Werk & Studie alle pijlers

Recruiters, wat zijn de kansbanen?

04-01-2019 12:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor mij is het om verschillende redenen belangrijk om snel weer aan het werk te kunnen. Zijn er hier recruiters die mij kunnen vertellen bij welke vacatures je grote kans maakt als je erop solliciteert?

Misschien nog handig om te vermelden: wat voor mij belangrijk is, is dat ik het lichamelijk vol kan houden en dat het geen baan is waar je erg veel stress hebt (een beetje is prima). Werk- en denkniveau is HBO, maar helaas heb ik die opleiding niet afgerond. Wel heb ik mijn propedeuse behaald. Werken onder dat niveau vind ik geen ramp. Hoewel ik liever op kantoortijden werk, zou ik het niet onoverkomelijk vinden als dat niet zou kunnen.

Ik ben benieuwd! :)
Hier valt toch geen zinnig antwoord op te geven als je niet verteld in welke sector je zoekt en wat je hebt gestudeerd?
Alle reacties Link kopieren
Welke opleiding? Hoever ben ne gekomen? Wat heb je aan ervaring? Hoe oud ben je? In welke regio kan en wil je werken? Heb je een rijbewijs? Waarom benoem je stress als een struikelblok? Welke lichamelijke beperking heb je?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Eea valt en staat mijn inziens ook met hoe je jezelf presenteert. Heb je al gesolliciteerd en hoe heb je dat gedaan? Wat is je motivatie om ergens op te solliciteren? Als je drijfveer alleen een inkomen genereren is dan kan ik me zo voorstellen dat dat voor veel bedrijven niet positief werkt.

@jollyrider, je onderschrift vind ik echt leuk! Voor mij omschrijf je echt wie je bent, in hoeverre ik dat kan beoordelen dan.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
04-01-2019 12:37
Eea valt en staat mijn inziens ook met hoe je jezelf presenteert. Heb je al gesolliciteerd en hoe heb je dat gedaan? Wat is je motivatie om ergens op te solliciteren? Als je drijfveer alleen een inkomen genereren is dan kan ik me zo voorstellen dat dat voor veel bedrijven niet positief werkt.

@jollyrider, je onderschrift vind ik echt leuk! Voor mij omschrijf je echt wie je bent, in hoeverre ik dat kan beoordelen dan.
:) dank je. Het klopt volledig
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
04-01-2019 12:39
:) dank je. Het klopt volledig
Leuk! Ik denk dat jij irl zomaar iemand zou kunnen zijn die een goede vriend van me zou kunnen zijn..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
04-01-2019 12:43
Leuk! Ik denk dat jij irl zomaar iemand zou kunnen zijn die een goede vriend van me zou kunnen zijn..
:) misschien dit gesprek beter via pb voortzetten? Is hier nogal Off topic aan het gaan. Ik stuur je een berichtje
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Op HBO niveau is er altijd sprake van stress, deadlines en conflicterende belangen. Op dat niveau wordt je geacht om daar mee om te kunnen gaan.

Wat zijn je affiniteiten en talenten? Met het alleen opnoemen van je beperkingen en het het feit dat je geen diploma hebt ga je de oorlog sowieso nooit winnen. Waarom presenteer je je op die manier?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb ook alleen een HBO-propedeuse en maak me eigenlijk geen illusies dat ik voor iets in aanmerking kom waar je een afgeronde opleiding (zelfs al is het MBO) voor nodig hebt.

Wellicht dat het nu iets makkelijker geworden is nu de banen, schijbaar, weer voor het oprapen liggen.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
04-01-2019 12:53
Ik heb ook alleen een HBO-propedeuse en maak me eigenlijk geen illusies dat ik voor iets in aanmerking kom waar je een afgeronde opleiding (zelfs al is het MBO) voor nodig hebt.

Wellicht dat het nu iets makkelijker geworden is nu de banen, schijbaar, weer voor het oprapen liggen.
Gek genoeg is er inderdaad heel veel openstaande vraag, maar liggen de banen toch niet voor het oprapen. Als je opleiding, ervaring, leeftijd of naam niet “past” valt er vrij weinig op te rapen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Maar TO, je maakt meer kans als je op een vacature solliciteert waarvoor meerdere mensen aangenomen worden. Zo ben ik in het verleden altijd vrij makkelijk aan werk gekomen. Was wel altijd vervelend callcenter-achtig werk (dan nemen ze een clubje aan dat ze dan meteen intern opleiden), en dan heb je grotere kans dat je erbij zit.
Alle reacties Link kopieren
Het poppetje moet op het plekje passen. Dus de werkgever moet breid zijn om het plekje aan het poppetje aan te passen (bij schaarste aan personeel) of je moet het poppetje aanpassen aan de openstaande plekjes zodat je wel in aanmerking voorkomt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
04-01-2019 12:57
Gek genoeg is er inderdaad heel veel openstaande vraag, maar liggen de banen toch niet voor het oprapen. Als je opleiding, ervaring, leeftijd of naam niet “past” valt er vrij weinig op te rapen
True that!

Daarbij, je moet een recruiter treffen die het in je ziet. Er moet een match zijn op vele fronten.
Zoeken zij iemand die alles af kan vinken wat als eis gesteld wordt? Zoek jij iets waar je alles af kan vinken? Of wil je graag een ontwikkelpad, zodat voor de recruiter het aannemelijker is dat je niet binnen een x periode weer uitgekeken bent op je baan en je weer verder gaat kijken? En zij dus weer een procedure op kunnen starten.

En ook al voldoe je niet volledig, ziet de recruiter het in je?
Mijn ervaring is dat de match lastig te maken is. En een gesprek vaak gestuurd wordt om antwoorden te vinden op de punten die je niet hebt ipv te kijken naar je sterke punten.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Wellicht het beste om op sporen te gaan werken. Werk zoeken op de korte termijn voor de nodige inkomsten en voor de lange termijn op zoek gaan naar een geschikte opleiding. Eventueel deeltijd of avondopleiding of combi van werken en leren. De komende 2 maanden zijn er heel veel open dagen waar je gratis en voor niks naar toe kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
telefonische verkoop zou moeten lukken, voorwaarde is wel dat je het daar beter doet dan hier ;)
Lorem Ipsum
Via het UWV kun je de kansbanen opzoeken, hiervoor kun je zelfs een vergoeding vragen voor de eventuele opleiding die je erbij nodig hebt. Is dit mogelijk een manier om het aan te vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vele reacties! Er zitten goede tips tussen :)

Ik zie dat mijn bericht bij veel mensen niet helemaal duidelijk is. Sorry daarvoor! Ik snap de verwarring nu. Dank voor de feedback.

Ik had helemaal niet de intentie om mezelf hier te presenteren voor een baan (dat zou ik natuurlijk niet op deze manier doen), maar was vooral benieuwd naar de beroepen waar de vraag gewoon groot is zodat ik mijn kansen op een nieuwe baan vergroot. Dit komt voort uit een reactie op mijn sollicitatie waar werd aangegeven dat er honderden mensen op de functie hadden gereageerd. Kort gezegd bedoel ik dus wat JonathanStrange zegt. Ik ga gelijk kijken, thnx!

Om te voorkomen dat jullie beroepen als hoogopgeleide topvoetballer zouden noemen dacht ik even een kort beeld van mezelf te schetsen. Misschien niet zo handig.

Of ik die beroepen dan wel/niet leuk vind wilde ik pas bekijken na de tips. dat ik geen richting voor branches gaf was vooral omdat ik denk dat jullie misschien ook wel met beroepen komen waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Iets moet toch een beetje aansluiten of ben ik nou gek?
Wil je hier een random lijst met honderden kansrijke beroepen dan zou ik zeggen analyseer zelf de cijfers van het CBS over de arbeidsmarkt. Ik weet niet of je goed bent in werken maar je bent wel goed in andere mensen aan het werk zetten met een nutteloze vage opdracht. Misschien is manager iets voor je?

Hier kan je meest kansrijke sectoren vinden:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/33 ... cordhoogte
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Viva-amber, dit was echt totaal niet mijn bedoeling, maar meer dan sorry zeggen kan ik ook niet doen. Ik zat gewoon even vast in mijn eigen denken en dacht te moeilijk over het vinden van een antwoord op mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als dit je vraag is, is het antwoord vrij simpel: chauffeurs, bedienend personeel, winkelpersoneel, basis technisch personeel, call centres.

Succes!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
In de ict is werk te vinden, moet je wel de opleiding/kennis hebben. En plekken waar ze altijd iemand zoeken zoals callcenters of vacatures die beginnen met "Wij zijn altijd op zoek naar" kun je als het even kan beter mijden want er zijn redenen waarom velen daar gillend wegrennen. Ik stel het nu een beetje zwart/wit.
Werk in een winkel kan prettig zijn, bijvoorbeeld een meubelwinkel. Of bij de receptie. Of in een restaurant van het plaatselijke tuincentrum of wellnesscentrum. De "echte" horeca is hard werken en kan nogal stresserig zijn.
Als je in een stad woont, vraag je eens af bij de bedrijven of winkels die je ziet hoe het zou zijn om daar te werken en kijk natuurlijk ook naar de plaatselijke vacatures en denk dat ook aan de vacatures van je gemeente.
Succes ermee.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval niet de schieten met hagel methode gebruiken en dat lijk je hier wel een beetje te doen.

Er zijn op dit moment banen in bijna alles. Maar onderstaande manier werkt niet meer:

Afbeelding

Als het je niet zoveel uitmaakt wat je gaat doen, dan moet het een eitje zijn om iets te vinden. Zoek gewoon iets uit en reageer erop. Maar maak er wel wat van. Want gewoon random solliciteren zonder onderbouwing schiet niet op en levert alleen maar teleurstellingen op.
Alle reacties Link kopieren
Fijne tips! Ik heb ze gelijk even opgeschreven :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven