Werk & Studie alle pijlers

Dossier kwijt

16-01-2019 19:58 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen als werkgever jouw verzuimdossier kwijt is en jij dus al jouw documenten niet meer kunt inzien.
Ben je lid van de vakbond? Dan gelijk bellen met de juridische afdeling. En/of met je rechtsbijstandsberzekering.
Heb je zelf via de mail geen documenten gehad? Verslagen van gesprekken, reintegratieplan ed?
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
16-01-2019 20:26
Ben je lid van de vakbond? Dan gelijk bellen met de juridische afdeling. En/of met je rechtsbijstandsberzekering.
Heb je zelf via de mail geen documenten gehad? Verslagen van gesprekken, reintegratieplan ed?
Ja lid van de bond.
Rechtsbijstand bel ik morgen.
Ik heb alleen de verslagen van de bedrijfsarts.
Eventueel kun je natuurlijk ook documenten opvragen bij de arbodienst.

Als er onenigheid of iets dergelijks aan de hand is zou ik wel gelijk contact zoeken met iemand die juridisch goed onderlegd is.

Wat ontzettend slordig van jouw werkgever trouwens.
AngelinaJolie schreef:
16-01-2019 20:31
Ja lid van de bond.
Rechtsbijstand bel ik morgen.
Ik heb alleen de verslagen van de bedrijfsarts.
Dat is weinig!
Leven die nog in de Middeleeuwen? Hoe kan dat nu? Wordt dat niet electronisch bewaard? En jij? Heb jij dan (op papier) ook geen copies meer van wat je destijds hebt ontvangen?
Strange!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
16-01-2019 20:36
Leven die nog in de Middeleeuwen? Hoe kan dat nu? Wordt dat niet electronisch bewaard? En jij? Heb jij dan (op papier) ook geen copies meer van wat je destijds hebt ontvangen?
Strange!
De laptop van diegene zou gereset zijn en toevallig was mijn dossier weg toen ik het opvroeg...
Ik heb geen kopieën gekregen van HR, want alles zou in mijn dossier worden opgeslagen. Wat ik toendertijd prima vond want ik was herstellende van een burn out en niet erg helder in mijn hoofd. Had ook voor de burn out een meer dan uitstekende werkrelatie dus niet verwacht dat tijdens mijn re-integratie de sfeer uiterst vijandig zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen? 2 jaar ziek blijven, dan heeft de werkgever bij de WIA beoordeling een groot probleem!
Nee hoor, serieuzer is het advies om juridische bijstand te zoeken. En denk daarnaast ook even aan een melding bij de autoriteit persoonsgegevens als het gaat om fysieke documenten. Die zijn natuurlijk ERGENS, en je weet niet wie er nu inzage heeft in jouw (gezondheids-) gegevens. Digitale documenten kunnen natuurlijk gewist zijn, dan heeft niemand er meer inzage in en dan is het probleem voor jou minder groot. Maar ik zou wel een verklaring willen voor dat wissen.
Wat onprofessioneel dat zulke documenten op iemands laptop staan en niet op een centrale server. Je zou bijna denken dat dit niet helemaal per ongeluk is, zeker als ze al vijandig waren tijdens jouw reintegratie.
Eén laptop gereset en alles is weg? Er is geen server, geen back-up, niks? En als die persoon op vakantie was kon niemand in de dossiers? Heel vreemd verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
16-01-2019 20:44
Wat onprofessioneel dat zulke documenten op iemands laptop staan en niet op een centrale server. Je zou bijna denken dat dit niet helemaal per ongeluk is, zeker als ze al vijandig waren tijdens jouw reintegratie.
Precies, ik wil niet wantrouwig zijn maar het is best moeilijk op deze manier.
AngelinaJolie schreef:
16-01-2019 20:52
Precies, ik wil niet wantrouwig zijn maar het is best moeilijk op deze manier.
Het lijkt me juist goed als je nu wel wantrouwig bent, ze geven je daar alle reden toe.
Heel veel succes, het klinkt als een echte rotsituatie.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
16-01-2019 20:55
Het lijkt me juist goed als je nu wel wantrouwig bent, ze geven je daar alle reden toe.
Heel veel succes, het klinkt als een echte rotsituatie.
Dank je wel, kan ik wel gebruiken.
Doe ik zo mijn best om terug te kunnen keren moet ik mijn energie gebruiken om op mijn hoede te zijn. Voelt heel naar.
AngelinaJolie schreef:
16-01-2019 20:58
Dank je wel, kan ik wel gebruiken.
Doe ik zo mijn best om terug te kunnen keren moet ik mijn energie gebruiken om op mijn hoede te zijn. Voelt heel naar.
Snap ik. Maar dat is ook een manier om goed voor jezelf te zorgen. Goede steun van vakbond en verzekering helpt ook wel denk ik. Dan sta je er niet alleen voor en heb je steun van mensen die veel van dit soort zaken afweten.
Maar rot hoor, dat het zo gaat.
Oh, en vanaf nu zoveel mogelijk via de mail doen en eisen dat documenten gelijk naar je gemaild worden. Eventueel iemand meenemen naar gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
16-01-2019 21:05
Oh, en vanaf nu zoveel mogelijk via de mail doen en eisen dat documenten gelijk naar je gemaild worden. Eventueel iemand meenemen naar gesprekken.
Ga ik zeker zo doen vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag, maar wat heb je aan een verzuimdossier?

Ik zelf zou er geen energie in steken. Maar je richten op je herstel.

Je werkgever moet reïntegratie bewijs aanleveren. En heeft alleen zichzelf hier mee.

Ik had ook alleen de verslagen van de bedrijfsarts en mijn eigen inspanning naar artsen/psycholoog enzo.

Ik had voldoende gedaan.

De werkgever kreeg een boete.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
16-01-2019 21:09
Misschien een domme vraag, maar wat heb je aan een verzuimdossier?

Ik zelf zou er geen energie in steken. Maar je richten op je herstel.

Je werkgever moet reïntegratie bewijs aanleveren. En heeft alleen zichzelf hier mee.

Ik had ook alleen de verslagen van de bedrijfsarts en mijn eigen inspanning naar artsen/psycholoog enzo.

Ik had voldoende gedaan.

De werkgever kreeg een boete.
Men wil nu nieuwe documenten opstellen en die moet ik dan tekenen.
Dat is dus een probleem want ik weet niet meer wat er ooit is opgeschreven dus ze kunnen er nu vanalles van maken. Mag ik weigeren om nieuwe documenten te tekenen?
Alle reacties Link kopieren
Zeker de bond inschakelen. Als een iemand gegevens kan "kwijt" raken door een reset, wat normaal niet zomaar lukt. Kan dat bij alle onwelgevalligheden van die persoon gebeuren. Raar dat het niet wordt opgeslagen op de server en extern extra beveiligd is. Het gaat hier wel om privacy gevoelige gegevens.
Ow en vermissing melden. God weet waar het rondslingert. Want bij een reset, raak je normaal niks kwijt.
AngelinaJolie schreef:
16-01-2019 21:13
Men wil nu nieuwe documenten opstellen en die moet ik dan tekenen.
Dat is dus een probleem want ik weet niet meer wat er ooit is opgeschreven dus ze kunnen er nu vanalles van maken. Mag ik weigeren om nieuwe documenten te tekenen?
Zou ik wel doen. Zeker totdat jij juridische bijstand hebt. Dit zaakje stinkt! Vraag me echt af of die documenten wel rechtsgeldig zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Je moet alleen ondertekenen als je het er mee eens ben.

Je mag weigeren te ondertekenen. Heb ik ook meerdere keren gedaan.

Neem altijd een vertrouwenspersoon mee naar de gesprekken. Dit kan een oom zijn, een buurvrouw of kennis. Iemand die jij vertrouwd en je steunt.

Je staat als werknemer heel sterk.

Werkgevers gaan dreigen, drammen, foute informatie aan je voor houden. Blijf bij jezelf. En laat alles door een prof controleren.

En ben je het er niet mee eens, niet tekenen. Ook kun je jou mening in het document op laten nemen.

Onder druk iets ondertekenen is ongeldig.

Mocht je toch iets ondertekenen waar je het niet mee eens bent, bij de Wia aanvraag komt de vraag, ben je het er mee eens. En kun je alsnog aangeven dat het onder druk was.
Alle reacties Link kopieren
AngelinaJolie schreef:
16-01-2019 21:13
Men wil nu nieuwe documenten opstellen en die moet ik dan tekenen.
Dat is dus een probleem want ik weet niet meer wat er ooit is opgeschreven dus ze kunnen er nu vanalles van maken. Mag ik weigeren om nieuwe documenten te tekenen?
Teken niets voordat je juridische bijstand hebt. Op dit moment hebben zij een vet probleem, jij niet. Maak er vooral ook niet jouw probleem van!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
16-01-2019 21:19
Ja hoor. Je moet alleen ondertekenen als je het er mee eens ben.

Je mag weigeren te ondertekenen. Heb ik ook meerdere keren gedaan.

Neem altijd een vertrouwenspersoon mee naar de gesprekken. Dit kan een oom zijn, een buurvrouw of kennis. Iemand die jij vertrouwd en je steunt.

Je staat als werknemer heel sterk.

Werkgevers gaan dreigen, drammen, foute informatie aan je voor houden. Blijf bij jezelf. En laat alles door een prof controleren.

En ben je het er niet mee eens, niet tekenen. Ook kun je jou mening in het document op laten nemen.

Onder druk iets ondertekenen is ongeldig.

Mocht je toch iets ondertekenen waar je het niet mee eens bent, bij de Wia aanvraag komt de vraag, ben je het er mee eens. En kun je alsnog aangeven dat het onder druk was.
Dank je, dit helpt!
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-01-2019 21:21
Teken niets voordat je juridische bijstand hebt. Op dit moment hebben zij een vet probleem, jij niet. Maak er vooral ook niet jouw probleem van!
Ik doe mijn best, adem in, adem uit.
Gatverdamme, ik wankel er behoorlijk van. :|
Alle reacties Link kopieren
AngelinaJolie schreef:
16-01-2019 21:23
Ik doe mijn best, adem in, adem uit.
Gatverdamme, ik wankel er behoorlijk van. :|
Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Je hoeft je niet voor het blok te laten zetten. Een ‘hier kom ik liever later op terug’, ‘ik wil dit voorstel/verslag eerst met een derde doornemen’ of ‘hier slaap ik een nachtje over’ zijn ook prima. Net zoals een ‘nee, ik teken niet naar waarheid want ik kan het mij niet meer herinneren’.

Het zal lijken alsof je nu in een loopgraaf ligt en van alle kanten bestookt wordt. Jij ligt er wakker van, zij niet. Inderdaad, adem in, adem uit. Hun zorg, hun probleem. Jij hebt gedaan wat er van je werd verwacht, je bent door de hoepels gesprongen en hebt nog gevraagd hoe vaak je door de hoepel van de arbo-arts moest springen. Jij hoeft niet hun rotzooi op te ruimen, je bent druk bezig met jouw herstel.

Herhaal dit gewoon heel vaak voor jezelf pf print het topic uit. Sterkte!
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven