Werk & Studie alle pijlers

Het tweede sollicitatiegesprek

17-12-2018 23:51 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik had vorige week een 1e gesprek bij een bedrijf waar ik heel graag wil werken. Dit was een lang gesprek namelijk 45min ongeveer. Het zou eigenlijk plaats vinden met 2 leidinggevenden echter dacht de ene dat het op vrijdag was ipv donderdag. Nouja opzich geen ramp. Het gesprek verliep heel erg goed! Hij zei zelfs tot het tweede gesprek en dat ik uiterst woensdag a.s. wat zou horen.
Echter kreeg ik vanochtend een telefoontje dat ik uitgenodigd ben voor een tweede gesprek. Dit is alleen met 1 HR manager en een stagiair van HR.
Alleen weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten. Ik lees voornamelijk dat het andersom is dus eertst een gesprek met HR en daarna de leidinggevende?
Kan iemand mij aangeven wat dit dan in kan houden?

Alvast heel erg bedankt!
Bel het bedrijf om het te vragen.
Kan een inhoudelijk gesprek zijn, maar als het alleen met mensen van hr is, is het misschien een arbeidsvoorwaardengesprek.
Alle reacties Link kopieren
Elk bedrijf vult het selectieproces op zijn eigen manier in, dus daar valt echt niets van te zeggen. Het kan zijn dat je een inhoudelijk gesprek hebt over je kennis, ervaring, en competenties, het kan ook zijn dat je gevraagd wordt om wat tests of oefeningen te doen, het kan zijn dat HR de arbeidsvoorwaarden met je wil bespreken...
Goedemorgen mag ik inhaken op jou gesprek, ik heb vandaag een arbeidsovereenkomstgesprek, wat kun je daar precies van verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat mensen dit altijd precies willen weten. Je weet toch waarvoor je solliciteert? Als ze vragen stellen beantwoord je die, als je een test moet doen maak je die.
Those who don’t believe in magic will never find it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven