Werk & Studie alle pijlers

Bootcamp geven naast normale baan?

18-12-2018 15:02 16 berichten
Hoi allemaal

Ik ben een beetje zoekende wat betreft werk. Ik heb een prima kantoorbaan, maar er is geen uitdaging. Ik vind het heel saai en mis ook de beweging. Ik sport zelf en als ik kon kiezen zou ik in de fitness willen werken. Maar dat betaalt weer voor geen meter. Ik moet in mn eentje de hypotheek betalen, dus geld is best belangrijk.

Nu dacht ik eraan om bootcamps te geven naast mijn normale baan. Dat lijkt me erg leuk, maar aan de andere kant denk ik dan wat is het doel? Het is wel de bedoeling om ergens naar toe te werken. Anders lever ik weer veel vrije tijd in. Ik heb geen idee hoeveel je betaald krijgt als bootcamptrainer. Zal wel veel verschil in zitten. Maar ik zoek dus eigenlijk iets om geld te verdienen met iets wat ik leuk vind. Ik zou dan niet gelijk als zzper aan de gang willen maar eerst bij een bootcamp club dat willen doen.

Zijn er meerdere mensen die hun kantoorbaan zo saai vinden? Of misschien ook een combi hebben met sport en "normaal" werk? Ben me een beetje aan het oriënteren her en der en dacht misschien krijg ik van jullie wel wat inspiratie of tips :)
Je kunt toch sporten als hobby?
Waarom neem je geen contact op met je sportschool om te kijken of je daar lessen kunt geven? Twee vliegen in 1 klap.
sportinstructeur betaalt heel slecht
Ik bootcamp bij iemand die deze lessen geeft naast haar normale baan. Ik heb een strippenkaart voor 65 euro. Dan kan ik 10 x sporten en krijg ik 1 x gratis. Je kunt je aan en afmelden via de teamers app.
Kun je niet op zoek naar een leukere baan die je meer uitdaagt en dan daarnaast lekker blijven sporten? Voor het geld zou ik geen trainer worden, dat is hoogstens een leuk extraatje.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het als zelfstandige doen naast je eigen baan, gewoon omdat je het leuk vindt. Maar vergis je niet, het is behoorlijk pittig. Eerst naamsbekendheid opbouwen en een leuk groepjes sporters bij elkaar krijgen, dan leuke afwisselende lessen verzorgen die in balans zijn. En je zit er gewoon aan vast, als jij een avond geen zin hebt, of het weer is slecht of weet ik veel wat, dan moet jij lesgeven. Bovengenoemd tarief van 10x voor EUR 65,00 is redelijk normaal. En de ene keer heb je misschien tien mensen, de andere les maar twee.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
18-12-2018 15:23
Kun je niet op zoek naar een leukere baan die je meer uitdaagt en dan daarnaast lekker blijven sporten? Voor het geld zou ik geen trainer worden, dat is hoogstens een leuk extraatje.
Geld maakt niet gelukkig, de ervaring wel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn eigen clubje oprichten. Les geven bij een sportschool verdient voor geen meter en je bent gebonden aan hun rooster.

Gewoon op Facebook en bij de supermarkt een clubje oprichten.

Zou je een goede plek hebben ervoor?

De vrouw die hier dacht op zaterdagochtend het lege schoolplein te gebruiken met muziek op standje feesttent, is wel weggestuurd.
Alle reacties Link kopieren
mag je nevenactiviteiten hebben naast je baan?

Hoezo denk je dat bootcamp les geven beter betaald dan in de fitness werken? Wil je als zelfstandige aan de slag of in loondienst? Als zelfstandige moet je verzekeren, belasting betalen, certificaten behalen, etc. Wat doe je wanneer je zelf geen les kan geven?

De meeste mensen die ik ken die naast een reguliere baan nog sportlessen geven, doen dit niet om echt geld mee te verdienen. Eerder om hun hobby ermee te bekostigen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dahlia74 schreef:
18-12-2018 15:25
En je zit er gewoon aan vast, als jij een avond geen zin hebt, of het weer is slecht of weet ik veel wat, dan moet jij lesgeven.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou je perse ergens naar toe moeten werken?
Je kunt zoiets toch ook doen omdat je het leuk vindt om te sporten en/of mensen les te geven en het geld wat je ermee verdient is een extraatje.

Als je ergens naar toe wil werken omdat je je baan zo zat bent, dan zou ik gewoon een andere baan zoeken en dan 1 die beter betaalt dan fitnessinstructeur.
Alle reacties Link kopieren
Als je het leuk vindt, gewoon doen. Of begin voor jezelf als personal trainer. Wel vind ik dat je toch wel enigszins opgeleid moet zijn om fitnesslessen te geven, ik zou nooit bij iemand gaan trainen die alleen maar zelf wat ervaring heeft als sporter. Mijn trainer kan bij alles precies uitleggen waar het voor is, wat er gebeurt in je lichaam, weet alle spieren te zitten, kan een goed schema maken voor wat voor klant dan ook en schudt vervangende oefeningen wanneer iemand iets niet kan of mag gewoon uit zijn mouw. Misschien zijn bootcamplessen net iets anders, maar ik zou alleen bij iemand willen trainen met verstand van zaken.
Buiten de hoe/wat/waar:
Heb je ervaring met het begeleiden van mensen? Motiveren, aansturen, corrigeren? Weet je hoe het menselijk lichaam werkt en wat eventuele risico’s kunnen zijn voor mensen die medicatie gebruiken, of met een medische geschiedenis. Weet jij blindelings hoe een oefening moet worden uitgevoerd en kan jij dat eenvoudig en geduldig uitleggen aan jouw cliënten?
Het klinkt zo leuk en makkelijk maar die trainers, de gediplomeerden dan, hebben de nodige kennis die verder gaat dan “sporten leuk vinden”
En dan heb ik t nog niet eens over aansprakelijkheid etc, als iemand een pols breekt tijdens je les bv.
Denk je dat t dan nog steeds alleen maar leuk is?
Alle reacties Link kopieren
Leuk als bij verdienste, zzp verdiend beter. Maar ga wel eerst cursussen doen..
Alle reacties Link kopieren
Ik geef groepslessen naast mijn fulltime kantoorbaan. Het is wel belangrijk dat je eerst een opleiding doet, dit kan soms ook via een sportschool. Ik geef inmiddels 7,5 jaar les, aangezien ik tijdens mijn studie al ben begonnen. Weet wel dat het aanbod veel groter is dan de vraag meestal, dus met geen lesgeefervaring kom je er soms niet echt tussen. Voor het geld hoef je het iig niet te doen. Vind je het zoals ik leuk om mensen te coachen en daadwerkelijk vooruit te zien gaan, dan is het zeker een optie.
Lesgeven is ook totaal iets anders dan sporten. Je moet goed dingen kunnen uitleggen, aangeven en overbrengen. En veel mensen die wel goed kunnen sporten missen dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven