Werk & Studie alle pijlers

Bang, overspannen, hoe nu verder

05-01-2019 16:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
X opgelost
blubsja wijzigde dit bericht op 12-05-2020 05:12
99.10% gewijzigd
1 en 2 zoek hulp
psycholoog
en doe nu eerst dingen wat je leuk vond
energie van krijgt
Alle reacties Link kopieren
Rust, tijd en een psycholoog.
Mijn bedrijfsarts was erg lief, ze was bang dat ik te snel weer zou gaan opbouwen en adviseerde mijn werkgever om echt rustig aan te doen. Ze was ook de eerste die zei dat het wel weer goed kwam, maar dat het gewoon tijd nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de bedrijfsarts juist iemand die me goed hielp en steunde. Ze prikte zo door mijn verhaaltjes heen en zei dat ik de eerste weken helemaal niet moest dènken aan werken. Hielp om goede stappen te zetten, het contact met me werk niet helemaal te verliezen en in te zien dat ik toen even geen controle had over mijn eigen gevoelens. Dus probeer bij het gesprek met de bedrijfsarts er maar open in te gaan. Het viel me reuze mee.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
Ben je alleen overspannen door/van je werk of spelen er meer dingen?

Je zit net een maand thuis, ook nog eens in een hele drukke maand met al die feestdagen. Het is logisch dat je moe bent en het niet meer weet.

Accepteer dat je nu even niets kan. Geef toe aan je vermoeidheid, maar blijf wel in een ritme. Op tijd van/naar bed, elke dag naar buiten, goed eten etc. Doe dingen die jij leuk vind, misschien ligt er nog een boek die je graag zou willen lezen of misschien heb je een favoriete serie op Netflix etc.

Schrijf voor jezelf eens op wat jij wilt, wat heb jij nu nodig (ongeacht of dit reëel, logisch, mogelijk o.i.d. is). Misschien krijg je zo een beter inzicht wat er echt allemaal speelt.

Wat heb je met je huisarts afgesproken? Is er een vervolg afspraak? Heb je medicatie gekregen? Kan je doorverwezen worden naar een psycholoog?

De bedrijfsarts is er voor jou. Samen kunnen jullie kijken wat jij nodig hebt. Hij/zij zal echt niet zomaar zeggen dat jij je aanstelt.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu ook ruim een maand thuis, overspannen...werkgerelateerd. Verschil is dat ik wel weer terug wil naar mijn oude functie.

Ik moest al vrij snel naar de bedrijfsarts en had ook allerlei doemscenario's bedacht, maar hij zei na een minuut al dat ik voorlopig rust moest nemen, want daar zou ik het meest bij gebaat zijn. Ook adviseerde hij mij vooral om leuke dingen te doen.
De eerste paar weken had ik daar helemaal geen zin in en geen energie voor.

Wel ging ik elke morgen een stuk wandelen en 's middags naar de supermarkt om het eten voor 's avonds te halen. Maar als ik op de bank zat en moe was, dan gaf ik daar ook echt wel aan toe.

Nu een week of 7 na mijn ziekmelding gaat het een stuk beter. Ben zelfs alweer af en toe een uurtje naar mijn werk geweest.

Gister was ik weer bij de bedrijfsarts (een andere deze keer) maar ook zij was heel begripvol. Vond dat ik goed bezig was en adviseerde me om vooral niet te snel weer volledig aan het werk te gaan en vooral ook nog steeds leuke dingen voor mezelf te doen. Dat blijft wel een dingetje overigens hoor, ik doe niet eens zo heel veel, maar als ik dan even een uurtje aan het winkelen ben, dan heb ik toch nog een schuldgevoel, maar dat moet ik proberen los te laten. Gelukkig zijn ze bij mij op het werk erg begripvol.

Ik wens je sterkte! Het komt goed!
Allereerst heel veel sterkte! :hug:

Doe rustig aan, en doe alles stap voor stap!

Praat gewoon rustig met de bedrijfsarts. Dat is een arts, die staat aan de kant van degene die ziek is.

Een psycholoog of een coach is misschien wel een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven