Werk & Studie alle pijlers

Welke functie zou jij willen uitoefenen?

23-01-2019 14:38 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd: welke functie zou bij jou passen of zou je willen uitoefenen als je in je huidige functie zou moeten stoppen?

Ik ben momenteel werkzaam als administratief medewerkster, deze tak schijnt echter steeds meer uit te dunnen. Ik besprak laatst met mijn vriend dat wat als ik een carrièremove zou moeten maken, welke functie mij dan zou aantrekken. Dat zou ik echt hartstikke moeilijk vinden.
Hebben jullie enig idee wat je dan zou gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jij willen doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn huidige werk niet meer zou kunnen doen, en als ik opleidingsvereisten even negeer, dan zou ik advocaat willen zijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
23-01-2019 14:43
Wat zou jij willen doen dan?
Ik vraag het juist aan jullie ;-))

Zoals ik al aangaf zou ik dat moeilijk vinden -> niet weten.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 14:49
4.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
23-01-2019 14:44
Als ik mijn huidige werk niet meer zou kunnen doen, en als ik opleidingsvereisten even negeer, dan zou ik advocaat willen zijn.
En waarom die keuze Jolly? Lijkt het je leuk of is het meer dan dat?
Alle reacties Link kopieren
Na jarenlang niet te hebben gewerkt lijkt me bijna elke functie leuk. Mocht het mogelijk zijn fulltime te werken, dan zou ik het liefst 5 verschillende banen willen, elke dag iets anders doen. Lijkt me erg leuk. Maar dat blijft bij dromen. Maar zou een dag iets met kinderen willen, een dag bij de verkeerspolitie, een dag dierenarts, zou ook wel een dag in de week in een lunchroom willen werken, het lijkt me ook wel wat om in een revalidatiecentrum te werken als ergotherapeute bijv, er lijken me zoveel dingen leuk!
Ik zou wel universitair docent willen zijn en willen publiceren. Of een heel goede kapster.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
23-01-2019 14:49
Na jarenlang niet te hebben gewerkt lijkt me bijna elke functie leuk. Mocht het mogelijk zijn fulltime te werken, dan zou ik het liefst 5 verschillende banen willen, elke dag iets anders doen. Lijkt me erg leuk. Maar dat blijft bij dromen. Maar zou een dag iets met kinderen willen, een dag bij de verkeerspolitie, een dag dierenarts, zou ook wel een dag in de week in een lunchroom willen werken, het lijkt me ook wel wat om in een revalidatiecentrum te werken als ergotherapeute bijv, er lijken me zoveel dingen leuk!
Dat zou ook wel leuk zijn, de afwisseling. Een dag in een boekenwinkel lijkt mij wel leuk.

Ben je werkzoekende apiejapie?
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
23-01-2019 14:47
En waarom die keuze Jolly? Lijkt het je leuk of is het meer dan dat?
Ik weet dat het leuk is, het zit vrij dicht tegen mijn huidige werk aan. En ik hoor van advocaten waar ik mee werk met enige regelmaat dat ze niet goed snappen waarom ik niet voor dat vak gekozen heb. Ik schijn de manier van denken te hebben die nodig is. Ik hou van taal, retorica, het recht, en bovenal van gamen. Ik speel graag spelletjes, bordspellen, computerspellen, maar ook werk "spel". Dat helpt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
het is wellicht niet erg haalbaar, maar later als ik erg oud ben, word ik Miss Marple
Journalist, fotograaf.
Als ik de opleidingseisen negeer: gynaecoloog of neurochirurg.

Als ik rekening houd met de opleidingseisen: Professor in mijn vakgebied of hoogleraar.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
23-01-2019 14:51
Ik weet dat het leuk is, het zit vrij dicht tegen mijn huidige werk aan. En ik hoor van advocaten waar ik mee werk met enige regelmaat dat ze niet goed snappen waarom ik niet voor dat vak gekozen heb. Ik schijn de manier van denken te hebben die nodig is. Ik hou van taal, retorica, het recht, en bovenal van gamen. Ik speel graag spelletjes, bordspellen, computerspellen, maar ook werk "spel". Dat helpt.
Wat leuk! Maar wat weerhoudt je dan? De kosten van de opleiding? Veel tijd kwijt?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 14:52
het is wellicht niet erg haalbaar, maar later als ik erg oud ben, word ik Miss Marple
Kan nu al?
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
23-01-2019 14:58
Kan nu al?
nee hoor, daar moet je 80+ voor zijn, met de bijhorende levenservaring en mensenkennis
Archeoloog. Maar ik ben vertaler.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 15:01
23.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
23-01-2019 14:54
Journalist, fotograaf.
Leuk! Kan je ook beide tegelijk doen! Fotograaf lijkt mij ook tof. En dan verschillende opdrachten. Is waarschijnlijk wel een baan waar je in moet rollen of rete-goed/bijzonder in moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
23-01-2019 14:57
Wat leuk! Maar wat weerhoudt je dan? De kosten van de opleiding? Veel tijd kwijt?
Mijn huidige werk bevalt me meer dan uitstekend. En voor advocatuur moet ik toch nog wel wat opleiding en stage doen. Misschien ooit, maar dan ben ik wel al met pensioen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
23-01-2019 14:55
Als ik de opleidingseisen negeer: gynaecoloog of neurochirurg.

Als ik rekening houd met de opleidingseisen: Professor in mijn vakgebied of hoogleraar.
En wat doe je nu?
Claudia2010 schreef:
23-01-2019 15:02
En wat doe je nu?

....
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 17:50
21.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
23-01-2019 15:00
Archeoloog. Maar ik ben vertaler.
Wat vertaal je dan? En doe je dat thuis? Kan je er goed mee rondkomen? (Excuus als ik te nieuwsgierig ben)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 14:59
nee hoor, daar moet je 80+ voor zijn, met de bijhorende levenservaring en mensenkennis
Dan nog even wachten..
Alle reacties Link kopieren
bioloog, of gewoon dolfijnentrainer
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
23-01-2019 15:01
Mijn huidige werk bevalt me meer dan uitstekend. En voor advocatuur moet ik toch nog wel wat opleiding en stage doen. Misschien ooit, maar dan ben ik wel al met pensioen.
Doe je wat je nu doet al lang?
Alle reacties Link kopieren
Als er geen sweatshops Ouden best coupeuse. Nu ben ik engineer en maak ik kleding in mijn vrije tijd voor mijzelf en eigenlijk iedereen in mijn omgeving die iets nodig heeft wat om welke reden dan ook niet in de winkel te vinden is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven