeed.
Alle reacties Link kopieren
Hbo of universiteit? Welke richting? Welke regio?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ga langs de uitzendbureaus. Genoeg werkgevers die bepaald niveau vragen zonder specifieke studie. Hbo niveau zou geen probleem moeten zijn met wo bachelor.
Alle reacties Link kopieren
trovit.nl
Alle reacties Link kopieren
Welke studie heb je gevolgd?
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat voor opleiding je hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er in een andere regio wel vacatures?
Alle reacties Link kopieren
rravii schreef:
17-12-2018 15:25

Bij voorbaat dank voor de reacties, alle worden gewaardeerd.

Gr.
Je kan die waardering laten merken door zelf ook te reageren
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hoezeer ben je gehecht aan jouw regio?
Ik heb ook alleen een universitaire bachelor maar daarmee wel werk gevonden op (hbo) niveau. En als ik meer prioriteit had gegeven aan mijn carierre had ik nu prima een baan kunnen hebben die niet veel onderdoet voor de banen van mijn studiegenoten die wel hun master af hebben gemaakt. Ik zit wel in een regio met veel werk in mijn richting.
(Edit: mijn baan nu is ook prima, leuk en op niveau, maar qua salaris wel minder. Parttime een andere baan vinden is niet zo eenvoudig in een sector waar minimaal 32 uur en meestal meer de norm is.)

Oftewel: solliciteer gewoon op de functies die je leuk lijken.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, excuus voor mijn late reactie, ik was in de veronderstelling dat de post niet goedgekeurd was.
Ten tweede, bedankt allemaal voor de reacties, goed om te zien dat er zoveel gereageerd is, erg fijn!

Head* schreef:
17-12-2018 15:37
Misschien handig om te vertellen welke bachelor je hebt gedaan?

Oh en om te beginnen: inschrijven bij uitzendbureaus, en zoekopdrachten aanmaken bij indeed.

Ik heb de bachelor Landschapsarchitectuur gedaan.
Dank voor de respons

JollyRider schreef:
17-12-2018 20:45
Je kan die waardering laten merken door zelf ook te reageren

Excuus, ik had de meldingen niet aan staan voor reacties en was in de veronderstelling dat er niet gereageerd was/werd.
Om je andere vragen te beantwoorden, universitaire opleiding Landschapsarchitectuur en ben momenteel woonachtig in regio noord (Gr.)

1-Aapje schreef:
17-12-2018 15:40
Ga langs de uitzendbureaus. Genoeg werkgevers die bepaald niveau vragen zonder specifieke studie. Hbo niveau zou geen probleem moeten zijn met wo bachelor.

Dank voor de respons!

Doglover1990 schreef:
17-12-2018 19:56
Welke studie heb je gevolgd?

Landschapsarchitectuur

Weddingpresent schreef:
17-12-2018 19:58
Ligt eraan wat voor opleiding je hebt gedaan?

Landschapsarchitectuur

Sara9876 schreef:
17-12-2018 20:31
Zijn er in een andere regio wel vacatures?

Jazeker, voornamelijk de randstad ed.

Marana-- schreef:
17-12-2018 20:55
Hoezeer ben je gehecht aan jouw regio?

Erg gehecht, mijn vriendin heeft hier werk en mijn familie/vrienden zijn hier allemaal woonachtig.

-Hanka- schreef:
17-12-2018 21:43
Ik heb ook alleen een universitaire bachelor maar daarmee wel werk gevonden op (hbo) niveau. En als ik meer prioriteit had gegeven aan mijn carierre had ik nu prima een baan kunnen hebben die niet veel onderdoet voor de banen van mijn studiegenoten die wel hun master af hebben gemaakt. Ik zit wel in een regio met veel werk in mijn richting.
(Edit: mijn baan nu is ook prima, leuk en op niveau, maar qua salaris wel minder. Parttime een andere baan vinden is niet zo eenvoudig in een sector waar minimaal 32 uur en meestal meer de norm is.)


Oftewel: solliciteer gewoon op de functies die je leuk lijken.

Dank voor je reactie, dit biedt perspectief en geeft me veel hoop!
anoniem_380228 wijzigde dit bericht op 20-12-2018 14:38
Reden: formatering
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ravvii

Ik heb precies hetzelfde onlangs meegemaakt, maar dan met een bachelor psychologie. Voor mij valt het ook zwaar.

Ik ben nu wel aan het solliciteren, maar heeft nog niet veel opgeleverd. Ik ben nu zoveel mogelijk (open) sollicitaties aan het versturen bij instanties/bedrijven waar ik graag zou willen werken. Miss ook een idee voor jou om dat op papier te zetten?

Ook heb ik wat sollicitaties lopen voor bijbaantjes.

Ondanks alles kan het soms wat eenzaam voelen, niet? De meesten zitten toch in het bachelor-master traject en dan nu in hun master. We zijn niet uniek in ons verhaal, maar voelt toch soms een beetje vreemd.

Ik snap best dat je liever blijft wonen waar je nu woont. Hopelijk vind je iets daar.
Een baan als administratief bediende op bachelorniveau misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven