Werk & Studie alle pijlers

Vraag voor parttimers

14-01-2019 20:11 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een baan aangeboden gekregen tussen de 4 en 20 uur per week. Hierbij hebben wij de ene maand de toeslagen ( huur, zorg en kindgebonden) eruit en de andere maand kunnen we flink te kort komen. Het zijn wisselende diensten en het zou dus de maanden compenseren worden maarja ik wil zoooo graag!

Ik heb reuma en een leveroperatie achter de rug dus meer dan 20 uur werken is voor mij echt geen optie,
maar wij willen wel ontzettend graag uit de toeslagen val en netto wat meer te besteden hebben nu we toeslag afhankelijk zijn.
Mijn man verdient niet bijster veel en dat zit er voorlopig ook nog niet in.

Nu krijg ik ieder jaar de algemene heffingskortingen via mijn man uitgekeerd. Dat is ontzettend welkom als je van 1 salaris rond moet komen. Alle beetjes helpen. We hebben een zoon van 8 jaar in de groei.

Nu begreep ik dat er ook een werkende moedertoeslag bestaat? hebben we dan nog wel recht op de algemene heffingskortingen of komen die dan te vervallen? Als we het op deze manier allemaal rond kunnen breien is het zeker de moeite waard deze baan te accepteren als we niet in financiële problemen komen.

Ik wil deze functie heel graag aannemen maar niet als we er financieel nog verder op achteruit gaan.

Uiteraard doe ik dit ook om mezelf verder te ontwikkelen en pernsioen op te bouwen ( in hoeverre dat tegen die tijd nog bestaat ) maar we moeten er niet op achteruit gaan.

Ben heel erg benieuwd of er positieve ervaringen zijn!

Groetjes
blijf altijd vriendelijk!
Als de kinderen jonger dan 12 zijn kan je eventueel recht hebben op de inkomensafhankelijke combinatiekorting ( geen moedertoeslag)
Kijk voor de voorwaarden op de site van de belastingsdienst
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-01-2019 20:15
Als de kinderen jonger dan 12 zijn kan je eventueel recht hebben op de inkomensafhankelijke combinatiekorting
Ja hij is acht? Ik heb gelezen dat ik dan wel minimaal 5000 bruto op jaar basis moet verdienen maar denk dat ik daar ongeveer wel aan kan komen. Maar hoe zit het dan met de heffingskorting die ik normaal krijg van mijn partner? vervallen die ?
wil graag een duidelijk beeld hebben waar ik aan begin. Heb de belastingdienst al een paar keer gebeld maar ze zeggen allemaal iets anders aan de telefoon
blijf altijd vriendelijk!
X
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 07:15
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-01-2019 20:20
Zit er een bureau sociaal raadslieden in jouw gemeente? Die kunnen je bij het doorrekenen helpen
Juridisch loket bedoel je? Die zit hier inderdaad. Maar ik heb nog helemaal geen definitief bruto uurloon gekregen. Kan van de week door voor het tweede gesprek en wilde eigenlijk wachten met het vragen naar het loon. Bang dat ik wordt afgewezen. Wil deze functie ontzettend graag.
Hoor wel dat de zorg slecht betaald? Kom uit de administratie maar wil echt heel graag iets voor ouderen betekenen. Dan zou ik het moeten inschalen op 9 euro netto of iets? op basis van een gemiddelde ?.

Lastig, ik wil mij zo ontzettend graag gaan inzetten voor de maatschappij maar als je chronisch ziek bent je man verdient niet heel veel en je zit met je nek in de toeslagen is t wel erg lastig zeg. Beter kunnen ze het niet maken wel makkelijker Uhhhhh hahaha
blijf altijd vriendelijk!
[quote=dapperedodo84 post_id=29472554 time=1547493909 user_id=379126]
Juridisch loket bedoel je? Die zit hier inderdaad. Maar ik heb nog helemaal geen definitief bruto uurloon gekregen. Kan van de week door voor het tweede gesprek en wilde eigenlijk wachten met het vragen naar het loon. Bang dat ik wordt afgewezen. Wil deze functie ontzettend graag.
Hoor wel dat de zorg slecht betaald? Kom uit de administratie maar wil echt heel graag iets voor ouderen betekenen. Dan zou ik het moeten inschalen op 9 euro netto of iets? op basis van een gemiddelde ?.

Lastig, ik wil mij zo ontzettend graag gaan inzetten voor de maatschappij maar als je chronisch ziek bent je man verdient niet heel veel en je zit met je nek in de toeslagen is t wel erg lastig zeg. Beter kunnen ze het niet maken wel makkelijker Uhhhhh

X
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 07:15
2.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-01-2019 20:26
Nee sociaal raadslieden bedoel ik
Ok dat is dus duidelijk iets anders! ik ga eens op onderzoek uit

Als er meiden zijn in een soortgelijk situatie? Hoor graag advies of ervaringen!
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Op zoek gaan naar een baan met iets meert stabiliteit lijkt me prettiger voor je. Niet alleen financieel, maar ook voor je lijf. Dat je er een beetje ritme in krijgt.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
14-01-2019 20:29
Op zoek gaan naar een baan met iets meert stabiliteit lijkt me prettiger voor je. Niet alleen financieel, maar ook voor je lijf. Dat je er een beetje ritme in krijgt.
Ja dat zou heel erg fijn zijn! Het is mij alleen niet gelukt om zo iets te vinden. Het bedrijf waar ik nu voor wil werken zit aan het einde van de straat wat voor mijn situatie ideaal is. Het werk wat ik ga doen is niet zwaar. Het is de functie van gastvrouw dus ouderen wassen of tillen behoord niet tot mijn taken.

Dit kan ik lichamelijk prima aan. De administratieve sector is lastig. ik ben al thuis vanaf 2012 en heb mij rot gesolliciteerd hier tussen te komen maar met een gat van zoveel jaar is die kan nihil.

dit is wel de ultieme kans mij te kunnen ontwikkelen op een totaal ander vlak. Het gaat hierbij voornamelijk om het welzijn van de ouderen, activiteiten ed, koffie brengen, naar buiten gaan, helpen met eten en drinken. Net waar de behoefte van de ouderen ligt. En ook wat computer werkzaamheden.
blijf altijd vriendelijk!
De zorg heeft een cao. Die kun je opzoeken en dan op basis van de functie en je ervaring je loon berekenen. Stond in de vacature geen loonschaal?
Alle reacties Link kopieren
Een beetje beweging is ook beter dan hele dagen op een stoel voor een scherm zitten. Dan blijf ik soepel dat is wel belangrijk en ik kan mij hiermee ook inzetten voor de ouderen die het echt nodig hebben en dat geeft voldoening.

Het moet alleen wel een beetje lonen :-D
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
14-01-2019 20:37
De zorg heeft een cao. Die kun je opzoeken en dan op basis van de functie en je ervaring je loon berekenen. Stond in de vacature geen loonschaal?
Daar was ik naar opzoek ik kan de vacature alleen nergens meer vinden! Ze hebben 45 kandidaten uitgenodigd. ze zoeken er 16 in de functie van gastvrouw verzorgingshuis. Weet niet hoe brutaal het is om er in het tweede gesprek al naar te vragen?
blijf altijd vriendelijk!
dapperedodo84 schreef:
14-01-2019 20:39
Daar was ik naar opzoek ik kan de vacature alleen nergens meer vinden! Ze hebben 45 kandidaten uitgenodigd. ze zoeken er 16 in de functie van gastvrouw verzorgingshuis. Weet niet hoe brutaal het is om er in het tweede gesprek al naar te vragen?
Nee hoor
Alle reacties Link kopieren
In dat geval wens ik je heel heel heel veel succes en geluk! Ik duim voor je!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
14-01-2019 20:41
In dat geval wens ik je heel heel heel veel succes en geluk! Ik duim voor je!
wat ontzettend lief van je ! Dat doet mij goed! dankjewel :heart: !

hoop echt dat hier iets moois uit te slepen is. Ik ben absoluut niet op zoek naar de pot met goud maar een beetje lonen mag werken wel hahaha.! of mijn man moet eens met zijn baas gaan praten? :yes:
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die iets weet over de algemene heffingskorting en inkomensafhankelijke combinatietoeslag?
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
De algemene heffingskorting is voor jou dit jaar nog maximaal 661 euro. Werken loont meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Inkomensafhankelijke combinatiekorting krijgt de minstverdienende partner wanneer er kinderen onder de 12 zijn.
Alleenstaanden met kinderen krijgen die overigens ook.

Wat betreft de toeslagen die jullie krijgen....die worden per jaar berekend. Het is dus niet zo dat je de ene maand geen toeslag krijgt en de andere maand wel.
Madeliefjees schreef:
14-01-2019 20:55
De algemene heffingskorting is voor jou dit jaar nog maximaal 661 euro. Werken loont meer.
De individuele combinatiekorting is zeker meer dan dit
Zo slecht dat minder verdienen loont en meer werken niet. Krijg je verkeerde overwegingen van.
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
14-01-2019 20:58
Zo slecht dat minder verdienen loont en meer werken niet. Krijg je verkeerde overwegingen van.
Is het heel erg als ik je zin niet helemaal begrijp?
Wij leven nu van 1 salaris en de toeslagen is ons boodschappen geld. Werken loont zeker niet altijd vandaar mijn vraag. Zeker als er kosten bijkomen ivm opvang ed
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
14-01-2019 20:56
Inkomensafhankelijke combinatiekorting krijgt de minstverdienende partner wanneer er kinderen onder de 12 zijn.
Alleenstaanden met kinderen krijgen die overigens ook.

Wat betreft de toeslagen die jullie krijgen....die worden per jaar berekend. Het is dus niet zo dat je de ene maand geen toeslag krijgt en de andere maand wel.

klopt de toeslagen komen in zn geheel te vervallen ! is ook totaal niet erg als ik ze er maar wel uit heb
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Krijgen jullie nu ook kindgebonden budget? Is vaak ook een leuk bedrag, maar wel inkomensafhankelijk (twee inkomens meerekenen).
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
14-01-2019 20:55
De algemene heffingskorting is voor jou dit jaar nog maximaal 661 euro. Werken loont meer.
Ook als ik maar vier uur per week ingepland wordt? Dan is t inderdaad een makkelijke keuze
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
bergje1 schreef:
14-01-2019 21:08
Krijgen jullie nu ook kindgebonden budget? Is vaak ook een leuk bedrag, maar wel inkomensafhankelijk (twee inkomens meerekenen).
Dat komt dan bijna te vervallen is nog 6 euro
blijf altijd vriendelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven