Werk & Studie alle pijlers

Buitenland minor tips

18-01-2019 11:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bericht verwijderd.
anoniem_381654 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 10:38
97.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag het ze! Juist doen, wie weet hebben zij hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Je had je minor toch ook op je eigen universiteit kunnen doen? Waarom speciaal naar het buitenland. Wat een onzin zeg.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
18-01-2019 13:20
Je had je minor toch ook op je eigen universiteit kunnen doen? Waarom speciaal naar het buitenland. Wat een onzin zeg.
Geen onzin. Het wordt aangeboden en is juist een mooie kans om kennis te maken met andere culturen en een andere taal.
Alle reacties Link kopieren
Superleuk dat je naar het buitenland bent gegaan! Daar leer je heel veel dingen van. Onder andere hoe je je dagen alleen door kunt komen ;)
Serieus, dit alleen al kun je denk ik als leerproces zien van je buitenland-tijd. Ineens in een nieuwe omgeving zitten waar je niemand en niks kent is spannend, en echt wel even wennen. Het is dus ook niet gek dat je je niet meteen helemaal op je plek voelt.

Ik denk dat je enerzijds kunt leren wat beter alleen te zijn. Dus probeer eens uit wat je wel fijn vindt om alleen te doen. Ik voel me bijvoorbeeld snel eenzaam als er niemand om me heen is, maar als ik op een druk plein zit met veel mensen om me heen, vermaak ik me makkelijk in mijn eentje met een boek oid. Zo zou je een beetje kunnen ontdekken wat voor jou goed voelt.

Daarnaast is het natuurlijk fijn om meer mensen te leren kennen. Kun je misschien een hobby of sport oppakken? Werk of vrijwilligerswerk?
Toen ik tijdens mijn bsc in het buitenland zat, zat ik in een stad waar ook veel andere Erasmusstudenten zaten. Die kenden ook niemand, dus daar bouwde ik al snel een band mee op. Zou je daar naar kunnen kijken?
Tijdens mijn msc heb ik ook in het buitenland gezeten, maar toen op een plek waar geen enkele andere buitenlander zat. Daar ben ik toen bij diverse clubjes gegaan, zowel van de uni als daarbuiten. Dat was ook heel leuk, omdat ik zo ook het lokale leven leerde kennen.
Alle reacties Link kopieren
Het huiswerk komt vanzelf opgang.... dan heb je genoeg te doen:)
Alle reacties Link kopieren
Het jaar dat ik een buitenlandminor deed (Frankrijk), waren er via het VVV allemaal georganiseerde dagtrips, ook speciaal voor jongeren. Ik heb me hier geregeld voor opgegeven, zo zag je wat van de omgeving en ontmoette je nieuwe mensen. Erg leuk!

Ik kon mijn eigen vakkenpakket samenstellen en zat per les bij andere mensen, dus zo doe je ook verschillende contacten op.

Daarnaast hadden ze in de stad een speciaal Erasmuscafé en volgde ik speciale Erasmusvakken waardoor het contact sowieso makkelijker verliep!
Alle reacties Link kopieren
joh, je bent er pas een week ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven