Werk & Studie alle pijlers

Eenmanszaak opzeggen of niet

06-03-2019 13:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een enorm dilemma waar ik niet uitkom. Uit onvrede over mijn werk ben ik drie jaar geleden als zelfstandige begonnen. Ondertussen loopt mijn bedrijf aardig, maar nog niet zo goed dat ik mijn vaste baan op kan zeggen. De combinatie vind ik erg zwaar. Mijn baan in loondienst is ondertussen inhoudelijk zo veranderd dat ik het daar weer naar mijn zin heb. Dat blijft ook zo, ik heb echt een andere functie gekregen. Het lijkt dus heel logisch om met mijn bedrijf te stoppen en bij mijn baan in loondienst te blijven. Waarom voelt het dan zo ingewikkeld? Het voelt als falen. Ik wilde dit zo graag. Nu ervaar ik vooral de nadelen van het ondernemerschap: altijd paraat staan, geen team achter me, onzekerheid.
Wat is wijsheid?
Alle reacties Link kopieren
Wat win je wanneer je de boeken definitief sluit?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je geen echte ondernemer bent. Na drie jaar nog steeds niet zonder dienstverband kunnen is nogal een rode vlag. Niks mis mee, je baan bevalt weer, lekker daar verder mee gaan en trots zijn op jezelf en hoe je een moeilijke periode wist te overbruggen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Gewoon even geen nieuwe klussen aannemen om te kijken hoe alleen loondienst bevalt?
Alle reacties Link kopieren
Ik win hoop ik wat rust als ik de boeken definitief sluit. Ik ben nu voor mijn gevoel altijd aan het werk.

Precies JollyRider, ik denk dat ik gewoon geen ondernemer ben. En daar kom je pas goed achter als je het doet, maar toch voelt het als falen. Dat ik nog niet hard genoeg gegroeid ben komt ook doordat ik het steeds heb gecombineerd. Om naast mijn vaste baan zoveel te kunnen groeien moet ik meer dan 40 uur per week werken en dat wil ik niet i.v.m. mijn kinderen.

Niets nieuws aannemen is een idee Marana, ga ik overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Falen is vooral een label in je hoofd. Je hebt goede keuzes gemaakt, dat is geen falen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
op tijd op een nette manier stoppen is geen falen. Falen is te lang doorgaan zodat je klanten niet op de juiste manier meer geholpen worden, en je misschien ook nog in financiële problemen komt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
06-03-2019 14:14
op tijd op een nette manier stoppen is geen falen. Falen is te lang doorgaan zodat je klanten niet op de juiste manier meer geholpen worden, en je misschien ook nog in financiële problemen komt.
Idd. Falen is niet willen accepteren dat iets anders moet.
Juist knap dat je in plaats van je hoofd laten hangen omdat je werk niet beviel, er een bedrijf bij bent begonnen. Je hebt het gedaan, het is niet meer nodig, maar die ervaring neem je wel weer mooi mee!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Falen is niets proberen omdat je bang bent om te falen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn wel weer unaniem filosofisch/zen bezig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat breekt de week zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
06-03-2019 15:55
Dat breekt de week zo lekker.

Vast goed voor ons karma.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Doorgaan is juist falen. Geen beslissing durven nemen is juist falen.
Mocht je er over 2 jaar weer aan toe zijn, bouw je weer een nieuwe onderneming op.
Bij afsluiten genieten van je zekerheid, je kids. Zie het als een mooie ervaring. Geef eventueel een afscheidsfeestje. Falen is het zeker niet !
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reacties. Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik heb nog een paar grote opdrachten lopen tot eind van de maand. Als ik nu geen nieuwe opdrachten aanneem hoeft niemand er 'last' van te hebben als ik daarna stop.
Op papier lijkt het zo simpel, als ik mezelf niet was zou ik mezelf adviseren te stoppen, maar er komt toch ook gevoel bij kijken. Het is toch een soort van droom die je loslaat.
Ik kan gelukkig wel zonder schulden stoppen. Ik sta in de plus en heb geen grote investeringen hoeven doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb natuurlijk geen idee van wat je doet en vooral hoe, maar let even op zaken als garanties, verzekeringen en belastingen. Zou jammer zijn als je kosten krijgt die niet nodig zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
06-03-2019 14:14
op tijd op een nette manier stoppen is geen falen. Falen is te lang doorgaan zodat je klanten niet op de juiste manier meer geholpen worden, en je misschien ook nog in financiële problemen komt.

Dit. Ga voor je eigen geluk!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er aardig uit ben inmiddels en dat ik mijn lopende zaken ga afronden en dan over een aantal maanden stop. Dat geeft nu al rust, want ik heb net wat dingen afgerond en geen nieuwe klanten, dus morgen heb ik mijn eerste vrije ochtend! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig TO. En weet ook dat je in de toekomst altijd weer een nieuwe zaak kunt beginnen als je daar zin in hebt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat ontzettend fijn dat je baan weer zo bevalt. Ik zou idd netjes afmaken wat je al hebt aangenomen en het dan afronden. Ik vind het helemaal geen mislukt project. Het is gewoon niet meer nodig. Top toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven