Werk & Studie alle pijlers

'Mislukkeling' van de samenleving

10-01-2019 15:46 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-01-2019 14:57
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.93% gewijzigd
Typische millenial. Wat minder met je neus in Instagram zal je goed doen.
Mijn god, wat een drama. Je bent 25 ofzo, dan heeft echt niemand het al voor elkaar. En op zich heb je meer aan de levensles die je nu hebt geleerd: dat het leven niet maakbaar is en dat het niet draait om geld en kleding.

Ga gewoon studeren als dat erin zit, doe niet alsof de hele wereld groots en meeslepend leeft. De meeste mensen hebben gewoon een huis, of wonen nog thuis of op kamers als ze halverwege de 20 zijn, de meeste mensen gaan gewoon op vakantie ipv droomreizen te maken, ze hebben gewoon een baan ipv een flitsende carrière. Hoe jij het omschrijft is weinig realistisch
Kijk nooit naar anderen om jezelf te vergelijken, want een dergelijke vergelijking gaat nooit op.
Kijk naar binnen, voel wat je werkelijk wilt en ga daar achteraan en laat niets je stoppen en voor je het weet ben je er.

Succes!
En dit.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
10-01-2019 15:49
Typische millenial. Wat minder met je neus in Instagram zal je goed doen.
Daar ben ik officieel 2,5 jaar mee gestopt. Terwijl de maatschappij in teken staat van Instagram, weet ik niet eens meer hoe ik een foto plaats. Ja oke, als ik de App zou downloaden kom ik er hoogstwaarschijnlijk in een fractie van een seconde tijd wel achter maar toch zit ik al een lange tijd niet op die App en ja dat doe ik om mezelf te beschermen. 'Instacrap' doet toch veel met je.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2019 15:51
Kijk nooit naar anderen om jezelf te vergelijken, want een dergelijke vergelijking gaat nooit op.
Kijk naar binnen, voel wat je werkelijk wilt en ga daar achteraan en laat niets je stoppen en voor je het weet ben je er.

Succes!
Dank voor je woorden. I hope so!
Leoniedeleeuwin schreef:
10-01-2019 15:53
Dank voor je woorden. I hope so!
Hoop is iets waar je met een beetje pech in gaat staan.
Wat schrijf jij vreselijk overdreven. ‘Terwijl de maatschappij in het teken staat van instagram’.....
Denk je dat echt? Wat een raar beeld van de maatschappij heb jij dan. Hoogstens de pubers en begin 20ers zitten hele dagen op social media, maar de rest van de maatschappij heeft het gewoon druk met zinnige dingen.

Als je je levensgeluk van dit soort dingen laat afhangen heb je zelf denk ik niet zoveel inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je voornamelijk jezelf beperkt nu, door je gedachtengang, en dat heeft nergens een positief effect op.
Ik ben ook wel benieuwd in wat voor soort kringen jij je begeeft, want ik zie (bijna) helemaal geen mid-twintigers die het 'gemaakt' hebben.
We mid-twintigers die hard werken, werk doen wat ze wel leuk vinden maar niet persé hun droom is en gewoon gemiddeld verdienen, maar niet de sprookjeswereld die jij beschrijft.
Mijn leven is ook zeker niet zo verlopen, en zo'n leven zal ik ook nooit krijgen, maar dat is ook helemaal niet erg.
Als ik me daaraan zou spiegelen zou ik ook depressief worden.
Alle reacties Link kopieren
Laat me je even met twee benen op de grond zetten.

Bachelordiploma's op zak, internationale stages, prijzen, nominaties en noem maar op. Ze hebben het allemaal behaald. En dat niet alleen. Ze hebben de mooiste appartementen gekocht, wonen samen met de perfecte partners en hebben de mooiste landen bezocht. En ja, ik weet echt wel dat niemands leven perfect is en dat elk huisje z'n kruisje heeft maar zij hebben allemaal dingen gedaan die ik wilde doen maar nu nog moet doen. Ik ben inmiddels mid-20 en mijn leven moet nog beginnen.

Ik heb twéé bachelors en een master. Heb een mooie prijs gewonnen en een beurs gekregen tijdens mijn studententijd. Inmiddels en te gekke vriend, een koophuis en een eigen bedrijf. Volgens jouw waarden gaat alles mij fantastisch af. Toch?

Wat je niet ziet, is dat ik al jaren bezig ben met kinderen krijgen en dat niet lukt. Dat ik overspannen ben geweest, financiële problemen heb gekend en ik in de weekenden de administratie moet doen. Dat mijn vriend en ik soms ook best een meningsverschil hebben. Dat ik 1.5 jaar heb moeten revalideren na een medische misser en in die tijd veel vrienden ben verloren. Dat ik me soms best eenzaam voel.

Het is kut, dat je leven niet gaat zoals het gaat, en ik gun je echt het allerbeste. Maar laat ALSJEBLIEFT los dat, als je midden twintig bent, je alles voor elkaar moet hebben. Je mag verdrietig zijn dat het niet gaat zoals je wil, maar ga je focussen op de toekomst, de kansen die je krijgt en de mogelijkheden die je nog hebt om mooie dingen te bereiken. Midden twintig is jong (ook al voelt dat niet zo) en er ligt een heel leven voor je.
Tja, als je op je 25e nog steeds geen afgeronde studie hebt, met internationale stages, allerlei prijzen hebt gehaald of op zijn minst genomineerd bent, een mooi koophuis hebt en de man van je dromen hebt gevonden, dan maak je de rest van je leven geen schijn van kans meer.

Ik denk dat je een beetje een reality-check nodig hebt.
Die vrienden van je, hebben die allemaal het hele lijstje dat je noemt? Of heeft de een dit, de ander dat, en maak je er een soort totaalpakket van wat jouw leven had moeten zijn?

Ik vind dat ik best een succesvolle carrièrevrouw ben, maar ik beloof je dat ik op mijn 25e nog niet klaar was met mijn studie (okay, dat was voor het BaMa stelsel), stage heb ik nooit gelopen, mijn eerste koophuis was toen ik boven de 30 was, de man van mijn dromen kwam pas rond mijn 30e en bleek een paar jaar later de man van mijn nachtmerries, etc. En tóch is het helemaal goed gekomen.

Je klinkt nu een beetje als een tienermeisje dat zichzelf vertelt dat ze waardeloos is omdat de ogen van A, de neus van B, de benen van C, de haarkleur van D en de borsten van E allemaal beter zijn dan de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog maar 25, ga studeren. Hierna kan je nog 40 jaar werken en alles kopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kind, je bent pás midden twintig. Als je je nu al een oude taart voelt...De wereld ligt juist voor je open, je moet alleen eens wat minder naar anderen kijken. Wat zij allemaal wel hebben en jij niet. En als je 100 stappen achter staat (voor jouw gevoel dan) en daardoor de moed in je schoenen zinkt, begin dan eens met 1 stap. Dan loop je er nog maar 99 achter.
Ga een studie uitkiezen, ga studeren, doe het op je eigen tempo. Stap voor stap. Jij hebt een ander pad gehad. Je hoeft niet alles geregeld te hebben voor je dertigste he? Van die mindset moet je echt af, anders ga je alleen maar falen.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
10-01-2019 15:50
Mijn god, wat een drama. Je bent 25 ofzo, dan heeft echt niemand het al voor elkaar. En op zich heb je meer aan de levensles die je nu hebt geleerd: dat het leven niet maakbaar is en dat het niet draait om geld en kleding.

Ga gewoon studeren als dat erin zit, doe niet alsof de hele wereld groots en meeslepend leeft. De meeste mensen hebben gewoon een huis, of wonen nog thuis of op kamers als ze halverwege de 20 zijn, de meeste mensen gaan gewoon op vakantie ipv droomreizen te maken, ze hebben gewoon een baan ipv een flitsende carrière. Hoe jij het omschrijft is weinig realistisch
Ik ben bijna 25 en toch is het wel zo. Mijn vrienden hebben banen bij prestigieuze kantoren, verdienen geld zat en hebben het best wel voor elkaar. Natuurlijk is het niet alleen maar glitter & glamour maar het komt er wel van in de buurt. En dat is het nou juist. In de tijd van mijn ouders ging het er niet zo aan toe. In mijn tijd draait alles om presteren, presteren en presteren. Het lijkt nooit genoeg. Ik weet niet hoe oud jij bent maar mijn hele facebook tijdlijn staat vol met verhalen en foto's van exotische landen en ervaringen. Spanje, Turkije en Griekenland hebben ze ingeruild voor Mexico, Cuba, Bali, Dubai, Azie en veel meer. Het is wel degelijk een andere tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dramaqueen.
Alle reacties Link kopieren
Leoniedeleeuwin schreef:
10-01-2019 15:57
Ik ben bijna 25 en toch is het wel zo. Mijn vrienden hebben banen bij prestigieuze kantoren, verdienen geld zat en hebben het best wel voor elkaar. Natuurlijk is het niet alleen maar glitter & glamour maar het komt er wel van in de buurt. En dat is het nou juist. In de tijd van mijn ouders ging het er niet zo aan toe. In mijn tijd draait alles om presteren, presteren en presteren. Het lijkt nooit genoeg. Ik weet niet hoe oud jij bent maar mijn hele facebook tijdlijn staat vol met verhalen en foto's van exotische landen en ervaringen. Spanje, Turkije en Griekenland hebben ze ingeruild voor Mexico, Cuba, Bali, Dubai, Azie en veel meer. Het is wel degelijk een andere tijd.
Gooi facebook eruit.
Alle reacties Link kopieren
hallo, het is niet 1950 waar je het al moest hebben op uw 21, he.
ik ben 30 en struggle ook van dit naar dat.
Het kan altijd erger. zolang je uw gezondheid hebt en handen aan uw lijf moet je niet klagen. en als je daarmee nog een brein hebt, zoekt een studie dat meer uw interesse is dan de zoveelste snotneus die rechten gaat studeren omdat dat zogezegd het beste betaald en meest glamoureuze is.
25 is nog jong, je moet nog gaan tot uw 67 als het tegen dan niet tot uw 70 is.
Ga desnoods een jaar gaan werken in buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Leoniedeleeuwin schreef:
10-01-2019 15:57
Ik ben bijna 25 en toch is het wel zo. Mijn vrienden hebben banen bij prestigieuze kantoren, verdienen geld zat en hebben het best wel voor elkaar. Natuurlijk is het niet alleen maar glitter & glamour maar het komt er wel van in de buurt. En dat is het nou juist. In de tijd van mijn ouders ging het er niet zo aan toe. In mijn tijd draait alles om presteren, presteren en presteren. Het lijkt nooit genoeg. Ik weet niet hoe oud jij bent maar mijn hele facebook tijdlijn staat vol met verhalen en foto's van exotische landen en ervaringen. Spanje, Turkije en Griekenland hebben ze ingeruild voor Mexico, Cuba, Bali, Dubai, Azie en veel meer. Het is wel degelijk een andere tijd.
Weet je hoe hard je moet werken bij prestigieuze kantoren? Dat je als 25-jarig broekkie echt niet de toffe, interessante zaken krijgt, maar dat je gewoon 'onderaan de ladder staat' en dat kleine bedrijven soms veel leuker zijn om voor te werken. (en niet alleen omdat je savonds gewoon thuis bent) Dat geld je écht écht écht niet gelukkig maakt (als je voldoende om van te leven, that is. Als je te wienig hebt is het zwaar klote). In de tijd van je ouders ging het er óók zo aan toe, alleen is iedereen dat vergeten en jij bestond toen nog niet, en ging het met name op voor mannen. Ik ga ook op reis, en dat is fijn, maar ik had 300x liever een baby in mijn armen. Wat in je tijdlijn staat is nep. Als in: niemand laat zien wat ze verdriet doet, of waar ze moeite mee hebben. En trust me: dat kan hééél veel zijn.

Dus: stop met jammeren. Pak jezelf bij de kladden, een schop onder je kont, en maak wat van je leven. Dat zeuren deden ze ook niet in de tijd van je ouders (als dat jouw criterium is, gooi ik 'm er nu ook in)
pergamon wijzigde dit bericht op 10-01-2019 16:04
7.12% gewijzigd
Leoniedeleeuwin schreef:
10-01-2019 15:57
Ik ben bijna 25 en toch is het wel zo. Mijn vrienden hebben banen bij prestigieuze kantoren, verdienen geld zat en hebben het best wel voor elkaar. Natuurlijk is het niet alleen maar glitter & glamour maar het komt er wel van in de buurt. En dat is het nou juist. In de tijd van mijn ouders ging het er niet zo aan toe. In mijn tijd draait alles om presteren, presteren en presteren. Het lijkt nooit genoeg. Ik weet niet hoe oud jij bent maar mijn hele facebook tijdlijn staat vol met verhalen en foto's van exotische landen en ervaringen. Spanje, Turkije en Griekenland hebben ze ingeruild voor Mexico, Cuba, Bali, Dubai, Azie en veel meer. Het is wel degelijk een andere tijd.
Ik ben ietsje ouder, maar geen 15 jaar ofzo. Dus het is geen andere tijd En in jouw tijd draait het ook niet om presterend presteren, het draait om waar jij wilt dat het om draait. En je kiest je eigen sociale omgeving. Blijkbaar voel je je niet op je plaats in de jouwe, dus zoek een andere.

Het gedeelte van de maatschappij dat op z’n 25e een heel goed betaalde baan heeft en meerdere reizen kan maken naar verre landen is maar een héél klein gedeelte. De meeste mensen zijn dan net afgestudeerd en wonen nog drie hoog achter, of ze werken al jaren en wonen met hun eerste kind in een rijtjeshuis in kutkrabbeveen.

Het idee van hoe het leven hoort te zijn is je grootste probleem
Alle reacties Link kopieren
Je kan alleen maar denken aan dure reizen en grote appartementen. Als het voor jou een gemis in je leven is. Go for it! Geef jezelf een schop onder je kont en ga wat doen.

Ik word zelf niet gelukkig van "rijkdom" tonen aan de buitenwereld. Mijn geluk zit hem in vrienden, familie en de dingen doen die ik leuk vind (en dat hoeft niet veel geld te kosten).
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Leoniedeleeuwin schreef:
10-01-2019 15:57
Ik ben bijna 25 en toch is het wel zo. Mijn vrienden hebben banen bij prestigieuze kantoren, verdienen geld zat en hebben het best wel voor elkaar. Natuurlijk is het niet alleen maar glitter & glamour maar het komt er wel van in de buurt. En dat is het nou juist. In de tijd van mijn ouders ging het er niet zo aan toe. In mijn tijd draait alles om presteren, presteren en presteren. Het lijkt nooit genoeg. Ik weet niet hoe oud jij bent maar mijn hele facebook tijdlijn staat vol met verhalen en foto's van exotische landen en ervaringen. Spanje, Turkije en Griekenland hebben ze ingeruild voor Mexico, Cuba, Bali, Dubai, Azie en veel meer. Het is wel degelijk een andere tijd.
Ik heb wat oud-leerlingen op mijn Facebook (die dus rond de 25 zijn en van een prestigieuze middelbare school komen en echt allemaal high potentials waren) en geen een, werkelijk geen een heeft zo'n leven als je beschrijft. Foto's van Mexico inderdaad, maar ook trotse diplomafoto's, niet 5 jaar nadat ze zijn begonnen met studeren, maar 8 of 9 ofzo, of na 6 jaar eindelijk eens die Bachelor. Internationale prijzen? geen een. Ik heb echt het idee dat ze allemaal nog studeren in plaats van hun carrière op de rit hebben bij prestigieuze kantoren en een paar spot ik met een vast partner en geen een heeft al een huis gekocht. De meesten wonen gewoon nog in hun studentenkamer.
Alle reacties Link kopieren
En wat Pergamon ook zegt: je kan niet alles ophangen aan de buitenkant. Je hebt geen idee hoe mensen ergens komen, wat ze ervoor moeten laten, welke dingen ze op hun pad krijgen, welk verdriet. Jij bent nu vooral met je jezelf bezig en hebt daar helemaal geen oog voor. Dus stop met zwelgen en vergelijken en dat ge-"Ja, maar". En ga aan de slag, want je hebt alleen jezelf hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zoon heeft wel zo'n soort van gedroomd leven.
Met een prachtig appartement in de binnenstad, aantrekkelijke vriendin en meerdere verre reizen per jaar.
Hij maakt wel werkweken van zo'n 50, 60 uur.
Dat is dan weer minder.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit trouwens niet op facebook of zo, dus behalve familie en vrienden weet niemand ervan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven