Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie met fulltime baan combineren

08-01-2019 18:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Heeft er iemand ervaring met een thuisopleiding van LOI of NTI?
Ik wil heel graag een hbo bachelor rechten doen maar ik wil ook heel graag mijn werk ernaast houden ook voor de kosten enzo.
Maar nu ben ik dus benieuwd of meerdere mensen de opleiding of een andere opleiding via 1 van de 2 opleidingsinstituten hebben gevolgd en hoe dat is bevallen naast een fulltime baan.
Ook ben ik benieuwd hoe de stof van de opleidingen is etc..

Ik hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Na mijn studie ben ik fulltime aan het werk gegaan, een baan tijdens kantooruren. Ben ook direct na mijn studie een thuisstudie gaan volgen via de NHA omdat ik dacht dat het slim was om dit direct te gaan doen en niet (veel) later aangezien ik al gewend was om in de schoolbanken te zitten. Ik was in de veronderstelling dat het moeilijker zou zijn om weer te gaan studeren als ik er al een tijdje uit zou zijn.

Het was een studie waarbij ik boeken thuis toegestuurd kreeg, mijn huiswerk digitaal moest toesturen en een docent op afstand ter beschikking had voor vragen. Ik mocht in totaal 10 jaar over de studie doen. De lesstof was een saaie droge stof, dit is ongetwijfeld ook verschillend per studie. Het lastigste was toch wel dat je direct vast liep als je vragen had, je deze online moet stellen en vervolgens moet wachten op een antwoord voordat je verder kan.

Achteraf vond ik het enorm zwaar om dit naast een fulltime baan te gaan doen. Thuis gaat het huishouden etc. ook gewoon door en uiteindelijk had dit meer prioriteit waardoor ik mn studie steeds opzij schoof. “Ach kan morgen wel”.. al met al is het mij helaas niet gelukt. Ik zit liever echt in de schoolbanken.
Smile while you still have teeth!
Alle reacties Link kopieren
ik las nu een pauze in omdat het teveel van mij vraagt. In belgie kan je nu in modules studeren. dat is vrij handig om de hele brok op te delen. je kan ook je voorbereiden om de komende 3 jaar alleen maar te werken en studeren. is vrij heftig. ik mis vooral de tijd om iets met mijn gezin te doen. vraag een gesprek met de opleidingscerantwoordelijke.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg momenteel een voltijd opleiding maar ik zit in mijn stagejaar. Ik loop vier dagen in de week stage van 08:30 tot 17:00 en nog één vrije dag over waarop ik meestal naar school moet. Ik moet zeggen dat het mij gigantisch zwaar valt om na een stagedag tot 17:00 's avonds nog voor school bezig te gaan. Ik denk dat als je een opleiding naast je baan doet je er dus rekening mee moet gaan houden dat je na een werkdag nog de energie moet vinden voor je opleiding.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Een fulltime baan, thuisstudie EN een baby lijkt me erg onrealistisch hoor.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat gedaan, maar dan aan de OU. Zonder kinderen vond ik het wel te doen, af en toe keuzes maken voor je sociale leven. Maar wat ook meespeelt is hoe makkelijk je het niveau aankunt. En wat wil je uiteindelijk gaan doen met hbo rechten?
lux- schreef:
08-01-2019 19:00
Een fulltime baan, thuisstudie EN een baby lijkt me erg onrealistisch hoor.
Nou dit. o_o
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
08-01-2019 19:00
Een fulltime baan, thuisstudie EN een baby lijkt me erg onrealistisch hoor.
In een klein huisje, met een vriend die ook studeert.
TO, jij wil echt veel te veel tegelijk, dat gaat je opbranden. Ga keuzes maken, kies voor je baan en baby, of voor een studie
Bouw je leven op, laat je vriend afstuderen, en doe dan stap 2
Ik had extra opvang voor studie en werkte zeker niet fulltime. Anders was het me echt niet gelukt. Een cursus of module, ok..m maar een hele bachelor. ..
Alle reacties Link kopieren
In een donkerbruin verleden (2008/2009) ben ik begonnen aan de lerarenopleiding, toen LOI/Windesheim. Naast een fulltime baan vond ik het al nauwelijks te doen en ik had geen kindje. Vond de samenwerking met de docenten ook niet altijd soepeltjes verlopen. Wachten op antwoord, soms lang wachten op opdrachten die moesten worden nagekeken. Ik hoefde maar weinig naar 'college', dus bijna alles kwam op zelfstudie een heel veel zelfdiscipline aan. Je voelt hem vast aankomen... Ik ben gestopt en heb mijn papiertje aan een reguliere opleiding gehaald. Nadat ik minder ben gaan lesgeven.

Ik doe nu een deeltijdopleiding aan een particulier instituut, naast een parttime baan. Vind het een gave opleiding, ik kan het niveau makkelijk aan gelukkig (zal vermoedelijk niet geheel losstaan van elkaar) en dit voelt stukken beter dan LOI.

Maar volgens mij kun jij het beste even wachten met nu een studie beginnen naast een fulltime baan, gezien de extra informatie die van andere forummers komt...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Thuisstudie kan je combineren met een fulltime baan. Ik ben inmiddels bijna klaar na 5 jaar studeren met 40 uur werken er naast. Was toch zeker gemiddeld 1 dag in het weekend en minimaal 2 avonden per week er mee bezig. In drukke periodes (tentamens, deadlines) nog meer. Je moet het dus echt als hobby zien en er 100% voor gaan. Ik had het nooit kunnen doen icm met een kind of zonder steun van mijn partner (huishouden). Ook vraagt het veel van je sociale leven, want je zal dan echt keuzes moeten maken daarin. Velen halen het niet en dat zegt over het algemeen niks over het kennisniveau, maar alles over doorzettingsvermogen. Ga dus voor jezelf na hoe gemotiveerd je bent en wat het doel is wat je nastreeft.
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fulltime gewerkt en daarnaast een (fulltime WO rechten, 60 ECTS/jaar) studie van 4 jaar in 4 jaar afgerond. Ik deed toen weinig aan huishouden en was single.

Later heb ik fulltime gewerkt, eerst met een baby, toen met een peuter en gedurende een zwangerschap en daarna met 2 kinderen. Mijn man werkte toen parttime, huishouden besteedde ik uit en we hadden oppas aan huis.

De combi fulltime werk, studie en baby zou ik niet aanraden. Kies 1 van de 3, en als je het druk wilt hebben 2 van de 3. Niet alledrie dat is voor niemand leuk en waarschijnlijk onsuccesvol.
Alle reacties Link kopieren
ik volg momenteel mwd aan het nti, werk daarnaast 24 uur en heb twee jonge kinderen. Ik vind het goed te doen, wel strak plannen en veel discipline.

De praktijkdagen vind ik niet bijster interessant, de aangeboden materie is goed te doen. Overigens werk ik wel al heel lang in de zorg/ welzijn sector, mijn indruk is dat ik het daardoor wel makkelijker heb.

Veel opdrachten mag je ook uitvoeren bij bijv. vrijwilligers / familieleden etc. Stage kan ik je niet veel overtellen, ik ben bezig met aanvragen van vrijstelling hiervan. ( Heb al hbo functie).

overigens is er momenteel een vraaggestuurde financiering, waardoor je een leuke subsidie kunt krijgen ( scheelt mij als ik de opleiding heb afgerond, 12.000 euro). Deze geld ook voor sph/ mwd.
Ik werk zelf 3,5 dag per week, heb 2 dochters en ik doe een master. Ik heb ervoor gekozen dit wel op een uni te doen (om de week op donderdagavond en voorbereiding ong. 4 uur per week thuis) omdat ik weet dat het niets wordt als ik het zelfstandig moet doen.

Ik heb een beetje een stok achter de deur nu :whip:

En ik moet zeggen, soms is het best veel.

Ik he diep respect voor mensen die naast hun fulltime baan en gezin een thuisstudie doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven