Werk & Studie alle pijlers

Windesheim afstandsleren

28-02-2019 14:12 20 berichten
Hallo Viva-lezers,
Ik ben de laatste jaren vooral meelezer geweest en weet dat er hier vaak veel deskundige mensen zijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met het afstandsleren aan het Windesheim? Vanwege een mobiliteitsprobleem kan ik het voorlopig fysiek niet aan om ook nog iedere naar school te gaan. Werken lukt nu net. Dit probleem is met ongeveer 1,5 jaar verholpen, maar ik zou toch al graag willen starten met de opleiding.

Ik heb dus een aantal vragen:
- Hoe bevalt het Windesheim?
- Hoeveel contactmomenten zijn er?
- Hoe worden de lessen aangeboden?

Misschien komen er nog wel meer vragen naar boven, maar voor nu is dit het wel.

Dank jullie wel alvast.

P.
Wat raar. Dit onderwerp werd pas net zichtbaar, terwijl ik hem om kwart over twee gepost heb.
Alle reacties Link kopieren
Komt omdat je eerste topic als je pas nieuw ingeschreven bent, eerst door de Viva mod-jury goedgekeurd moet worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoewel mijn ervaring uit 2008 stamt, vond ik het waardeloos. Ik deed de lerarenopleiding. Maar dat is inmiddels dus bijna 11 jaar geleden en wellicht niet meer valide. Ik had ongeveer maandelijks een contactmoment, maar vond dat nauwelijks tot niet van toegevoegde waarde. Contactmoment was voor mij trouwens in Utrecht, niet in Zwolle. Ook zo raar. Mondelingen en tentamens dan weer wel. Maar nogmaals, in 11 jaar kan veel veranderen, misschien in dit geval positief.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Kun je je vragen over contactmomenten en de manier waarop lessen worden aangeboden niet beter aan Windesheim zelf stellen?
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt behoorlijk per opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een voltijd opleiding daar en ik ken ook mensen die dezelfde opleiding als ik doe afstands leren en die zijn positief. Maar je moet wel echt thuis motivatie hebben om te gaan leren. Er tijd voor maken anders haal je je BSA in jaar 1 niet.

Lessen worden 1 keer in de 4 weken 1 dag aangeboden en online staat aangeboden welke informatie je moet hebben voor het halen van de toets.
nlies schreef:
28-02-2019 16:59
Komt omdat je eerste topic als je pas nieuw ingeschreven bent, eerst door de Viva mod-jury goedgekeurd moet worden
Oh, vandaar! Ik vond het al zo raar.
MockTurtle schreef:
28-02-2019 17:17
Hoewel mijn ervaring uit 2008 stamt, vond ik het waardeloos. Ik deed de lerarenopleiding. Maar dat is inmiddels dus bijna 11 jaar geleden en wellicht niet meer valide. Ik had ongeveer maandelijks een contactmoment, maar vond dat nauwelijks tot niet van toegevoegde waarde. Contactmoment was voor mij trouwens in Utrecht, niet in Zwolle. Ook zo raar. Mondelingen en tentamens dan weer wel. Maar nogmaals, in 11 jaar kan veel veranderen, misschien in dit geval positief.
Deed jij hem toen via het LOI of was er toen al het afstandsleren van Windesheim zelf?
Asteraceae schreef:
28-02-2019 17:33
Kun je je vragen over contactmomenten en de manier waarop lessen worden aangeboden niet beter aan Windesheim zelf stellen?
Ik heb inderdaad al wat informatie van internet en Windesheim zelf gehaald, maar ik hoor het ook graag van ervaringsdeskundigen. Die zijn vaak wat reëler.
Jempo schreef:
28-02-2019 22:11
Het verschilt behoorlijk per opleiding.
Heb jij er eentje gevolgd? En wat was jouw ervaring?
Student2020 schreef:
28-02-2019 23:36
Ik doe een voltijd opleiding daar en ik ken ook mensen die dezelfde opleiding als ik doe afstands leren en die zijn positief. Maar je moet wel echt thuis motivatie hebben om te gaan leren. Er tijd voor maken anders haal je je BSA in jaar 1 niet.

Lessen worden 1 keer in de 4 weken 1 dag aangeboden en online staat aangeboden welke informatie je moet hebben voor het halen van de toets.
Oh, dit is fijn om te horen.
Alle reacties Link kopieren
paasei40 schreef:
01-03-2019 09:28
Deed jij hem toen via het LOI of was er toen al het afstandsleren van Windesheim zelf?
Dat was toen LOI-Windesheim inderdaad...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
01-03-2019 10:27
Dat was toen LOI-Windesheim inderdaad...
Daar heb ik inderdaad veel slechte berichten over gelezen. Volgens mij is dat ook de reden geweest dat Windesheim ervoor heeft gekozen om zelf het afstandsleren aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik heel goed begrijpen. Hoewel de docenten waar ik 'les van had' en die mijn werk nakeken, wel gewoon bij Windesheim in dienst waren toen. Ook de mondelingen werden afgenomen door docenten van Windesheim. Maar goed, zoals ik al zei, ik heb het over 2008. Ze zullen vast zelf ook veel geleerd hebben sinds toen. Vooral hoe het niet moet ;-)
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een docentenopleiding gedaan via Windesheim afstandsleren, 3 jaar geleden.
Het eerste jaar ongeveer 1 keer per maand naar school, vond ik wel motiverend.
Ik vond het prima, maar het vraagt echt veel zelfdiscipline en motivatie.
Ik had les van docenten van Windesheim, die ook voltijds studenten les gaven. Tentamens in Zwolle, soms een activiteit in Utrecht, bijvoorbeeld start van het onderzoek wat je moet doen.
Alleen kalmte kan ons redden.
Helaas geen goede ervaringen mee. Ze laten je zwemmen en geven niet thuis als je ze nodig hebt. Ik zou gewoon naar een hogeschool gaan.
positivodo schreef:
01-03-2019 16:23
Helaas geen goede ervaringen mee. Ze laten je zwemmen en geven niet thuis als je ze nodig hebt. Ik zou gewoon naar een hogeschool gaan.
Wanneer deed jij de opleiding? En werkten ze toen nog samen met de LOI?
doemediema schreef:
01-03-2019 12:46
Ik heb een docentenopleiding gedaan via Windesheim afstandsleren, 3 jaar geleden.
Het eerste jaar ongeveer 1 keer per maand naar school, vond ik wel motiverend.
Ik vond het prima, maar het vraagt echt veel zelfdiscipline en motivatie.
Ik had les van docenten van Windesheim, die ook voltijds studenten les gaven. Tentamens in Zwolle, soms een activiteit in Utrecht, bijvoorbeeld start van het onderzoek wat je moet doen.
Wat fijn om te horen!
Iemand nog ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven