Werk & Studie alle pijlers

Studie en dreumes

17-01-2019 16:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie heeft er ervaring mee en wil dit met me delen?
Ik ben aan het twijfelen of ik een studie tot SEH-verpleegkundige zal gaan doen.
Nu werk ik 24u als verpleegkundige op een chirurgische afdeling.
De opleiding zal 1,5 tot 2 jaar duren en is op basis van minimaal 32u.
Daarnaast hebben we thuis een dreumes rondlopen.
Ik vind het heel moeilijk en zou graag horen hoe anderen dit hebben ervaren en liever hadden gewacht, of na 1,5 pittige jaren toch blij zijn dat ze de stap toen hebben gezet.
Ik wil me graag verder ontwikkelen en merk dat ik mijn huidige werk een beetje saai begin te vinden, maar wil dit niet doen ten koste van...

Bedankt vast!
Wil je in die tijd nog een kind?
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer momenteel met een jong gezin. Ik heb een dag waarop ik regelmatig college heb maar ook veel thuis kan studeren. Op die dag is de jongste naar het kdv. Zo heb ik de tijd om eraan te werken. Ik doe ook veel in de avonduren als de kinderen op bed liggen. Het vraagt dus wel wat van je, ook op sociaal gebied. Ik vind het de moeite waard:)
Ik lees even mee. Heb net gesolliciteerd op functie met bijbehorende HBO opleiding en heb zoon van bijna 2 en 34 weken zwanger van tweede zoon.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
17-01-2019 16:30
Wil je in die tijd nog een kind?
Ook mijn eerste vraag inderdaad.

Ik heb momenteel een peuter en ben (na jaren) bezig met het afronden van mijn studie. Dat is pittig maar met een vaste studiedag (kind naar kdv) is het wel haalbaar. Ik ben nu zwanger van de tweede en dat geeft voor nu extra motivatie. Maar dat komt omdat ik weet dat ik mijn studie kan afronden voor de kleine komt.

Ik doe buiten mijn studiedag vrij weinig (zeg maar niks) en dat kan alleen omdat ik in de afrondende fase zit. Maar mijn energie en motivatie is ook niet echt optimaal momenteel...
Alle reacties Link kopieren
32 uur werken en daarnaast naar school en dan ook nog thuis studeren.

Dan kom je dus aan werkweken die boven de 40 uur uitkomen.

Je hebt dan nog maar heel weinig tijd over voor je kind. Je kind is maar 1x jong. Je mist zoveel van je kind.

Maar als je echt wil kan het prima.
De medewerkers van het kinderdagverblijf zijn heel goed in staat om de opvoeding van jouw kind voor hun rekening te nemen.
sugarmiss schreef:
17-01-2019 17:10
Je hebt dan nog maar heel weinig tijd over voor je kind. Je kind is maar 1x jong. Je mist zoveel van je kind.

Maar als je echt wil kan het prima.
De medewerkers van het kinderdagverblijf zijn heel goed in staat om de opvoeding van jouw kind voor hun rekening te nemen.
:facepalm:

Genoeg studies waar je savonds les hebt. Dus dan ligt kind in bed, net als dat studeren ook kan als kind slaapt.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-01-2019 17:10
32 uur werken en daarnaast naar school en dan ook nog thuis studeren.

Dan kom je dus aan werkweken die boven de 40 uur uitkomen.

Je hebt dan nog maar heel weinig tijd over voor je kind. Je kind is maar 1x jong. Je mist zoveel van je kind.

Maar als je echt wil kan het prima.
De medewerkers van het kinderdagverblijf zijn heel goed in staat om de opvoeding van jouw kind voor hun rekening te nemen.
Lekker polariserend weer. Ik doe een studie in dat gebied, TO. Ik werk fulltime, minstens. Mijn zoontje wordt dit voorjaar 2. Het is wel pittig en soms mis ik hem echt, maar het is maar even. Ik heb al zijn eerste keren gewoon meegemaakt, hij vindt mama de allerliefste en fijnste, hij is prima gehecht en ontwikkelt zich goed. Ik heb wel vaak last van slaaptekort en verwaarloos vrienden en sport, want na werk/studie, zoon, man en huishouden is er gewoon geen tijd meer over.

Maar zoon merkt er dus niks van, die krijgt meer dan zat aandacht en liefde thuis. Voor de lange termijn zou ik dit niet willen, maar het is tijdelijk. Ik wil komend najaar proberen zwanger te worden van nr. 2 en dan hoogzwanger af te studeren. Na mijn studie hopen man en ik beiden 32 uur max te gaan werken (nu man 36 en ik 36-45).

Volgens mij is SEH-vpk net zoiets als wat ik doe, waarbij je vnl stageloopt, ik vind dat prettiger dan de sporadische tentamenweek die ik heb. Dat moet ik wel een beetje uit m’n tenen halen.

Ik zou het iig zo nog eens doen. Maar ik zou dit niet jarenlang willen. Voor mij is het straks 2.5 jaar geweest en dat is ook wel max wat mij betreft.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-01-2019 17:10
32 uur werken en daarnaast naar school en dan ook nog thuis studeren.

Dan kom je dus aan werkweken die boven de 40 uur uitkomen.

Je hebt dan nog maar heel weinig tijd over voor je kind. Je kind is maar 1x jong. Je mist zoveel van je kind.

Maar als je echt wil kan het prima.
De medewerkers van het kinderdagverblijf zijn heel goed in staat om de opvoeding van jouw kind voor hun rekening te nemen.
Jezus, wat n ouderwetse instelling.

Doen als je denkt dat je er de energie en tijd voor hebt. Het is n goede investeren in jezelf.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-01-2019 17:10
32 uur werken en daarnaast naar school en dan ook nog thuis studeren.

Dan kom je dus aan werkweken die boven de 40 uur uitkomen.

Je hebt dan nog maar heel weinig tijd over voor je kind. Je kind is maar 1x jong. Je mist zoveel van je kind.

Maar als je echt wil kan het prima.
De medewerkers van het kinderdagverblijf zijn heel goed in staat om de opvoeding van jouw kind voor hun rekening te nemen.
Waar lees jij dat TO alleenstaand is?

TO, ik denk dat het prima kan mits er een partner is die minder werkt.
Je moet het wel willen. In totaal zal je zo'n 5 dagen je kind nauwelijks zien. Al is die 5e dag studeren en dat kan je ook over de avonden/ weekenden verdelen.
Is die 32 uur all-in, of moet je daarnaast nog naar school en thuis leren? En moet je daarnaast nog werken of is het een soort stage die genoeg betaalt? Hoeveel werkt je partner?

Ik doe op dit moment een opleiding van 1,5 jaar. Ik werk 32 uur, daarnaast 1 dag les en ongeveer 1 dag thuisstudie. Ik heb twee kinderen, van 2 en 7 jaar. En een man die 4 dagen schooluren werkt (onderwijs).

Het is pittig, maar wel te doen hoor. Alle vrije tijd die ik heb gaat naar de kinderen; ik wil niet dat zij er last van hebben dat ik zo nodig weer wil studeren. Overige contacten en tijd voor mezelf is er voorlopig niet (nou ja, dat studeren is natuurlijk voor mezelf!) maar dat is niet erg, het is tijdelijk. En het valt me eigenlijk wel mee. Ik breng en haal de kinderen bijna even vaak als voorheen, er blijft genoeg tijd over voor een spelletjesmiddag op zaterdagmiddag, etc. Alleen in een tentamenweek of als er een grote opdracht ingeleverd moet worden ben ik even niet zo gezellig en zonder ik me een paar dagen af.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
De wens voor een tweede is er wel, maar nu nog niet.
Ik had ook een beetje het plan om net als Lux dan in het tweede jaar van de studie daarvoor te gaan zodat je niet met verlof of baby zit tijdens je studie en daarna weer optimaal van je kleintje(s) kunt genieten.

De 32u is onregelmatig en bevat ook je schooltijden. Dit is ongeveer iedere 2 weken 2 aaneengesloten dagen.

Door het onregelmatige werk is het veel plannen maar juist daardoor zie ik mijn dochter meer dan met kantoortijden. Ik begin om 7 en ben ruim voor het avondeten thuis. Of ik begin om 3 en heb dus tot de middagdut de hele ochtend samen of ik heb nachtdienst en dan slaap ik van 9 tot 5.

We hebben flexibele kdv en opa’s en oma’s passen om en om op.
Mijn vriend is winkelmanager en werkt dus iedere zaterdag. Daarentegen is hij iedere woensdag vrij. Ik hoef het dus zeker niet alleen te doen en hij staat achter welke keuze ik dan ook maak.

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. Tis sowieso altijd spannend om een nieuwe stap te zetten, maar zonder kind was dat wel andere koek @(
Ik vind bij dit soort dingen dat als het kan en het is een goede investering, je het zeker moet doen. En ja het is heel erg pittig, amper een sociaal leven en heel druk, maar 1,5/2 jaar vliegt voorbij en als je daarna meer arbeidskansen/een hoger loon hebt heb je er daarna zoveel voordeel van. En zeker nu met 1 kind en goede opvang is het te doen, met twee jonge kinderen is het heel heftig en komt er misschien niets meer van de komende jaren.
Alle reacties Link kopieren
Lilaatje_x schreef:
18-01-2019 16:30
Ik vind bij dit soort dingen dat als het kan en het is een goede investering, je het zeker moet doen. En ja het is heel erg pittig, amper een sociaal leven en heel druk, maar 1,5/2 jaar vliegt voorbij en als je daarna meer arbeidskansen/een hoger loon hebt heb je er daarna zoveel voordeel van. En zeker nu met 1 kind en goede opvang is het te doen, met twee jonge kinderen is het heel heftig en komt er misschien niets meer van de komende jaren.
Helemaal mee eens.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven