Werk & Studie alle pijlers

Uren in mindering

09-01-2019 20:25 10 berichten
Ik werk in de zorg als medewerker leefomgeving! Beetje huishoudelijke taken, bestellingen, het verzorgen voor bewoners ontbijt/avondmaaltijd, was ect. Nu hebben wij verschillende diensten op een dag en daarbij uren die er voor staan. Dit wordt nog wel eens verandert en niet altijd logisch en naar onze zin. Zo ook nu weer. Krijgen we een berichtje van onze rooster/route maker, jullie hebben er bij bepaalde diensten uren bij gekregen, maar er wordt niet bij gezegd dat er van een andere dienst een half uur af wordt getrokken. Wat absoluut niet kan, moeten we bewoners bij de broodmaaltijd weggaan sturen, omdat ik en mijn collega’s ons werk af moeten krijgen zodat we niet weer in eigen tijd bezig zijn! Wordt hier zo boos om. Wie herkent dit ook?
Nee. Onze roosterplanner gaat niet zelf zitten te rommelen in de diensten. En als ik een uur langer moet werken dan schrijf ik dat uur gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Dit mag dit niet. Veranderen van diensttijden moet in overleg. Ik zou proberen eerst een goed gesprek te hebben met de roostermaker/manager/HRM. Uitleggen dat dit niet kan en mag. Nieuwe afspraken proberen te maken. Lukt dit niet dan contact opnemen met OR.
Alle reacties Link kopieren
Dit mag dit niet. Veranderen van diensttijden moet in overleg. Ik zou proberen eerst een goed gesprek te hebben met de roostermaker/manager/HRM. Uitleggen dat dit niet kan en mag. Nieuwe afspraken proberen te maken. Lukt dit niet dan contact opnemen met OR.
-Darkside- schreef:
09-01-2019 20:39
Nee. Onze roosterplanner gaat niet zelf zitten te rommelen in de diensten. En als ik een uur langer moet werken dan schrijf ik dat uur gewoon op.