Werk & Studie alle pijlers

In strijd met keuze ontslag?

29-12-2018 00:40 23 berichten
I
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2019 09:15
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de huisarts!

Meld je ziek bij je werk.
Alle reacties Link kopieren
Meld je morgen in het gesprek met die leidinggevende ziek en vraag een gesprek met de bedrijfsarts aan, als jij nu ontslag neemt of minder uren gaat werken. Heb je de toekomst geen recht op een uitkering.

Ga maandag naar je huisarts.
Gele_Suikerspin schreef:
29-12-2018 00:49
Ga naar de huisarts!

Meld je ziek bij je werk.
Ik heb eerder in de ziektewet gezeten doordat het toen ook niet ging. Heb toen ook de huisarts bezocht en die raadde me juist aan te beginnen met studeren enz.
Ik had mijn leven eindelijk terug en voelde me nooit zo actiever dan voorheen. Heb vervolgens denk ik ook meteen te veel hooi op mijn vork genomen waardoor ik nu een terugval heb. Alles is letterlijk te veel voor me geworden. Als ik al de deur uitga dan is het gewoon met bloed zweet en tranen en dan ga ik helemaal onverzorgd met loodzware benen naar school of werk. Moet nou zeggen dat ik mezelf steeds blij doorzetten, maar merk dat ik nu steeds mijn werk ook afwimpel en school waardoor zij het gevoel hebben dat ik het niet serieus neem enz. Daardoor raak ik nog meer jn de stress.

Dat is de reden waarom ik denk dat het handig is dat ik voor nu met werk kap en mezelf focus op school doordat ik anders ook nog zit met een fikse studieschuld. Vind overigens ook de opleiding verder leuk dus het zou zonde zijn om nu af te haken.

Verder durf ik de ziektewet niet in doordat ik dan het gevoel krijg mezelf nog meer te verantwoorden. Dat idee alleen bezorgt mij nog meer stress waardoor ik denk dat het makkelijker is om gewoon ontslag te nemen. Het is alleen niet handig vanwege de inkomensbreuk en eventuele opvang van ww. Maar enigszins gaat gezondheid en prioriteiten nu voor?
Ziektewet zal sowieso ook geen optie zijn doordat ik nog mijn studie wil afmaken.

In principe zal mijn bijbaan niet verhongeren doordat ik alsnog kan overleven. Het is alleen dan erg jammer doordat ik normaal gesproken wel mijn ma bijsta in maandelijks geld geven wanneer ik het heb en in het voorzien van boodschappen.

Door deze twijfels raak ik nog meer ontmoedigd en wil ik het gesprek van morgen niet eens meer aangaan en gewoon van alles vluchten doordat ik het zelf niet meer weet ..
Alle reacties Link kopieren
Is dat baantje van 13 uur ook iets waarvoor je de studie doet? Dan zou ik t houden.

Is het bijv gewoon serveren oid? Dan opzeggen.. oppassen sowieso opzeggen.
Je studie niet halen door n bijbaantje is ook duur.
I
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 04:16
99.85% gewijzigd
Knap van je dat je zoveel wilt werken en goed nadenkt over je financiële situatie. Maar als het niet gaat, gaat je studie en je gezondheid voor. Die leningmogelijkheid bij DUO voor studenten is er niet voor niks!
Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
29-12-2018 01:12
Jammer dat ik niet eerder dit durfde in werking te zetten. Dan had ik mijn contractverlenging niet getekend en had ik nog recht op eeen eventuele ww bijstand waarbij de uren worden opgevuld die je tekort komt.
Als je je contract verlengd krijgt maar je hoeft het niet, krijg je volgens mij ook geen ww hoor.
koekie1980 schreef:
29-12-2018 01:28
Als je je contract verlengd krijgt maar je hoeft het niet, krijg je volgens mij ook geen ww hoor.
Oh dat klinkt vrij logisch eigenlijk.
Dan zal ik gewoon de stap moeten nemen hoe moeilijk die ook is. Qua studie kan ik altijd nog vertraging oplopen, ben al bij decanaat geweest. In principe kan ik dat inplannen zo dat ik er alsnog mee aan de slag ga maar niet ten koste van mezelf.
Denk dat het sowieso wel zal goed komen wanneer ik al mij overige verplichtingen heb geëindigd. Had ik alleen waarschijnlijk veel eerder moeten doen. Het is gelukkig nog niet te laat, maar straks is het einde van het jaar genaderd en is mijn studie naar de knoppen. Dan ben ik nog verder van huis en raak ik alles kwijt.
Waarom twee topics openen hierover?
lise1985 schreef:
29-12-2018 01:36
Waarom twee topics openen hierover?
Sorry, lichtelijk in paniek denk. Doordat ik morgen het gesprek al heb met mijn leidinggevende en ik er zelf maar niet uit kwam. Ik zocht bepaalde bevestiging en kon er ook niet langer alleen mee lopen. Heb het wel eens geprobeerd met anderen ook over te hebben. Maar voelde me niet helemaal begrepen of serieus genomen waardoor ik daar iedere keer naar bleef luisteren, totdat mij de realiteit naar boven schoot dat ik niet langer mezelf voor de gek kan houden en direct een oplossing moet zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je woont thuis dus hebt niet heel veel kosten. Als het je teveel is en je studie en jijzelf lijd eronder lijkt het me een no brainer. Ik zou zeker stoppen met dat baantje en zorgen dat je deze tijd gebruikt om buiten te wandelen en/of iets anders dat je ontspant.
Keuze zou voor mij niet zo moeilijk zijn.Stoppen met die baantjes en verder met je studie. Dat is je toekomst. ( als je erover nadenkt is het wel zot dat je vooruitgang in het gedrang is gekomen door wat bijbaantjes;))
Een bijbaantje is zo weer opgepikt.Ook stoppen met oppassen. Ben je toch ook wel een keer klaar mee lijkt me.
Succes!
Kies voor je studie en werk zo weinig mogelijk!
Om te studeren heb je concentratie nodig. Als je steeds in blokken van 2, 3 of 4 uur moet werken in een supermarkt en geen duidelijk werkrooster hebt komt het studeren in de knoop. Om goed te kunnen studeren heb je een lege agenda nodig die je zelf gaat vullen met lezen, leren, werken aan opdrachten, groepsprojecten enz.
Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
29-12-2018 01:12
Hoe dan ook dat supermarkt baan van 13 u opzeggen. Jammer dat ik niet eerder dit durfde in werking te zetten. Dan had ik mijn contractverlenging niet getekend en had ik nog recht op eeen eventuele ww bijstand waarbij de uren worden opgevuld die je tekort komt.
Je studeert toch? Als je al recht hebt op WW dan dien je voor die uren ook te solliciteren, dat wil je niet. WW is sowieso slechts tijdelijk. Bijstand heb je geen recht op, als student heb je de mogelijkheid voor het aanvragen van studiefinaciering.
Ziekmelden? Wat een onzinadvies. Je bent niet ziek je bent gewoon te druk. Drie banen en een studie, een mens zou van minder gek worden. Dus profiteer er van dat je thuis woont en zeg die baan op zodat je je op je studie kan richten.
Ook al loopt je contract nog 10 maanden, als je aangeeft dat je wil stoppen omdat het allemaal te veel wordt kun je waarschijnlijk met een maand opzegtermijn er uit. Het is immers voor een werkgever ook helemaal niet handig om een werknemer te hebben die niet wil en die te moe is.

Als je je vorige contractverlenging niet had getekend had je geen ww gekregen want dan was je verwijtbaar werkeloos.
Van Duo lenen is super voordelig. Dus wees er niet bang voor en geef jezelf wat ademruimte.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk meld je je niet ziek, wat is dat nou weer voor millenial-oplossing. Je bent gewoon druk en dan moet je keuzes maken. Je kunt niet alles, dus dan zeg je dingen op. Ja daar zitten consequenties aan, maar zo is het hele leven.
Zeg sowieso je baantje bij de supermarkt op, dat is werkervaring op je cv waar je niets aan hebt. Zorg dat je uren maakt in je werkveld, daar heb je cv-technisch iets aan en zorgt dat ie straks bij het solliciteren een voorsprong hebt. Denk lange termijn!
Envelop schreef:
29-12-2018 03:48
Je woont thuis dus hebt niet heel veel kosten. Als het je teveel is en je studie en jijzelf lijd eronder lijkt het me een no brainer. Ik zou zeker stoppen met dat baantje en zorgen dat je deze tijd gebruikt om buiten te wandelen en/of iets anders dat je ontspant.
Dit.
Waarom moet je je moeder bijstaan in kosten van boodschappen? Het is mooi dat je het doet, maar als jij het niet aankan, dan snapt je moeder toch wel dat het nu even niet meer kan en dat je aan jezelf moet denken. Je studie is het belangrijkst.
Alle reacties Link kopieren
Het leven bestaat uit het maken van keuzes. Vast houden aan alles en iedereen is gewoon niet slim.

Heel goed dat je werkt en inkomen genereert. Alleen je moet goed nagaan waarom je werkt. Waarom je zo veel werkt? Waarom wil je geen werk opzeggen? Het lijkt wel of dat jij je banen wilt vast houden voor het geval dat, en straks kan doorgroeien, etc.

Maar je woont nog thuis?

Mijn advies;
- studie afmaken, en dat zou je prioriteit moeten zijn.

- uitrekenen hoeveel geld je nodig hebt (per jaar, per maand, per week) Hoeveel heb je minimal nodig voor je studie, zorgverzekering, mobiel, kost & inwoning. Maar ook hoeveel heb je nodig om een beetje financieel ruimte te hebben om te sparen, uit te gaan, kleding, etc. En wat zou je maximaal willen verdienen. En reken dan uit hoeveel uur je hiervoor per week/maand moet werken.

Bijvoorbeeld, je hebt €250 minimaal per maand nodig, hoeveel uur moet je daarvoor werken.
Of je wilt iets meer financiële ruimte hebben, en wil je €400 per maand verdienen.
Natuurlijk wil iedereen wel €10.000 per maand verdienen, maar wanneer je gaat uitrekenen hoeveel uur je daarvoor moet werken, dat is vaak onmogelijk en of kost het te veel tijd.

Je studeert nog, je prioriteit zou toch vooral moeten zijn je studie, en genoeg te verdienen/lenen dat je kan studeren. En is een baan dat beter verdient en je minder uren moet draaien misschien wel een betere keuze, dan die leukere baan waar je veel meer uren moet werken voor het zelfde geld.

Maak ook eens een week/maand planning
- uren voor school
- uren voor studie
- uren voor werk
- uren voor sport
- uren vrienden/familie
- uren voor hobbies, relaxing
- uren voor huishouden (koken, schoonmaken, boodschappen, etc)

Gebruik voor elk item een andere kleur, en vul je agenda in. Dit kan rust geven dat je weet dat je voor alles voldoende tijd hebt. Heb je een middag studie gepland, maar wil je met vriendinnen de stad in. Geen probleem, dan ga je op een ander tijdstip studeren ipv iets anders te doen met vriendinnen. Dit kan je ook veel rust geven.

Zorg wel dat de week niet te vol plant, en dat je dit realistisch plant.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zoadat oppasbaantje sowieso opgezeggen.
Dan zou ik het supermarkt baantje voor 1 vaste avond in de week aanhouden en je baan die gericht is op de studie, meer je gezicht laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
29-12-2018 08:37
Natuurlijk meld je je niet ziek, wat is dat nou weer voor millenial-oplossing.
:HA:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Super bedankt voor jullie reacties. Weet je, als het niet gaat dan gaat het niet. Daarnaast is het ook niet fijn voor hen als werkgever om zon medewerker in dienst te hebben. Ik vond het al zo klote dat ik niet meer de beste werknemer was als voorheen die alle diensten oppikte en vol energie begon en eindigde. Nu is het anders en zal ik gewoon de stap moeten nemen hoe moeilijk die ook is. Ben blij dat ik het met jullie heb gedeeld. Werd namelijk maar niet begrepen door mijn omgeving doordat zij niet konden inleven welke druk ik constant voelde waardoor ik aan niks kon of kan beginnen. Zij vonden het zonde om een salaris op te geven en zeiden me dat je echt wel tijd hebt en gewoon kwestie is plannen. Is alleen makkelijker gezegd dan gedaan als je op een gegeven moment alleen maar focust op de 4 a 5 dagen dat je moet werken. Alleen een vriendin begreep me die ook een hbo studie doet. Maar wilde toch meerdere reacties van verschillende personen om te kijken of ik echt begrepen werd. Weet je mensen, geld is indd ook niet alles. Geluk gaat boven alles. Daarnaast is het gewoon niet meer haalbaar voor mij, hoe hard ik ook het bleef proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven