Werk & Studie alle pijlers

PES screening

16-01-2019 22:48 39 berichten
Bestaat dat echt?

Dus ik kan nooit bij een bank werken? Nooit op een vliegveld werken? Nooit bij een verzekeringsmaatschappij werken? Nooit op een groot kantoor?

-Dus of ik heb nauwelijks ervaring (eerlijk cv, 2 callcenter baantjes) = kansloos

-Of ik heb heel veel ervaring (verzonnen cv) = van kansrijk naar kansloos? Want zodra ze mijn arbeidsverleden natrekken word ik eruit getrapt? Of als ze erachter komen dat die callcenters mij hadden weggestuurd?

Nou lekker dan....
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag precies? Zo’n screening bestaat. Dus?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
16-01-2019 23:05
Wat is je vraag precies? Zo’n screening bestaat. Dus?
Dus, waar kan ik nog werken? Ik zie zelfs dat Plus supermarkt die screening hanteert voor kassa medewerkers! Heeft het nog zin om te solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt zo'n screening in dan?
Weet je wat zo’n screening inhoudt ?
Waarom zou je kansloos zijn ?
https://ts.eu/wat-is-een-pre-employment-screening-pes/
Yildizlar schreef:
16-01-2019 23:19
Weet je wat zo’n screening inhoudt ?
Waarom zou je kansloos zijn ?
https://ts.eu/wat-is-een-pre-employment-screening-pes/
Identiteit, diploma's, bkr, vog etc is allemaal geen probleem.

Referenties echter ! En arbeidsverleden !

Ik kan moeilijk in mijn cv neerzetten dat ik in mijn hele leven nog maar 2 callcenter baantjes heb gehad en bij beide ben weggestuurd. Dus heb ik er een paar simpele baantjes bijbedacht.
Alle reacties Link kopieren
Vergrootglas maakt veel duidelijk.

Groeten aan t noorderlicht!
Ik heb laatst inderdaad een PES (professional employment screening) screening doorlopen. Ze checken wel alles, maar het stelt ook weer niet zo veel voor. Ze hebben vooral bij vorige werkgevers geverifieerd of ik inderdaad in die functie daar heb gewerkt. En je moet vaak een VOG aanvragen etc. Bij banken en financiële instellingen is dit heel gangbaar.
spuka schreef:
16-01-2019 23:34
Vergrootglas maakt veel duidelijk.

Groeten aan t noorderlicht!
Ah. Duidelijk.
Heb je nou nog steeds geen baan?
Jij kunt uberhaupt nergens werken.
Alle reacties Link kopieren
Kluun1985 schreef:
16-01-2019 23:24
Identiteit, diploma's, bkr, vog etc is allemaal geen probleem.

Referenties echter ! En arbeidsverleden !

Ik kan moeilijk in mijn cv neerzetten dat ik in mijn hele leven nog maar 2 callcenter baantjes heb gehad en bij beide ben weggestuurd. Dus heb ik er een paar simpele baantjes bijbedacht.
Inderdaad, maar waarom verzin je er simpele baantjes bij? Je kan beter wat serieuze banen verzinnen, die niet meer te checken zijn. Bij bedrijven die inmiddels failliet zijn, of internationale posities die ze toch niet checken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nitflex schreef:
16-01-2019 23:48
Ik heb laatst inderdaad een PES (professional employment screening) screening doorlopen. Ze checken wel alles, maar het stelt ook weer niet zo veel voor. Ze hebben vooral bij vorige werkgevers geverifieerd of ik inderdaad in die functie daar heb gewerkt. En je moet vaak een VOG aanvragen etc. Bij banken en financiële instellingen is dit heel gangbaar.
Tot hoever terug kijken ze? Is het 5 jaar? Dan zal het wel meevallen....tot 2012 is alles verzonnen. 2013 - 2017 werkte ik zogenaamd bij mijn oom, maar die dekt me. Daarna 2 callcenters is ook echt, maar ik heb begin en eind datum wel gerekt.....

Wat ik me echter afvraag: Gaat zo'n bank echt met een callcenter bellen? ik ben bij beide weggestuurd, omdat ik op een gegeven moment moe was van het kotspaardje van het bedrijf te zijn. Telkens uitgescholden worden en telkens hetzelfde herhalen. Ik was zo moe dat ik met praten stopte of gesprekken wegklikte. Dus zeiden ze gedag. Het punt is alleen dat bij de eerste die blonde leidinggevende zelf weg is, dus wie is dan referentie? Bij de tweede werd ik door een kansloze planner weggestuurd, mijn leidinggevende die mij aardig vond was toen met verlof. Ook is het zo dat het bij callcenters een komen en gaan is van mensen. Elke maand vertrekken er gemiddeld 5, en worden er weer 8 aangenomen..dus ik kan altijd roepen dat ze me niet meer kennen. Wat waarschijnlijk nog echt zo is ook...
Alle reacties Link kopieren
Vooral geen zorgen maken dus. Komt wel goed.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Kluun1985 schreef:
17-01-2019 00:07
Tot hoever terug kijken ze? Is het 5 jaar? Dan zal het wel meevallen....tot 2012 is alles verzonnen. 2013 - 2017 werkte ik zogenaamd bij mijn oom, maar die dekt me. Daarna 2 callcenters is ook echt, maar ik heb begin en eind datum wel gerekt.....

Wat ik me echter afvraag: Gaat zo'n bank echt met een callcenter bellen? ik ben bij beide weggestuurd, omdat ik op een gegeven moment moe was van het kotspaardje van het bedrijf te zijn. Telkens uitgescholden worden en telkens hetzelfde herhalen. Ik was zo moe dat ik met praten stopte of gesprekken wegklikte. Dus zeiden ze gedag. Het punt is alleen dat bij de eerste die blonde leidinggevende zelf weg is, dus wie is dan referentie? Bij de tweede werd ik door een kansloze planner weggestuurd, mijn leidinggevende die mij aardig vond was toen met verlof. Ook is het zo dat het bij callcenters een komen en gaan is van mensen. Elke maand vertrekken er gemiddeld 5, en worden er weer 8 aangenomen..dus ik kan altijd roepen dat ze me niet meer kennen. Wat waarschijnlijk nog echt zo is ook...
Nee, zo’n bank gaat zelf niet bellen. Daar huren ze zo’n screening bedrijf voor in, daar betalen ze een flink bedrag voor. Bijvoorbeeld CV OK nu: Validata, of DSI. Ze checken alles wat je op je cv beweert. Hoe ver terug hangt van functie af. Soms 5, soms 10 jaar.

Dus als je eerlijk op je cv hebt gezet dat je ergens bent weggestuurd, dan is dat feitelijk minder erg dan als ze bellen en het komt dan pas uit.

Pas op met je oom, want die heeft er misschien geen zin in om formeel voor je te liegen.

Als er ergens niemand meer werkt die je kent, dan nemen ze contact op met HR, dossiers van werknemers en wie wanneer ergens werkte zijn er altijd.

https://validatagroup.com/
https://www.dsi.nl/
Nitflex schreef:
17-01-2019 00:15
Nee, zo’n bank gaat zelf niet bellen. Daar huren ze zo’n screening bedrijf voor in, daar betalen ze een flink bedrag voor. Bijvoorbeeld CV OK, of DSI. Ze checken alles wat je op je cv beweert. Hoe ver terug hangt van functie af. Soms 5, soms 10 jaar.

Dus als je eerlijk op je cv hebt gezet dat je ergens bent weggestuurd, dan is dat feitelijk minder erg dan als ze bellen en het komt dan pas uit.

Pas op met je oom, want die heeft er misschien geen zin in om formeel voor je te liegen.

Als er ergens niemand meer werkt die je kent, dan nemen ze contact op met HR, dossiers van werknemers en wie wanneer ergens werkte zijn er altijd.
10 jaar!!!! o_o

Klopt het dat banken en andere financiele instellingen verplicht zijn om te screenen?
Alle reacties Link kopieren
Alleen voor bepaalde functies
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Kluun1985 schreef:
17-01-2019 00:21
10 jaar!!!! o_o

Klopt het dat banken en andere financiele instellingen verplicht zijn om te screenen?
Nou ja, banken staan wel onder druk. Ze hebben natuurlijk wel wat negatieve belangstelling gehad de afgelopen jaren. Maar als je er als receptionist aan de slag gaat is de screening natuurlijk minder diepgaand dan als je er investment banker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-01-2019 00:23
Nou ja, banken staan wel onder druk. Ze hebben natuurlijk wel wat negatieve belangstelling gehad de afgelopen jaren. Maar als je er als receptionist aan de slag gaat is de screening natuurlijk minder diepgaand dan als je er investment banker wordt.
Druk, ja. Van wetgever en toezichthouders om precies te zijn. Het is gewoon verplicht voor bepaalde functies.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
17-01-2019 00:26
Druk, ja. Van wetgever en toezichthouders om precies te zijn. Het is gewoon verplicht voor bepaalde functies.
Maar ik heb een redelijk goede functie, maar ben toch zeker geen hele hoge pief en heb ook al bij drie werkgevers deze toestanden doorlopen (accountancy, advocaten en consultancy firms). Ik doe ook niks met geld of transacties.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 11:13
6.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-01-2019 00:30
Maar ik heb een redelijk goede functie, maar ben toch zeker geen hele hoge pief en heb ook al bij drie werkgevers deze toestanden doorlopen (accountancy, advocaten en consultancy firms). Ik doe ook niks met geld of transacties, ik zit aan de marketing en BD kant van organisaties.
Ja, en dus? Ik snap denk ik niet wat je hiermee precies wil zeggen. Overigens vallen de drie soorten organisaties die je noemt niet onder de financiële instellingen in de zin van de WFT.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
17-01-2019 00:26
Druk, ja. Van wetgever en toezichthouders om precies te zijn. Het is gewoon verplicht voor bepaalde functies.
Oh, en volgens mij is alleen de VOG verplicht toch? De rest is meer wat een organisatie zelf wil, net als of je wel of niet assessments afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-01-2019 00:32
Oh, en volgens mij is alleen de VOG verplicht toch? De rest is meer wat een organisatie zelf wil, net als of je wel of niet assessments afneemt.
Nou nee. Maar ik hecht net teveel aan mijn privacy om uit te leggen waarom ik daar anders over denk, sorry :)

Hooguit via pb als het je interesse mocht hebben.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
17-01-2019 00:31
Ja, en dus? Ik snap denk ik niet wat je hiermee precies wil zeggen. Overigens vallen de drie soorten organisaties die je noemt niet onder de financiële instellingen in de zin van de WFT.
Ik bedoel er mee aan te geven dat die screenings voor veel meer dan alleen de verplichte functies worden afgenomen. Dus ook als je bij een bank in een niet strategische functie werkt.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 00:34
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-01-2019 00:33
Ik bedoel er mee aan te geven dat die screemings voor veel meer dan alleen de verplichte functies worden afgenomen. Dus ook als je bij een bank in een niet strategische functie werkt.
Dat ontkende ik niet :) Ik zeg alleen dat het voor specifieke functies geen keuze van de instelling is, maar verplicht.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven