Werk & Studie alle pijlers

Werk voor 1 dag in de week

18-12-2018 10:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Sinds een tijdje weet ik dat ik fybromyalgie heb.
Het is gelukkig bij mij niet zo erg zoals ik soms lees bij anderen maar op het moment heb ik voor 3 dagen fysiek best zwaar werk.
Ik zit te denken om 1 dag minder te gaan werken maar moet dan wel wat anders hebben voor die dag en dat is best lastig heb ik gemerkt.
Ik zoek echt een baan voor 1 dag ongeveer 8 uur achterelkaar.

Heeft iemand tips voor mij?

Het liefst natuurlijk iets waar ik ook iets meer mee verdien als een student.
Hoef echt de hoofdprijs niet maar aangezien ik er nogal op achteruit ga met een dag minder werken is alles mooi meegenomen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je nu voor werk?

Receptioniste? (bij)les geven of surveillant bij tentamens?
Kleine ondernemers met (nog) geen of weinig personeel willen soms best wel een dag in de week ondersteuning. Kun je allerlei klussen doen waar zij niet aan toekomen en je kost hen niet gelijk teveel.

Wellicht kun je zelfs blijven en op termijn doorgroeien naar 3 dagen.
Je wilt je fysiek zware werk niet opzeggen voor minder fysiek werk 3 dagen per week?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
18-12-2018 11:13
Je wilt je fysiek zware werk niet opzeggen voor minder fysiek werk 3 dagen per week?
Dit.

Overleg ook met je huidige werkgever, wellicht kun je een dag per week iets anders gaan doen bij deze werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Je werkt dus 24 uur per week, verdeeld over 3 dagen. Daarvan wil je nu 8 uur vervangen door lichter werk, als ik het goed heb.

Ik zou het persoonlijk anders aanpakken, als dat mogelijk is. Je kan 4 dagen van 6 uur maken, een andere baan zoeken met lichter werk of alle twee. Ik heb soortgelijke klachten en zou zowel zwaar fysiek werk als dagen van 8 uur niet trekken.
Wat beschouw jij als fysiek zwaar werk? Hebben we het dan over stratenmaken of over de hele dag in een winkel moeten staan?
Ik zou niet zomaar minder gaan werken als je arbeidsongeschikt bent. Ik zou eerst eens goed uitzoeken wat voor invloed dat heeft op een eventuele (arbeidsongeschiktheids)uitkering.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips.
Ik kan zeker weer wat verder.

Niet zomaar een dag minder zit ik ook wel mee. Daarom ben ik alles eerst eens goed aan het bedenken en uitzoeken.
Het blijft een lastige keuze....

Ik werk op een kinderdagverblijf en moet dus erg veel tillen.
Ik ga daarbij ook nog eens vaak door mijn rug dus niet echt fijn.
Misschien kan ik het helemaal.niet meer doen maar ik wil het toch nog proberen.
Ook de pijn gaat wel wat wennen maar te veel van mijzelf vragen is denk ik niet heel handig

Ik zal ook met mijn werkgever in gesprek gaan nog maar wil al vast wat onderzoek hebben gedaan..

Ik werk idd 3 dagen van 8uur.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen.

Jezelf ziek melden voor dit werk. Dan moet je huidige werkgever samen met jou en de bedrijfsarts kijken naar passend werk.

Als je uit jezelf minder gaat werken of een andere baan zoekt, loop je kans hulp en uitkering mis te lopen.

Vraag dus een gesprek met je huidige werkgever aan, en geef aan dat het werk te zwaar is. En vraag aan de werkgever een gesprek met de bedrijfsarts.
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel 2 dagen per week bij je huidige werkgever werken? Bij ons kinderdagverblijf willen ze ivm de begeleider-kind-ratio en de vaste gezichten geen mensen meer die minder dan 3 dagen werken. Wellicht kan er in jouw situatie wel een uitzondering gemaakt worden, maar heb je dat al gecheckt?
Alle reacties Link kopieren
Biedt jouw organisatie ook bso aan? Misschien overplaatsing daarheen aanvragen? Natuurlijk andere doelgroep dus heel ander werk, maar omdat de kinderen ouder zijn, minder zorgtaken dus fysiek misschien beter vol te houden?
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen overplaatsing aanvragen naar oudere kinderen? Die hoef je ook niet op te tillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven