Werk & Studie alle pijlers

Studie en dreumes

17-01-2019 16:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie heeft er ervaring mee en wil dit met me delen?
Ik ben aan het twijfelen of ik een studie tot SEH-verpleegkundige zal gaan doen.
Nu werk ik 24u als verpleegkundige op een chirurgische afdeling.
De opleiding zal 1,5 tot 2 jaar duren en is op basis van minimaal 32u.
Daarnaast hebben we thuis een dreumes rondlopen.
Ik vind het heel moeilijk en zou graag horen hoe anderen dit hebben ervaren en liever hadden gewacht, of na 1,5 pittige jaren toch blij zijn dat ze de stap toen hebben gezet.
Ik wil me graag verder ontwikkelen en merk dat ik mijn huidige werk een beetje saai begin te vinden, maar wil dit niet doen ten koste van...

Bedankt vast!
Wil je in die tijd nog een kind?
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer momenteel met een jong gezin. Ik heb een dag waarop ik regelmatig college heb maar ook veel thuis kan studeren. Op die dag is de jongste naar het kdv. Zo heb ik de tijd om eraan te werken. Ik doe ook veel in de avonduren als de kinderen op bed liggen. Het vraagt dus wel wat van je, ook op sociaal gebied. Ik vind het de moeite waard:)
Ik lees even mee. Heb net gesolliciteerd op functie met bijbehorende HBO opleiding en heb zoon van bijna 2 en 34 weken zwanger van tweede zoon.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
17-01-2019 16:30
Wil je in die tijd nog een kind?
Ook mijn eerste vraag inderdaad.

Ik heb momenteel een peuter en ben (na jaren) bezig met het afronden van mijn studie. Dat is pittig maar met een vaste studiedag (kind naar kdv) is het wel haalbaar. Ik ben nu zwanger van de tweede en dat geeft voor nu extra motivatie. Maar dat komt omdat ik weet dat ik mijn studie kan afronden voor de kleine komt.

Ik doe buiten mijn studiedag vrij weinig (zeg maar niks) en dat kan alleen omdat ik in de afrondende fase zit. Maar mijn energie en motivatie is ook niet echt optimaal momenteel...
Alle reacties Link kopieren