Werk & Studie alle pijlers

Wel of niet doen..

21-01-2019 18:37 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, Stel je hebt een collega die het zakelijk met je wil houden ivm een geschil... Zou je die feliciteren als ie jarig is
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, op het werk zou ik hem / haar zeker feliciteren.
Met uitgestoken hand, zodat het duidelijk is dat je geen zoenen wil geven ;)
Waarom zou je die niet felicteren dan? Je hoeft niet naar zijn feestje toch?
Natuurlijk , uit fatsoen zou ik dat zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat we al een half jaar niet met elkaar praten
Alle reacties Link kopieren
En omdat ik ook geen felicitaties kreeg en die persoon mij niet groet?
dropje1979 schreef:
21-01-2019 18:46
En omdat ik ook geen felicitaties kreeg en die persoon mij niet groet?
Nee dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch wel aan de hele situatie eromheen.
Was het een heftig meningsverschil met slaande ruzie en nu gewapende vrede? Dan zou ik misschien niet spontaan gaan feliciteren.
Was het een kleine wrijving en zitten jullie bij elkaar, dan zou ik wel proficiat zeggen.
dropje1979 schreef:
21-01-2019 18:46
En omdat ik ook geen felicitaties kreeg en die persoon mij niet groet?

Nou dan doe je het niet. Zelf weten.
Ik had ook een collega die niet tegen mij praatte. Ik wel tegen hem als dat voor het werk nodig was (dan gaf hij ook antwoord). Ik ben geen verjaardagsgebakje gaan halen, en hij kwam ook niet voor het mijne.
Wat je wilt lijkt me. Niet feliciteren is niet raar als jullie elkaar negeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ie het niet op prijs zal stellen. Maar het voelt ook raar om het niet te doen
Deze collega?

werk-studie/collega-die-me-niet-meer-gr ... #p29068647

Kan dat niet scharen onder 'Collega die het zakelijk wil houden'
Niet met je praten en niets groeten is toch super kinderachtig en onbeleefd. Zakelijk is als je gewoon normaal doet tijdens het werk maar niet persoonlijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-01-2019 18:47
Nee dan maar?
Zeg dat!
En TO, waarom zet je dat niet gelijk in je OP ?
Wat krijgen we straks nog meer voor info?
Niet dat ik dat nog zal zien, ik haak af in dit verhaal.
Onduidelijk verhaal van 1 kant
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk feliciteren. Sta boven het geschil. Ik zou niet speciaal naar die persoon lopen, maar kom je elkaar tegen bij het koffieautomaat of op de gang, dan een korte felicitatie. "He Piet/Marie gefeliciteerd met je verjaardag".

Het blijft toch eigenlijk belachelijk dat je elkaar zo negeert op je werkplek. Het zijn wel mensen met wie je veel uren in de week doorbrengt. Je hoeft geen vrienden te zijn, maar een beetje fatsoenlijk omgaan met elkaar lijkt mij wel een moois streven.

Wat er gebeurd is, is gebeurd, het verleden kan je niet veranderen. Het moet ook geen wedstrijd zijn wie er nu het meest gelijk heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Yep die
Maargoed. Ik zou me dus niet laten kennen en wel de volwassene zijn. En stug goedemorgen blijven zeggen en felicteren+hand geven op haar verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Oke hamerhaai dat is wel een goeie.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
21-01-2019 18:52
Zeg dat!
En TO, waarom zet je dat niet gelijk in je OP ?
Wat krijgen we straks nog meer voor info?
Niet dat ik dat nog zal zien, ik haak af in dit verhaal.
Onduidelijk verhaal van 1 kant
Oké in ieder geval bedankt
Waarom zou je iemand feliciteren die je al maanden negeert en geen woord tegen je zegt?

Ik zou wel genieten van zijn verjaardags-traktatie voor de hele groep als die er staat.
Belg007 schreef:
21-01-2019 19:05
Waarom zou je iemand feliciteren die je al maanden negeert en geen woord tegen je zegt?

Ik zou wel genieten van zijn verjaardags-traktatie voor de hele groep als die er staat.

Dat zou ik nou echt belachelijk vinden als je wel te beroerd bent om iemand te feliciteren dat je dan wel de traktatie neemt.
Pipistrello schreef:
21-01-2019 19:06
Dat zou ik nou echt belachelijk vinden als je wel te beroerd bent om iemand te feliciteren dat je dan wel de traktatie neemt.
Hier staat dat spul meestal in de keuken naast de koffie, terwijl mijn collega 3 verdiepingen hoger zit.
Waarbij de mantra is "neem allemaal maar, het moet op".

Echt niet dat ik 3 verdiepingen ga rennen voor iemand die nooit een woord tegen mij zegt.
Belg007 schreef:
21-01-2019 19:08
Hier staat dat spul meestal in de keuken naast de koffie, terwijl mijn collega 3 verdiepingen hoger zit.
Waarbij de mantra is "neem allemaal maar, het moet op".

Echt niet dat ik 3 verdiepingen ga rennen voor iemand die nooit een woord tegen mij zegt.

Dan neem je toch ook geen traktatie. Dat is raar gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-01-2019 19:05
Waarom zou je iemand feliciteren die je al maanden negeert en geen woord tegen je zegt?

Vind ik ook hoor. Als het andersom zou zijn, collega negeert me al maanden maar komt me opeens wel feliciteren, dan zou ik dat ik enorm hypocriet vinden. Steek die felicitatie maar in je reet dan.
Maar ten eerste kan ik me niet echt voorstellen dat zo'n situatie zich voor zou doen, omdat ik zelf in elk geval niet zo kinderachtig zou zijn om mee te doen aan dat negeren. Dus het zou van 1 kant komen en niet de mijne.
En ten tweede zou ik in dat hypothetische geval dat gebakje ook niet nemen.
.
Wrong topic.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 19:28
97.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
21-01-2019 18:44
Omdat we al een half jaar niet met elkaar praten
Je werkt in de poppenhoek?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven