Werk & Studie alle pijlers

Persoonlijk ontwikkeling en werk

04-02-2019 20:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Graag hoor ik jullie mening. Een tijdje ben ik onrustig over werk en ontwikkeling. Ik ga met plezier naar werk heb leuke collega's en ik vind werk overwegend leuk. Maar... Op papier is baan "onder niveau" en vriendinnen die me voorbij rennen met promoties in goede functies "op niveau" maken mij onrustig. Vanalles gaat door mijn hoofd:moet ik niet weg hier?! Betere baan, maar geld? Ik heb uiteindelijk ook de wens om door te groeien en een volgende stap te maken, maar dat kan in mijn ogen ook over een jaar of twee. Nu heb ik dit wel aangegeven op werk dat ik me graag wil blijven ontwikkelen. Ze zijn zeer tevreden over me (werk er nu een ongeveer een jaar) en willen mij de kans geven om een werkgerelateerde cursus te volgen. Staat goed op mijn cv. Maar wat als ik over een jaar een volgende stap wil maken? Kan dat? Is dat netjes? Of kan ik beter aangeven dat ik van plan ben om over een tijdje een volgende stap elders te maken (huidig bedrijf biedt dergelijke doorgroeimogelijkheden niet) voor dat ze in me investeren. Maar voor hetzelfde geld wil ik hier nog jaren blijven. Ik vind het lastig....
Alle reacties Link kopieren
Iedere kans die je krijgt om je te ontwikkelen (persoonlijk of werkgerelateerd) zou ik met beide handen aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet ambitieus te zijn toch. Als jij het zo wel prima vind is het ook goed toch..
Voor het geld is een slechte motivatie.
magick88 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 20:29
18.18% gewijzigd
Je niet zo blind staren op want anderen vinden en doen. Gewoon in je eigen tempo doen.
En je hoeft dus echt niet elke kans aan te grijpen. Alleen als je dat echt zelf wil.

Je mag ook gewoon een tandje lager meedoen aan de ratrace. Of helemaal niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 20:32
4.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als ze je een werkgerelateerde opleiding aan bieden profiteren zij daar ook van. Bovendien hebben ze meer kans dat je je werk nog langer leuk vind en dat je nog een tijdje blijft.

Dat je op termijn toch vertrekt is geen enkel probleem, het zou een groter probleem zijn als je je niet zou ontwikkelen en maar zou blijven hangen in deze baan. Hoe komen ze dan ooit nog van je af?
MBT de cursus. Ja hoor kan gewoon, waarom niet.
Lees wel even de kleine lettertjes na. Soms moet als je binnen een bepaalde tijd vertrekt kosten terugbetalen. Maar dat is vaak bij echte opleidingen en niet bij een cursus.

Maar check het maar even.
Nee, je hoeft geen persoonlijke ontwikkeltrajecten af te slaan omdat je eens weg zal gaan. Niemand werkt meer ergens voor altijd. Gewoon nemen wat je wordt aangeboden en vertrekken wanneer het voor jou een goed moment is. Die cursus hier of daar maakt de werkgever echt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Oké dankjewel en het feit dat er in mijn sector tekorten zijn en mijn werkgever moeite heeft met het vinden van geschikte kandidaten voor open vacatures die er nu zijn, hoeft ook geen reden te zijn om te blijven (ik wil nu blijven maar kan me er nu al zorgen over maken wanneer ik besluit dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging). Aangezien ik me net pas bevind in het werk leven vraag ik me af of ik daar rekening mee moet houden of ten alle tijde voor mezelf moet kiezen.
Ja, je moet altijd voor jezelf kiezen. Je kunt best loyaal zijn aan je werkgever, maar uiteindelijk leef je je eigen leven.

Dat geldt natuurlijk ook voor het vergelijken met je omgeving. Doe wat past bij jou.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 20:41
25.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je weegt het per situatie af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Fattyacid schreef:
04-02-2019 20:37
Oké dankjewel en het feit dat er in mijn sector tekorten zijn en mijn werkgever moeite heeft met het vinden van geschikte kandidaten voor open vacatures die er nu zijn, hoeft ook geen reden te zijn om te blijven (ik wil nu blijven maar kan me er nu al zorgen over maken wanneer ik besluit dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging). Aangezien ik me net pas bevind in het werk leven vraag ik me af of ik daar rekening mee moet houden of ten alle tijde voor mezelf moet kiezen.
Als je werkgever lastig mensen kan vinden is zo’n cursus ook een hulpmiddel om he te binden.

Je mag best loyaal zijn en er is niets mis mee om te bedenken dat je werkgever ook gewoon een club mensen is. Maar uiteindelijk is het wel gezond aan je eigen belang te denken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Persoonlijke ontwikkeling is voor jou belangrijk. Hoe zie jij jezelf
Over 2 jaar of 5 jaar?
Waar je nu bent /werkt zijn dat de stappen die je er naartoe leiden?
Kan deze huidige plek je hierin steunen of duw in de juiste richting ?

En volg je gevoel. Loyaal zijn is een mooi eigenschap. Ook al ga je bijv weg. Als je netjes je werk altijd hebt gedaan & je hebt een nieuw doel. En je bent daar open over... why not

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven