Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Opleiding Verzorgende IG BOL

26-02-2019 12:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 25 jaar administratieve functies te hebben uitgeoefend, speel ik al tijden met de gedachte me te laten omscholen naar Verzorgende IG. (Ik ben 48)

Ik heb de mogelijkheid om de BOL versie te kiezen, dus ik neig daar eigenlijk naar. Financieel heb ik daar de mogelijkheid voor, voor het geld hoef ik niet te kiezen voor BBL.

Heeft iemand ervaring met het volgen van een voltijdse opleiding op latere leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat het een van de zwaarste beroepen is? Ondergewardeed etc.
En dat als je bol doet dat je ook gewoon werkt maar dan onder de noemer stage .
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch!! Doen!! Alleen t is echt een zware opleiding, je moet goed met de computer kunnen omgaan en nederlands en rekenen makkelijk kunnen oppikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind persoonlijk dat je in de zorg meer leert als je de opleiding bbl doet. Maar het is een mooi beroep, wel een heel zwaar beroep
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
26-02-2019 14:12
Je weet dat het een van de zwaarste beroepen is? Ondergewardeed etc.
En dat als je bol doet dat je ook gewoon werkt maar dan onder de noemer stage .
Als je BOL doet, volg je 5 dagen per week school. BBL is werken en leren en heb je een overeenkomst met een leerbedrijf. En dat laatste hoeft voor mij niet. Vandaar dat ik overweeg om BOL te doen.

Ik weet dat het zwaar kan zijn, maar het lijkt me geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt BBL gaan doen als je de kans hebt. Je leert echt veel meer en hebt veel meer baankans na je opleiding. Bij de meeste instellingen krijg je meteen een vast contract na je opleiding en anders heb je met BBL wel 10 streepjes voor boven iemand die BOL heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
BBL is dus echt aan te raden... ik ga het toch in overweging nemen!
Alle reacties Link kopieren
BOL is geen 5 dagen school, dat is 3 dagen school 2 dagen stage.
Alle reacties Link kopieren
deesiej schreef:
26-02-2019 16:41
BOL is geen 5 dagen school, dat is 3 dagen school 2 dagen stage.
Bol kan ook een aantal maanden 5 dagen school en dan een aantal maanden stage zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je geen BBL willen doen? Wat is het dat je tegenhoudt?
Alle reacties Link kopieren
Met BOL zit je tussen voornamelijk 16 jarigen, ik weet niet of je daar op zit te wachten.

Je kan beter BBL doen, veel zorginstellingen leiden zo hun nieuwe medewerkers op.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
timeforachange schreef:
26-02-2019 15:35
Als je BOL doet, volg je 5 dagen per week school. BBL is werken en leren en heb je een overeenkomst met een leerbedrijf. En dat laatste hoeft voor mij niet. Vandaar dat ik overweeg om BOL te doen.

Ik weet dat het zwaar kan zijn, maar het lijkt me geweldig.
Bol loop je soms 4 of 5 dagen per week stage dus dan werk je ook gewoon alleen dan gratis.
Alle reacties Link kopieren
Bol zou ik je niet aanraden, idd zit je dan met 16 jarigen en alleen de eerste 3 maanden zit je 5 dagen per week op school, daarna loop je stages variërend van 2 dagen tot 4 dagen per week...gratis en met een beetje geluk vind je een bedrijf die je nog 100 euro per maand betaald.

Ik heb zelf BBL gedaan. Ik had geen middelbare school diploma maar was er toch welkom. Heb er 2 jaar met veel plezier gewerkt maar op een gegeven moment zeiden ze dat ik er niet op mijn plaats was en beter voor verpleegkunde kon gaan en dat het zonde was om als verzorgende te blijven hangen. Toen dus verpleegkunde gaan doen. En dat is dus ook het voordeel he, als het bedrijf meer potentie in je ziet krijg je ook meer aanbiedingen en meestal ook een contract na je opleiding. Als je op school zit gebeurd dat niet.
Ik ben onlangs begonnen met de BBL. Ik vind het heel fijn, de leeftijd varieert van begin twintig tot ruim vijftig. Juist vind ik de ervaringen van andere zij-instromers erg fijn om te horen en te kunnen delen. Eerlijk vind ik dat BBL zeker voor als je op latere leeftijd een opleiding gaat doen alleen maar voordelen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bij BOL is de kans zeer groot dat je tussen de 16 jarige komt...

Juist de diversiteit in BBL klassen is ook leerzaam en zoals al meer gezegd hierboven leer je veel meer want je theorie en praktijk lopen echt naast elkaar.
Ik vond het tenminste erg fijn om de dingen uit de theorie snel toe te kunnen passen in praktijk en andersom om praktijk situaties snel in groepsverband te kunnen bespreken.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen inkomen nodig? Je bad hiervoor toch ook een betaalde baan.
Alle reacties Link kopieren
Met alleen 16 jarigen in de klas is niet echt een leuk vooruitzicht ;-) dat is wat me tegenhoudt aan BOL. Wat voor mij een plus is aan BOL is dat je alle vakanties vrij bent en veel vrijer bent. Op die manier kan ik nog bijspringen in ons eigen bedrijf mocht dat nodig zijn.

Omdat we financieel geen zorgen hebben heb ik nu de mogelijkheid om mijn hart te volgen en datgene te leren wat ik graag wil leren.

Het behalen van het diploma zou meer een bewijs en kado aan mezelf zijn, zo meid...dat heb je toch ff geflikt! Wat ik vroeger had gewild en nooit mocht, kan ik nu doen. Het is dan ook niet gezegd dat ik fulltime aan de slag wil of moet.

En misschien is eerst starten met de opleiding Helpende ook wel een optie, want het is wel 30 jaar geleden dat ik mn diploma’s heb gehaald.

Bedankt in ieder geval voor alle input!
Alle reacties Link kopieren
deesiej schreef:
26-02-2019 16:41
BOL is geen 5 dagen school, dat is 3 dagen school 2 dagen stage.
Klopt idd, je loopt 2 dagen stage en 3 dagen school. In het begin heb je 5 dagen school

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven