Werk & Studie alle pijlers

'Mislukkeling' van de samenleving

10-01-2019 15:46 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-01-2019 14:57
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter kijken naar wat je wel hebt ipv wat allemaal niet. Daar word je echt gelukkiger van.
Daarnaast als het leven van anderen zo perfect lijkt ken je ze waarschijnlijk niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Waaaw ik dacht dat een vrouw van 40 dit schreef, maar je bent 20??! Vind je zelf niet dat je overdrijft? Zolang je niks doet en jammert, zal er ook niks gebeuren
Alle reacties Link kopieren
En welk plan heb je nu?
Zwelgen in zelfmedelijden is vijf minuten fijn, in actie komen, heb je de komende jaaaren iets aan.
Ben benieuwd, wat je eerste stap wordt
Zo te zien heeft al dat soulsearchen van je weinig opgeleverd.
Stop met vergelijken en leef je eigen leven.
viva-amber schreef:
10-01-2019 16:48
De meeste mensen zijn losers en dat is niet erg.
Dit :)

Verder is niet alles goud wat er blinkt en heeft de keizer geen kleren aan.
Thordis* schreef:
10-01-2019 15:54
Hoogstens de pubers en begin 20ers zitten hele dagen op social media, maar de rest van de maatschappij heeft het gewoon druk met zinnige dingen.
Ik denk dat je er enkele tientallen jaren naast zit.
De rest zit op het Viva-forum.
Shiva2001 schreef:
10-01-2019 17:55
Ik denk dat je er enkele tientallen jaren naast zit.
Waarnaast?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iets ouder dan jij, maar ik herken je gevoel. En dat is ook omdat je jezelf altijd vergelijkt met een minderheid die het voor jouw gevoel veel beter doet. Facebook is daarbij het meest geweldige hulpmiddel, want daar kan iedereen de beste/mooiste/meest succesvolle versie van zichzelf laten zien. Ik heb daarom een tijd geleden mijn sociale media verwijderd en ben me nu aan het orienteren op hoe ík mijn leven wil. Wat vind ik leuk, wat maakt me gelukkig? Want die dingen die jij noemt, die staan wel symbool voor succes, maar niet voor geluk. En geluk is vele malen belangrijker. Succes! <3
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de zelfde leeftijd als jij en ben ook geen succesverhaal. Al heb ik wel een bachelor en sinds kort een baan in mijn studierichting. Het is echt niet allemaal flitsend hoor. Ik woon ook gewoon nog in een piepklein studiootje. Ja ik heb wel vriendinnen met een eigen huis al, maar dat zijn ook geen kastelen hoor. Mijn enige vakantie vorig jaar was een weekendje naar Maastricht. Maar of het mij wat uit maakt? Nee zeker niet. Geluk vind je echt niet in een vakantie naar Bali of een duur appartement. Leer dankbaar zijn voor de dingen die je wel hebt. En als je al wil Instagrammen, volg dan lekker accounts die lieve diertjes of mooie natuur foto's posten. Van die accounts van mensen die zogenaamd zo mooi zijn en zo'n geweldig leven hebben word ik ook ongelukkig, die volg ik dus ook niet. En wat hier boven al gezegd wordt, de helft is maar waar. Ik volg een meisje op Instagram die altijd super leuke lieve foto's van zichzelf maakt, met haar vriend, met nieuwe kleding, als ze iets leuks gaat doen noem maar op. Ik ken haar en weet dus dat ze depressief is, haar armen onder de snijwonden zitten en ze niet meer kan studeren of werken. Als je haar Instagram bekijkt zou je er jaloers van worden, als je weet wat er achter zit niet. Laat je niet voor de gek houden. Leef je leven gewoon op je eigen manier. Op je eigen tempo.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
10-01-2019 18:15
Van die accounts van mensen die zogenaamd zo mooi zijn en zo'n geweldig leven hebben word ik ook ongelukkig, die volg ik dus ook niet.
Waarom eigenlijk niet?
Ik kende vroeger een stel in het echie en die hadden een geweldige carriere, mooie, lieve kinderen en een prachtig huis.
Ik kon daar echt van genieten, als ik op bezoek kwam.
Je moet je rampspoed niet met anderen vergelijken en je geluk eigenlijk ook niet. Ik ken iemand die het voor de wind ging maar nu met z'n 21ste kanker heeft. Hopelijk wel te genezen, maar het schiet ook niet op wat carrière betreft.
TO, luister eens naar dit liedje:

https://youtu.be/DiWomXklfv8
Alle reacties Link kopieren
Ach meid, rot dat je je zo voelt. Wat al eerder is gezegd: je hoeft echt niet voor je dertigste alles al 'voor elkaar' te hebben. Ga ontdekken wat bij je past, experimenteer, leer en geniet. Lach om je fouten. Je bent echt nog jong en kunt nog alle kanten uit.
Zoek ook andere vrienden die beter bij je passen. Er zijn massa's mensen met de uitdagingen zoals jij, echt.
Be true to yourself
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelijk depressief na het lezen van het topic; geen onwijs mooi koopappartement, nooit een Oscar of Nobelprijs gewonnen, geen perfecte relatie, geen bachelor noch master behaald, geen verre oorden bezocht, of telt New York wel mee?

Denk dat ik er vanavond maar een definitief einde aanmaak....
Elke vergelijking gaat mank.

Ik heb zelf een leven gehad waarvan jij het als ultiem schetst. Ik heb mensen gekend met levens die jij "perfect" noemt. Echter waren het stuk voor stuj ongelukkige, ontevreden lui met kutrelaties en issues. Alles voor de status en alles voor de buitenkant. Waardoor ze vergaten wie ze waren en wat ze wilden. Je succes en je geld is zo vergankelijk als het maar zijn kan. Ik heb me ook ooit zo gevoeld als jij hoor, maar ik ben er goddank ook achter gekomen dat echt NIETS is wat het lijkt en dat een carriere op je 25ste iets is wat je helemaal niet moet willen. Alhoewel, dan kun je wel op je sterfbed zeggen "gelukkig heb ik 40 jaar alleen maar keihard gewerkt".
Pusswithoutboots schreef:
10-01-2019 18:40
Ik ben gelijk depressief na het lezen van het topic; geen onwijs mooi koopappartement, nooit een Oscar of Nobelprijs gewonnen, geen perfecte relatie, geen bachelor noch master behaald, geen verre oorden bezocht, of telt New York wel mee?

Denk dat ik er vanavond maar een definitief einde aanmaak....
Ik doe mee. 2 studies behaald, maar ik werk onder mijn niveau omdat ik gewoon geen zin heb om hard en veel te werken. Ik ben voor de liefde verhuisd vanuit een prachtig appartementje hartje Amsterdam naar een stad waar de meeste mensen niet dood gevonden willen worden. Ik ben van een hardwerkende zakenman met een salarisje van >150k per jaar (op zijn 28ste) naar een ambtenaartje gegaan met een modaal salaris. En van een chique slee ben ik naar een koekblikje gegaan.

Handig om te vermelden: alle keuzes zijn zeer bewust gemaakt. En gelukkiger dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
@Cafetière, kutleven....
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
10-01-2019 18:46
Ik doe mee. 2 studies behaald, maar ik werk onder mijn niveau omdat ik gewoon geen zin heb om hard en veel te werken. Ik ben voor de liefde verhuisd vanuit een prachtig appartementje hartje Amsterdam naar een stad waar de meeste mensen niet dood gevonden willen worden. Ik ben van een hardwerkende zakenman met een salarisje van >150k per jaar (op zijn 28ste) naar een ambtenaartje gegaan met een modaal salaris. En van een chique slee ben ik naar een koekblikje gegaan.

Handig om te vermelden: alle keuzes zijn zeer bewust gemaakt. En gelukkiger dan ooit.
Dit vind ik pas een succesverhaal! :cheer:
Be true to yourself
TO, waarin zat/zit voor jou de aantrekkingskracht van het leven dat je omschrijft?
Pusswithoutboots schreef:
10-01-2019 18:48
@Cafetière, kutleven....
Nou echt. Ik dacht ook dat "the perfect life" bestond uit een goede gezondheid, lieve vrienden en familie, (indien een relatie): een lieve partner om het leven mee te delen, en een leuke baan met een paar leuke hobby's.

Had ik het dan zo mis? :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik ken (of heb die gekend) genoeg mensen die een mooi, succesvol leven leidden, waarin ze kregen wat ze graag wilden. Dat is toch fijn voor die mensen?
Hier proef ik regelmatig een soort van kinnesinne: het ziet er mooi uit aan de buitenkant maar inhoudelijk is het niks.
Soms komt buitenkant en inhoud wel samen en het is mooi om dat mee te kunnen maken/te zien.
karin6789 schreef:
10-01-2019 18:55
Ik ken (of heb die gekend) genoeg mensen die een mooi, succesvol leven leidden, waarin ze kregen wat ze graag wilden. Dat is toch fijn voor die mensen?
Hier proef ik regelmatig een soort van kinnesinne: het ziet er mooi uit aan de buitenkant maar inhoudelijk is het niks.
Soms komt buitenkant en inhoud wel samen en het is mooi om dat mee te kunnen maken/te zien.


Ik denk dat dat in de meeste gevallen zo is hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Cafetière, we hebben geen Instagram waar we het perfecte voorbeeld hadden kunnen aanschouwen van hoe het wél zou moeten. Voor ons is er geen redding meer, reddeloos verloren in onze mislukkingen, schande voor de samenleving en onze geliefden, die hebben mij trouwens verstoten vanwege mijn loserschap.
karin6789 schreef:
10-01-2019 18:55
Ik ken (of heb die gekend) genoeg mensen die een mooi, succesvol leven leidden, waarin ze kregen wat ze graag wilden. Dat is toch fijn voor die mensen?
Hier proef ik regelmatig een soort van kinnesinne: het ziet er mooi uit aan de buitenkant maar inhoudelijk is het niks.
Soms komt buitenkant en inhoud wel samen en het is mooi om dat mee te kunnen maken/te zien.
Ik denk dat het nogal uitmaakt wat je als succesvol ziet. Ik heb vrienden die leuke relaties hebben, een rijtjeswoning of appartementje, simpele auto voor de deur en geen hoogdravende baan. ze werken wel hard en ze zijn ambitieus. Sommige zijn ernaast gaan studeren terwijl dat een achteruitgang betekende in financiën. Ze maken geen wereldreizen maar af en toe een stedentrip of een wandelvakantie in de Ardennen omdat dat zo geweldig vinden. Ik vind hun levens ook geslaagd en succesvol. En ze zijn nog aardig en gelukkig ook.

Ik vind iemand met een groot huis, een baan op de zuidas en een Porsche voor de deur niet per definitie succesvol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven