Werk & Studie alle pijlers

Gelukkig nieuwjaar zoenen ? Wie niet ?

01-01-2019 22:04 50 berichten
Hallo mensen,

Zoals velen mag ik morgen weer aan de slag .
Jawel , zoals ieder jaar dezelfde verplichting.
Het gevoel dat ik er niet onderuit kan al die collega’s te moeten zoenen.

Hoe doen jullie dat ? Gewoon niet ? Of toch maar wel vanuit een soort gevoel van dat het hoort?

Ik probeer dit jaar te doen wat ik zelf wil, namelijk NIET.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet wilt gewoon niet doen. Niet zo moeilijk doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je hand uitsteken en afstand houden.

Hier (buitenland) geen last van gelukkig :-)
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Antwoord: 'Als je het niet wilt gewoon niet doen. Niet zo moeilijk doen.'

Inderdaad ja.

Lukt dat niet dan hand uitsteken en arm gestrekt houden, zeggen dat je niet zoent of zeggen dat je griepverschijnselen hebt en daarom niet zoent en dan ook geen hand geven.
Snipverkouden zijn?

Bordje omhangen met "ik zoen niet"?

Ik loop de tent binnen, roep "gelukkig nieuwjaar iedereen" en dan is 't klaar.
Geen handen, geen zoenen, geen tijdverlies.
Klopt ik doe er waarschijnlijk te moeilijk over.
Ik ga het in ieder geval proberen.
Heb me voorgenomen dit jaar weinig dingen meer te doen die ik niet leuk vind.
Dit is er 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Dingen doen "omdat het hoort" is de grootste onzin die er bestaat. Je moet dingen doen omdat je het wilt doen. Of juist niet doen natuurlijk.
Ik zoen niet. In het begin werd daar ongemakkelijk over gedaan, maar nu weet bijna iedereen dat ik daar niet aan doe. Bij nieuwe collega’s steek ik mijn hand uit en als ze aanstalten maken om te zoenen, zeg ik dat ik daar niet aan doe en het bij een hand houd. Niemand die er een probleem van maakt.
PhiIae schreef:
01-01-2019 22:16
Ik zoen niet. In het begin werd daar ongemakkelijk over gedaan, maar nu weet bijna iedereen dat ik daar niet aan doe. Bij nieuwe collega’s steek ik mijn hand uit en als ze aanstalten maken om te zoenen, zeg ik dat ik daar niet aan doe en het bij een hand houd. Niemand die er een probleem van maakt.
Precies dit
Wie heeft dat zoenen overigens ooit bedacht?

Kennelijk vindt de helft van de werkende bevolking dat idioot, maar tegelijk blijven we 't elk jaar en masse doen.
En vinden we mensen die niet zoenen "vreemd".

Mij kan het minder schelen, behalve dat ik dus geen 25 bureaus wil aflopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar 4 collega's.
Ik roep gewoon 'Gelukkig nieuwjaar' en that's it.

Ik heb in een ver verleden een collega gehad die letterlijk alle collega's af ging om ze een hand en 3 zoenen te geven. En dat bedrijf had iets van 200 medewerkers :rofl:
En dan zoende hij je zo vlak naast je mond. Ieuw.
Alle reacties Link kopieren
Ik wel, heel graag zelfs. Hele oude tantes daargelaten. Vaak de verkeerde parfum op.

Kijk er naar uit!
.
Ik heb geen collega's, alleen klanten. En die zoen ik niet.

Met vrienden en familie heb ik overigens geen problemen.
Manlief schreef:
01-01-2019 22:31
Ik wel, heel graag zelfs. Hele oude tantes daargelaten. Vaak de verkeerde parfum op.

Kijk er naar uit!
To, je kunt dus ook vieze parfum opdoen om zoenen te voorkomen als je ze niet wilt zeggen dat je er niet aan doet.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
01-01-2019 22:16
Ik zoen niet. In het begin werd daar ongemakkelijk over gedaan, maar nu weet bijna iedereen dat ik daar niet aan doe. Bij nieuwe collega’s steek ik mijn hand uit en als ze aanstalten maken om te zoenen, zeg ik dat ik daar niet aan doe en het bij een hand houd. Niemand die er een probleem van maakt.

Werk jij eigenlijk in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er bijna niet onderuit. Mijn collega´s weten dat ik er niet van houd, dus ze beperken het wel, waar ze elkaar te pas en te onpas zoenen en knuffelen word ik meestal overgeslagen. Behalve dus donderdag.

Gelukkig zijn het er maar twee die dag. En dan zaterdag de twee anderen waarvan er eentje net zo graag zoent als ik, dus die kan ik overslaan, en dan mijn enige vrouwelijke collega, die wil ik nog wel wat luchtklappers geven als ze daar zin in heeft.

De rest van de collega´s zie ik volgende week dinsdag, daarvan zullen de vijf waar ik direct mee heb gewerkt wel een hand komen geven, de rest niet.

Dus al met al hoef ik alleen de mensen te zoenen die ik ook wel wil zoenen met zo´n gelegenheid.
Mijn verjaardag slaan ze heel lief over, aangezien ze niet weten wanneer ik jarig ben ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Een koortslip veinzen.
...
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon pas maandag weer gaan werken ;-D
...
miedo schreef:
01-01-2019 22:42

Werk jij eigenlijk in Nederland?
Ik heb jaren in Nederland gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
01-01-2019 22:31
Ik wel, heel graag zelfs. Hele oude tantes daargelaten. Vaak de verkeerde parfum op.

Kijk er naar uit!
Jij was dan ook degene die precies aanvoelt wanneer mensen behoefte hebben aan jouw aanrakingen en die op zoek was naar “tintelingen” op de werkvloer. Laat me raden, andere mannen zoen je niet?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ceylon schreef:
01-01-2019 23:03
Ik kom er bijna niet onderuit. Mijn collega´s weten dat ik er niet van houd, dus ze beperken het wel, waar ze elkaar te pas en te onpas zoenen en knuffelen word ik meestal overgeslagen. Behalve dus donderdag.

Gelukkig zijn het er maar twee die dag. En dan zaterdag de twee anderen waarvan er eentje net zo graag zoent als ik, dus die kan ik overslaan, en dan mijn enige vrouwelijke collega, die wil ik nog wel wat luchtklappers geven als ze daar zin in heeft.

De rest van de collega´s zie ik volgende week dinsdag, daarvan zullen de vijf waar ik direct mee heb gewerkt wel een hand komen geven, de rest niet.

Dus al met al hoef ik alleen de mensen te zoenen die ik ook wel wil zoenen met zo´n gelegenheid.
Mijn verjaardag slaan ze heel lief over, aangezien ze niet weten wanneer ik jarig ben ;-D .
Luchtklappers :rofl:
Nou straks de deur uit.
Kijken of ik me aan mijn eigen belofte kan houden. o_o
Zoenen doe ik niet aan op de werkvloer maar dat doet eigenlijk niemand hier.

Wat ik wel raar vind is dat er hier collega's zijn die de 1 wel gelukkig nieuwjaar wensen en de ander niet. (dus stel je een gang voor met verschillende kantoortjes en bij het ene kantoor ga je wel naar binnen en de volgende sla je over) Dat vind ik dus echt niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
01-01-2019 22:16
Ik zoen niet. In het begin werd daar ongemakkelijk over gedaan, maar nu weet bijna iedereen dat ik daar niet aan doe. Bij nieuwe collega’s steek ik mijn hand uit en als ze aanstalten maken om te zoenen, zeg ik dat ik daar niet aan doe en het bij een hand houd. Niemand die er een probleem van maakt.
Exact.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Belg007 schreef:
01-01-2019 22:12
Ik loop de tent binnen, roep "gelukkig nieuwjaar iedereen" en dan is 't klaar.
Geen handen, geen zoenen, geen tijdverlies.
Hier hetzelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven