Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerken?

24-12-2018 10:52 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben gewoon benieuwd.. mag jij thuiswerken in je baan en hoe vaak? Hoe ervaar je dat?
Is dit overigens iets dat al van tevoren in de vacature staat of bespreek je zoiets pas tijdens je gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik mag / kan gedeeltelijk thuis werken. Ik heb nu een functie in de ggz waar ik bij mensen thuis kom voor gezinsbehandeling. Administratie, rapportage en verslaglegging kan thuis. Ik doe het pas sinds kort en vind het nog lastig om dat niet toch ff de was te gaan doen of stofzuigen.
Dochtertje is mijn werkdagen naar de opvang met haar thuis werken is onmogelijk
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 1 tot 2 dagen thuis (werk 4 dagen). Ik stem het meestal af met mijn collega, maar we hebben werk wat makkelijk op een andere plek dan de zaak gedaan kan worden. De noodzaak dat minimaal een van ons op de zaak is, is er ook niet.

Manager vindt het prima, zolang het werk gedaan wordt. Hij werkt zelf ook veel thuis (filegevoelig traject, veel calls). We weten elkaar te bereiken via Skype/app/telefoon, en op sommige momenten is iedereen op kantoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik kan en mag elke dag thuiswerken. Mijn leidinggevende zit in het buitenland. ik heb verder geen directe collega's.

Maar het hangt toch helemaal van je functie af of het kan?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik mag en kan een deel thuiswerken. Maar ik doe het nooit. Want ongeveer wat Skawa zegt, ik word afgeleid, alleen dan niet door huishoudelijke klusjes. Verder vind ik het ook wel fijn om te kunnen klankborden. Anders moet alles weer per mail of app, vind het prettiger om meteen zaken te kunnen kortsluiten.

Werd overigens niet aangegeven in de vacature, gaandeweg werd ik erop gewezen dat thuiswerken een mogelijkheid was, zolang je dit maar aangaf.
mockturtle wijzigde dit bericht op 24-12-2018 11:01
22.44% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik werk ook thuis. Zijn niet echt vaste afspraken over, dus meestal blijf ik 1 of 2 keer per week thuis aan het werk. Bij mijn huidige baan kwam dat niet bij de sollicitatie aan bod, omdat ik daar zelf ook niet zoveel om gaf. Maar op een gegeven moment zag ik andere collega's thuis werken, dus deed ik het ook.

Sommige (grote) bedrijven hebben wel een duidelijk thuiswerk beleid. Vaak omdat ze ook niet eens genoeg werkplekken beschikbaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
En tijdens mijn sollicitatiegesprek werd al gezegd dat ik 1 dag thuis zou mogen werken mits collega aanwezig is. Nieuwe manager is er veel makkelijker in.

En ja, ik gooi op mijn thuiswerkdag ook rustig een was in de machine. Op kantoor loop ik ook naar de koffieautomaat, maak ik even een praatje met een collega. Voel me er ook niet schuldig om.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
24-12-2018 10:58

Sommige (grote) bedrijven hebben wel een duidelijk thuiswerk beleid. Vaak omdat ze ook niet eens genoeg werkplekken beschikbaar hebben.
Ook dit. Ik heb geen vaste werkplek meer op kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk thuis, mijn baas vind het prima.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik mag thuis werken, maar dan vooral in mijn eigen tijd. Onderwijs, dus zolang het schooltijd is ben ik op school. Soms ga ik iets eerder weg om privé redenen en dan ga ik thuis nog wat voorbereiden of afronden. Qua uren staat dat niet in verhouding meestal. Stom, ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
Mijn assistent werkt waar ze wil. Het boeit me echt volmaakt niet waar ze dat het liefste doet, zolang ze haar werk maar doet. En dat doet ze nogal goed.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wij hebben op kantoor nog maar 0,65 plek per fte, dus noodgedwongen thuiswerken. De plekken die er zijn, staan voor 90% in een kantoortuin dus niet heel fijn. Ik werk tussen 1 en 5 dagen per week thuis, meestal 3.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
24-12-2018 11:02
Ik mag thuis werken, maar dan vooral in mijn eigen tijd. Onderwijs, dus zolang het schooltijd is ben ik op school. Soms ga ik iets eerder weg om privé redenen en dan ga ik thuis nog wat voorbereiden of afronden. Qua uren staat dat niet in verhouding meestal. Stom, ik weet het.
Off topic: Ik kom ook uit het onderwijs. Niet meer gelukkig, maar dat terzijde. Ik had best veel collega's die zeurden dat ze 'thuis zoveel moesten nakijken en voorbereiden'. Maar ondertussen wel iedere dag na hun laatste lesuur naar huis gaan. Soms al rond lunchtijd. Tja, logisch dat je dan veel thuis moet doen. Ik bleef meestal tot een uur of vijf op school en hoefde zelden nog iets thuis te doen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
24-12-2018 11:06
Off topic: Ik kom ook uit het onderwijs. Niet meer gelukkig, maar dat terzijde. Ik had best veel collega's die zeurden dat ze 'thuis zoveel moesten nakijken en voorbereiden'. Maar ondertussen wel iedere dag na hun laatste lesuur naar huis gaan. Soms al rond lunchtijd. Tja, logisch dat je dan veel thuis moet doen. Ik bleef meestal tot een uur of vijf op school en hoefde zelden nog iets thuis te doen.
Zo veel ga ik niet eerder weg hoor. Hooguit een half uurtje per dag, eens in de veertien dagen. Ik werk momenteel maar 16 uur. Ben dit jaar wil iets nieuws gaan doen waar ik wat meer tijd in wil steken om het goed te doen. Ik maak elke week zeker vier uur extra thuis. Ik doe ook een opleiding en opdrachten van de opleiding, zijn weer onderdeel van mijn werk. Voor de opleiding ben ik ook ongeveer vier uur thuis bezig. Die vier uur overlappen zeker een uur met die andere vier uur.

Ik klaag ook niet, vind dat het erbij hoort.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
24-12-2018 11:16
Zo veel ga ik niet eerder weg hoor. Hooguit een half uurtje per dag, eens in de veertien dagen. Ik werk momenteel maar 16 uur. Ben dit jaar wil iets nieuws gaan doen waar ik wat meer tijd in wil steken om het goed te doen. Ik maak elke week zeker vier uur extra thuis. Ik doe ook een opleiding en opdrachten van de opleiding, zijn weer onderdeel van mijn werk. Voor de opleiding ben ik ook ongeveer vier uur thuis bezig. Die vier uur overlappen zeker een uur met die andere vier uur.

Ik klaag ook niet, vind dat het erbij hoort.
Sorry, misschien had ik duidelijker moeten zijn. Het was namelijk geen aanval op jou, want je geeft duidelijk aan dat je zelden eerder weggaat. Maar ik zag veel collega's in het onderwijs (VO) die wél veel eerder weggingen en zij zeurden juist het hardst dat de werkdruk zo hoog was. Terwijl de school na drieën vaak nagenoeg leeg was. Met uitzondering van docenten die op dat moment nog lesgaven. Heel bijzonder vond ik dat.
mockturtle wijzigde dit bericht op 24-12-2018 11:26
6.21% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ja het mag...maar als secretaresse vind ik het niet altijd handig. Ik wil graag contact houden met mijn manager. Maar als ik stukken moet uitwerken dan doe ik dat ook wel thuis.

Kinderen zijn altijd naar school dus geen echte afleiding. Maar ook hier wel een wasje of een krantje. Ik ben van het geven en nemen. Ik werk echt wel meer uren dan mijn contract maar als ik een keer een uur eerder weg ga neem ik dat niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk meestal 1 dag thuis. Dit wordt er met het nieuwe beleid twee dagen. Stond niet in de vacature tekst maar is logisch gevolg van de bezuinigingen bij de Rijksoverheid. Namelijk het terugdringen van Rijksoverheidsgebouwen.

Om die reden staat het niet in de vacature tekst omdat het gewoon een gegeven is dat medewerkers thuis gaan werken. Er is wel een duidelijk thuiswerkbeleid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen directe leidinggevende, die is er wel maar die zie ik een keer per jaar op mijn functioneringsgesprek, en voor de rest doe ik een beetje waar ik zin in heb. Mijn medewerkers mogen thuis werken wanneer ze willen, zolang ze er maar zijn als er afspraken zijn waar ze bij moeten zijn, en zolang het werk maar gedaan wordt. Moet zelf zeggen dat het prima werkt zo, want er gaat nooit iets mis.

Voor mezelf lukt het meestal om een dag in de week thuis te werken ivm afspraken op die andere dagen. Ik werk dan ook echt thuis, dus begin op tijd en doe geen huishoudelijke dingen tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
24-12-2018 11:27
Ik heb geen directe leidinggevende, die is er wel maar die zie ik een keer per jaar op mijn functioneringsgesprek, en voor de rest doe ik een beetje waar ik zin in heb. Mijn medewerkers mogen thuis werken wanneer ze willen, zolang ze er maar zijn als er afspraken zijn waar ze bij moeten zijn, en zolang het werk maar gedaan wordt. Moet zelf zeggen dat het prima werkt zo, want er gaat nooit iets mis.

Voor mezelf lukt het meestal om een dag in de week thuis te werken ivm afspraken op die andere dagen. Ik werk dan ook echt thuis, dus begin op tijd en doe geen huishoudelijke dingen tussendoor.
Wel heel fijn denk ik! Wist jij dat voordat je daar ging werken?
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen thuiswerken, zolang het niet structureel is. Ik werk gemiddeld zeker een dag per twee weken thuis, daar kan ik veel meer doen, zelfs inclusief een was draaien of stofzuigen, dan op kantoor. Daar is het altijd druk en luidruchtig, iedereen moet voortdurend iets van me, het schiet gewoonweg niet op en soms moeten er dingen echt af.
Mijn directe collega’s en ik kunnen en mogen thuiswerken, moéten zelfs vaak thuiswerken vanwege vroege of late diensten. Momenteel beslissen we zelf wanneer we thuiswerken en wanneer niet (indien we wel op kantoor terecht zouden kunnen) en staat er niets vastgelegd, enkel wat mondelingen afspraken. Ikzelf probeer eens per week naar kantoor te gaan. Zou er een ander regime komen waarbij we verplicht worden op te komen draven denk ik dat ik op zoek ga naar ander werk.
Ja. Wij werken met deadlines, dus zolang je die deadlines haalt is het goed. Waar je gaat werken maakt niet uit. Ik heb 10 uur per week die ik echt op locatie moet zijn en ongeveer 20 uur vrij in te vullen.
Wij kunnen thuiswerken, maar het wordt niet gewaardeerd (alleen als het echt echt nodig is en dan alleen als uitzondering), laat staat gestimuleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk gemiddeld een halve dag per week thuis. Ik vind het eigenlijk maar niks want ik heb de neiging toch andere dingen te gaan doen. Zeker als ons kind gewoon thuis is... veel afleiding. Daarnaast ook niet handig om veel te doen in mijn geval omdat ik veel fysiek op mijn werk moet zijn om zaken te beoordelen of controleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk thuis, op kantoor en extern, dus eigenlijk alles wat kan, kan ik uitvoeren.

Op kantoor ben ik gemiddeld gezien 3 dgn per week, gewoon omdat ik het fijn vind en 2 dagen thuis. Mijn thuiswerkdagen zijn vaak gevuld met het maken van rapporten / presentaties etc.

Wanneer ik extern ingezet ben, ben ik wel 5 dagen op kantoor bij de externe anders heeft het geen zin.
Self-love is the greatest middle finger of all time

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven