Werk & Studie alle pijlers

Master met kinderen?

10-01-2019 12:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er hier moeders zijn, die rond hun 25ste kinderen kregen en daarna aan hun carrière zijn begonnen?

Maar toen ik zwanger was van de eerste, was ik net hbo afgestudeerd en heb ik dus niet echt werkervaring op kunnen doen in mijn werkveld. Momenteel ben ik zwanger van de tweede, dit kwam iets sneller dan verwacht. Ik zit er nu over na te denken om een master te gaan doen als de tweede er is: 1 jaar premaster en 1 jaar master, ik zou dan 28 zijn als ik klaar ben. Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben, ik twijfel over mijn leeftijd (te oud) en het nut ervan. Misschien vind ik daarna ook geen passende baan. De reden dat ik de master wil gaan doen, is eigenlijk meer omdat ik geen gat op mijn CV wil en nu geen passend werk kan vinden aangezien ik zwanger ben. En het lijkt alsof ik stilsta als ik niet bezig ben met mijn persoonlijke ontwikkeling.

Ik vind moeder zijn heel leuk, maar ook werken vind ik belangrijk en onderdeel van mijn leven. Een loopbaancoach is natuurlijk ook een idee, maar er zijn tegenwoordig zoveel selfproclaimed coaches die dan ook nog de hoofdprijs vragen.. wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Als het haalbaar is, waarom niet? Te oud ben je sowieso nog lang niet, er zijn mensen die op veel hogere leeftijd gaan studeren. En ook zij zijn niet te oud.

Misschien kun je eerst zelf wat informatie opdoen over de studies die je interessant lijken en proberen uit te zoeken hoe de baankansen zijn. Verder open dagen bezoeken, gesprekken plannen met coördinatoren van studies, et cetera.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dat gedaan. HBO afgerond met 22, 2 jaar gewerkt, met 24 en 26 jaar twee kinderen gekregen + mantelzorg. Vanaf 27 jaar geen mantelzorg meer, maar werk gerelateerd vrijwilligerswerk erbij. Toen ik 29 was premaster en master, met 32 jaar afgestudeerd en tijdens afstuderen al leuke baan gevonden. Uiteindelijk dus 7 jaar geen betaald werk gedaan, maar vrijwilligerswerk, mantelzorg en zorg voor de kinderen. In de 2 jaar dat ik werkte studeerde mijn man nog fulltime.
Nu werk ik 4 jaar.
Door het vrijwilligerswerk wist ik beter wat ik wilde.
hetismogelijk wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:29
21.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
10-01-2019 13:26
Ja ik heb dat gedaan. HBO afgerond met 22, 2 jaar gewerkt, met 24 en 26 jaar twee kinderen gekregen + mantelzorg. Vanaf 27 jaar geen mantelzorg meer, maar werk gerelateerd vrijwilligerswerk erbij. Toen ik 29 was premaster en master, met 32 jaar agestudeerd en leuke baan gevonden.
Nu werk ik 4 jaar.
Door het vrijwilligerswerk wist ik beter wat ik wilde.
wat goed!! En was het het waard voor jou? Ik weet opzicht al best wel lange tijd wat voor master ik zou willen doen. Maar je zal dan concurreren met meisjes van 24 als ik 28 ben, dat lijkt me dan zo vervelend :(. En hoe regelde je dat thuis?
wat wil je gaan doen
ik zeg doen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij dat ik dit zo heb kunnen doen. Concurrentie heb ik niet ervaren. Ik heb meer levenservaring, een extra opleiding en weet wat ik wil.

Premaster en vrijwilligerswerk was in de avonden, mantelzorg nam ik de kinderen mee. Mijn man werkt kantoortijden.
Master gingen ze naar de basisschool en 1 of 2 middagen naar de bso.
rosyyjuni schreef:
10-01-2019 13:29
Maar je zal dan concurreren met meisjes van 24 als ik 28 ben, dat lijkt me dan zo vervelend :(.
Voor mensen die een stukje ouder zijn, is 24 en 28 even oud ;-) Jij hebt alleen iets meer dingen gedaan en je kinderen bijv. al gehad. Dat kan ook als voordeel gezien worden.
rosyyjuni schreef:
10-01-2019 13:29
wat goed!! En was het het waard voor jou? Ik weet opzicht al best wel lange tijd wat voor master ik zou willen doen. Maar je zal dan concurreren met meisjes van 24 als ik 28 ben, dat lijkt me dan zo vervelend :(. En hoe regelde je dat thuis?
:rofl:
28 is nog steeds hartstikke jong. En daarbij heb jij dan al kinderen, wat weer in je voordeel kan werken.
Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom werk je nu niet dan? Als je een master wilt doen, kun je toch ook werken? Om het gat in je cv op te vullen hoef je niet persé met een nieuwe studie te beginnen. Eerst maar eens wat werkervaring op doen lijkt me. Of wil je een hele andere kant op? Zonder werk lijkt het me trouwens prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
10-01-2019 14:29
Maar waarom werk je nu niet dan? Als je een master wilt doen, kun je toch ook werken? Om het gat in je cv op te vullen hoef je niet persé met een nieuwe studie te beginnen. Eerst maar eens wat werkervaring op doen lijkt me. Of wil je een hele andere kant op? Zonder werk lijkt het me trouwens prima te doen.
Ik zou ook graag willen werken nu. Maar lijkt me nu lastig sinds ik zwanger ben het solliciteren. Helaas ben ik zelf gestopt bij mijn vorige job voordat ik wist dat ik zwanger was, omdat ik het echt verschrikkelijk vond en er niet gelukkiger op werd daar. Als ik had geweten dat ik zwanger zou zijn dan had ik het nog even volgehouden denk ik. En ik wil heel graag zelfde werkveld (overheid) alleen zijn er weinig starter vacatures in de randstad en voor traineeships worden veelal WOers geselecteerd. In 2018 heb ik namelijk volop gesolliciteerd met geen succes in dat werkveld :(.
Alle reacties Link kopieren
rosyyjuni schreef:
10-01-2019 16:35
Ik zou ook graag willen werken nu. Maar lijkt me nu lastig sinds ik zwanger ben het solliciteren. Helaas ben ik zelf gestopt bij mijn vorige job voordat ik wist dat ik zwanger was, omdat ik het echt verschrikkelijk vond en er niet gelukkiger op werd daar. Als ik had geweten dat ik zwanger zou zijn dan had ik het nog even volgehouden denk ik. En ik wil heel graag zelfde werkveld (overheid) alleen zijn er weinig starter vacatures in de randstad en voor traineeships worden veelal WOers geselecteerd. In 2018 heb ik namelijk volop gesolliciteerd met geen succes in dat werkveld :(.
Als je ziet dat er in jouw werkveld meer vraag is naar WO-afgestudeerden dan naar HBO'ers kan het denk ik alleen maar in je voordeel werken.
Ik studeer zelf in Amsterdam en of jij met kinderen je master aankan ligt aan jezelf.

Hier zitten moeders die de afgelopen jaren in Utrecht, Tilburg, Groningen, Nijmegen en Rotterdam eruit zijn gegooid en nu voor de zoveelste keer het eerste jaar proberen maar dan in Amsterdam.

Dat dit moeders zijn die niet willen accepteren dat ze iets niet kunnen lijkt me duidelijk.
rosyyjuni schreef:
10-01-2019 13:29
wat goed!! En was het het waard voor jou? Ik weet opzicht al best wel lange tijd wat voor master ik zou willen doen. Maar je zal dan concurreren met meisjes van 24 als ik 28 ben, dat lijkt me dan zo vervelend :(. En hoe regelde je dat thuis?
Ik denk dat die meisjes van 24 nog kinderen moeten krijgen en jij bent daar al klaar mee, dus dat is fijner voor de baas.
Alle reacties Link kopieren
Oud voor een master? Ik doe nu een masteropleiding en daar varieert de leeftijd van 26 tot 54👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie meningen! Ik ben er nu over uit! :)) Het wordt een master!
Ik wilde hetzelfde zeggen als de rest. Ik was 26 toen ik begon met mijn pre-master en ik was absoluut niet de oudste. De leeftijd varieerde van 21 (meiden die recht van het hbo kwamen) tot een jaar of 50. Waarvan velen met een gezin en een baan voor 24-32 uur. Natuurlijk is dat pittig, maar bijna iedereen heeft het gehaald.

Doen!
Alle reacties Link kopieren
HBO en master in deeltijd, werkend en met kinderen gedaan. Het kan zeker.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ik deed mijn master in Groningen en was ook niet de oudste of de enige met kinderen.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven