Werk & Studie alle pijlers

PES screening

16-01-2019 22:48 39 berichten
Bestaat dat echt?

Dus ik kan nooit bij een bank werken? Nooit op een vliegveld werken? Nooit bij een verzekeringsmaatschappij werken? Nooit op een groot kantoor?

-Dus of ik heb nauwelijks ervaring (eerlijk cv, 2 callcenter baantjes) = kansloos

-Of ik heb heel veel ervaring (verzonnen cv) = van kansrijk naar kansloos? Want zodra ze mijn arbeidsverleden natrekken word ik eruit getrapt? Of als ze erachter komen dat die callcenters mij hadden weggestuurd?

Nou lekker dan....
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag precies? Zo’n screening bestaat. Dus?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
16-01-2019 23:05
Wat is je vraag precies? Zo’n screening bestaat. Dus?
Dus, waar kan ik nog werken? Ik zie zelfs dat Plus supermarkt die screening hanteert voor kassa medewerkers! Heeft het nog zin om te solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt zo'n screening in dan?
Weet je wat zo’n screening inhoudt ?
Waarom zou je kansloos zijn ?
https://ts.eu/wat-is-een-pre-employment-screening-pes/
Yildizlar schreef:
16-01-2019 23:19
Weet je wat zo’n screening inhoudt ?
Waarom zou je kansloos zijn ?
https://ts.eu/wat-is-een-pre-employment-screening-pes/
Identiteit, diploma's, bkr, vog etc is allemaal geen probleem.

Referenties echter ! En arbeidsverleden !

Ik kan moeilijk in mijn cv neerzetten dat ik in mijn hele leven nog maar 2 callcenter baantjes heb gehad en bij beide ben weggestuurd. Dus heb ik er een paar simpele baantjes bijbedacht.
Alle reacties Link kopieren
Vergrootglas maakt veel duidelijk.

Groeten aan t noorderlicht!
Ik heb laatst inderdaad een PES (professional employment screening) screening doorlopen. Ze checken wel alles, maar het stelt ook weer niet zo veel voor. Ze hebben vooral bij vorige werkgevers geverifieerd of ik inderdaad in die functie daar heb gewerkt. En je moet vaak een VOG aanvragen etc. Bij banken en financiële instellingen is dit heel gangbaar.
spuka schreef: