Werk & Studie alle pijlers

Hoe formuleer ik dit netjes en wat kan ik verwachten?

17-01-2019 19:49 11 berichten
Ik wil om meer vaste uren vragen bij mijn werkgever d.m.v. rechtsvermoeden maar ik weet even niet hoe ik dat het beste aan kan pakken want mijn werkgever vind het niet zo fijn als hij op bepaalde regelgeving gewezen wordt.

En als ik dan met deze vraag kom kan hij dan ook met een tegen eis komen zoals vrije dag inleveren en dergelijke?

Ik wil trouwens ook niet meteen alle uren 'claimen' die ik zou kunnen 'claimen' als ik het goed berekend heb.
Een vaste hoeveelheid uren bedoel je? Is jullie werk tijdens kantoortijden of kan hij je pakken door je in te delen voor ‘slechte’ diensten ?
Ik heb een min-max contract en ik wil mijn minimale uren laten aanpassen zodat ik meer zekerheid krijg qua inkomen.

Er kan gewerkt worden van 8:30 tot 20:00 maar ik heb mondeling afgesproken dat ik niet in de avonduren werk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever zou blij zijn als ik meer uren wilde draaien. Is er reden om aan te nemen dat jouw werkgever hier niet blij mee is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een mail sturen:

“Beste ...,

Tijdens de afgelopen periode van (min 3) maanden is gebleken dat ik structureel x uren per week meer werk dan de overeengekomen x contracturen. Deze uren werk ik extra binnen de door ons overeengekomen werktijden van x uur tot x uur. Ik wil dan ook verzoeken dat mijn overeenkomst aan deze feitelijke werkuren wordt aangepast.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
TsumTsum”
snoepzak schreef:
17-01-2019 20:04
Mijn werkgever zou blij zijn als ik meer uren wilde draaien. Is er reden om aan te nemen dat jouw werkgever hier niet blij mee is?
Er zal ook een reden zijn dat ze met min-maxcontracten en geen vaste uren werken. Mijn werkgever werkt ook met min-maxcontracten en houdt de min het liefst zo laag mogelijk. Dan lopen ze het minste risico bij teruglopende inkomsten.
MrsLady schreef:
17-01-2019 20:17
Er zal ook een reden zijn dat ze met min-maxcontracten en geen vaste uren werken. Mijn werkgever werkt ook met min-maxcontracten en houdt de min het liefst zo laag mogelijk. Dan lopen ze het minste risico bij teruglopende inkomsten.
Ja precies dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die optie ook hebben op mijn werk. Nadeel zou dan wel zijn dat werkgever het recht heeft mij kilometers verder aan het werk te zetten. Pick your battles.
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
18-01-2019 07:06
Ik zou die optie ook hebben op mijn werk. Nadeel zou dan wel zijn dat werkgever het recht heeft mij kilometers verder aan het werk te zetten. Pick your battles.
Is dat zo? Ik werk al maanden de uren die ik wil 'claimen'. Dus ik zie niet in waarom een werkgever dan ineens dat recht zou krijgen.
En toch is dat zo. Je werkgever zou in principe kunnen besluiten dat het voor de bedrijfsvoering beter uitkomt als jij voortaan wel (juist) ‘s avonds werkt. Bewijs dan maar eens dat daar afspraken over zijn gemaakt.
Als ik naar mijn eigen contract kijk dan heeft mijn werkgever dat recht sowieso. Als de werkgever dit zou gaan toepassen puur en alleen omdat ik volgens de wetgeving behandeld wil worden dan weet ik wel hoe snel ik bij werkgever weg zou zijn. Los daarvan krijgen wij woon-werkverkeer helemaal vergoed waardoor het voor werkgever ook niet gunstig zou zijn om mij op een vestiging aan de andere kant van Nederland te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven