Werk & Studie alle pijlers

Kan ik nog terug naar het vo?

20-01-2019 11:42 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel. Soms haat ik mijn werk en herinner ik me alleen de keren dat ik vastliep. Andere keren denk ik aan de fijne momenten en mis ik de leerlingen.

Ik heb van school naar school gehopt en nu een burnout, maar dat komt door onderliggende problemen die ik nooit serieus heb aangepakt waardoor ik alles wat leerlingen deden op mijzelf betrok.

Stel ik ga weer solliciteren in het vo, hoe leg ik dat uit?
Gewoon de waarheid, een mooie verhaaltje ophouden kan je misschien sneller een baan opleveren maar je gaat voor iets wat toekomst heeft en niet binnen de proeftijd weer op straat staan.
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer...….hoeveel topics heb je nog nodig?
Alle reacties Link kopieren
En hoe krijg ik een goede referentie als ik zo snel in een burnout kwam?
Alle reacties Link kopieren
multomap schreef:
20-01-2019 11:47
Daar gaan we weer...….hoeveel topics heb je nog nodig?
Elk onderwerp een ander topic lijkt mij logisch.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
20-01-2019 11:48
Elk onderwerp een ander topic lijkt mij logisch.
Ik kan maar één onderwerp ontdekken in al je topics.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Gezien je vorige topics zou ik zeggen: alsjeblieft ga niet weer het onderwijs in. Daar wordt niemand gelukkiger of beter van.
anoniem_374651 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 11:55
14.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je die onderliggende problemen aangepakt? Dat lijkt me belangrijk. Verder hangt het ook van de school af is mijn ervaring. Ik heb niet zo veel met bepaalde doelgroepen en veel meer met andere doelgroepen. Ik zal dus niet snel solliciteren op een school waar ik les moet geven aan die doelgroepen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Je zegt elders dat je een overweldigende angst hebt geen werk te vinden, dat onderwijs niks voor jou is, je zit met perfectionisme, ASS en een burn-out.

Zou je niet beter die onderliggende problemen echt oplossen voor je iets gast doen waarvan je al weet dat je weer gaat vastlopen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
20-01-2019 11:52
Heb je die onderliggende problemen aangepakt? Dat lijkt me belangrijk. Verder hangt het ook van de school af is mijn ervaring. Ik heb niet zo veel met bepaalde doelgroepen en veel meer met andere doelgroepen. Ik zal dus niet snel solliciteren op een school waar ik les moet geven aan die doelgroepen.
Ik merk dat 'kak' niet bij mij past. Geef mij maar gewone kinderen uit de middenklasse.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-01-2019 11:53
Je zegt elders dat je een overweldigende angst hebt geen werk te vinden, dat onderwijs niks voor jou is, je zit met perfectionisme, ASS en een burn-out.

Zou je niet beter die onderliggende problemen echt oplossen voor je iets gast doen waarvan je al weet dat je weer gaat vastlopen?
Daarom ben ik daar nu mee bezig. Ik heb het over volgend schooljaar.
Als ik je loep en je berichten lees, dan lijkt het onderwijs me geen passende werkplek voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
20-01-2019 11:49
Gezien je vorige topics, die als sneeuw voor de zon zijn verdwenen, zou ik zeggen: alsjeblieft ga niet weer het onderwijs in. Daar wordt niemand gelukkiger of beter van.
Ja, als niemand reageert zakken ze weg.
Alle reacties Link kopieren
KaleKip schreef:
20-01-2019 11:54
Als ik je loep en je berichten lees, dan lijkt het onderwijs me geen passende werkplek voor jou.
En toch heb ik daar een opleiding in en is het mijn enige kans om een baan te vinden.
Ik moest ver teruggaan, half december gaf je af op het onderwijs. Niks deugt en je bent er niet geschikt voor. Het lag aan iedereen, behalve aan jezelf. Waarom denk je dat onderwijs nu wel iets voor je is?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
20-01-2019 11:54
Daarom ben ik daar nu mee bezig. Ik heb het over volgend schooljaar.
Dan zou ik vooral niet in het vo solliciteren tot “bezig” over is gegaan in “klaar”
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
20-01-2019 11:56
En toch heb ik daar een opleiding in en is het mijn enige kans om een baan te vinden.
Ik denk dat je hier een denkfout maakt. Er zijn echt wel andere banen mogelijk met een onderwijsachtergrond en anders zal je wellicht een aanvullende opleiding moeten doen. Ik vind werken in het onderwijs best intensief en ik zou het niemand aanraden als je er niet enig plezier aan ontleent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
20-01-2019 11:56
Ik moest ver teruggaan, half december gaf je af op het onderwijs. Niks deugt en je bent er niet geschikt voor. Het lag aan iedereen, behalve aan jezelf. Waarom denk je dat onderwijs nu wel iets voor je is?
Ik vraag me af of het niet aan mijn burnout lag, die antipathie.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
20-01-2019 11:56
En toch heb ik daar een opleiding in en is het mijn enige kans om een baan te vinden.
Opleiding is niet de enige voorwaarde. Het kan zomaar dat je de verkeerde opleiding hebt gekozen. Dat is niet leuk, maar halsstarrig in een richting doorgaan waarvoor je ongeschikt bent gaat ook niet leuk worden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
20-01-2019 11:59
Ik denk dat je hier een denkfout maakt. Er zijn echt wel andere banen mogelijk met een onderwijsachtergrond en anders zal je wellicht een aanvullende opleiding moeten doen. Ik vind werken in het onderwijs best intensief en ik zou het niemand aanraden als je er niet enig plezier aan ontleent.
Ik heb geen geld voor een ooleiding, het is nu allemaal instellingsgeld voor mij.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-01-2019 11:58
Dan zou ik vooral niet in het vo solliciteren tot “bezig” over is gegaan in “klaar”
Eens hoor.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-01-2019 12:00
Opleiding is niet de enige voorwaarde. Het kan zomaar dat je de verkeerde opleiding hebt gekozen. Dat is niet leuk, maar halsstarrig in een richting doorgaan waarvoor je ongeschikt bent gaat ook niet leuk worden
Maar ik voldoe niet aan alle voorwaarden bij andere dingen die ik wil. En dus is mijn keuze vo/mbo/hbo of bijstand.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ook niet meteen een hele opleiding te doen, doe eerst een module van de OU bijvoorbeeld. En neem intussen ergens een baantje om in je levensonderhoud te voorzien. Waarom zou je jezelf, en je leerlingen, kwellen door per sé in het onderwijs te willen werken? Je zegt dat je aan je problemen werkt, komt in dat traject niet meer naar boven welke richting wel geschikt voor je is?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dollop schreef:
20-01-2019 11:59
Ik vraag me af of het niet aan mijn burnout lag, die antipathie.
Het gaat niet om burnout of antipathie, maar over reflectief vermogen. Als je dat niet hebt, is het onderwijs kansloos. Of elke andere baan op HBO- of WO-niveau.

Natuurlijk kun je van alles anders doen: je woont thuis, dus een inkomen is even niet zo belangrijk. Dagritme, verantwoordelijkheid en gewoon aan het werk wel. Kijk op indeed en solliciteer op banen die je leuk lijken.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
20-01-2019 12:00
Ik heb geen geld voor een ooleiding, het is nu allemaal instellingsgeld voor mij.
Er bestaat ook werk waar geen specifieke opleiding voor nodig is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven