Werk & Studie alle pijlers

'vergeten' loonheffingskorting toe te passen bijbaan kind

07-03-2019 20:35 74 berichten
Kind werkt bij een winkel sinds vorige maand. Alle papieren ingevuld en van de week eerste loon waar het zich erg op verheugd had: veel te weinig. Wij uitzoeken hoe dat komt. Loonstrook erbij: geen loonheffing toegepast. Oepsie, vergeten zegt de winkel, maar het goede nieuws is: u kunt dit volgend jaar terug krijgen van de belastingdienst.
Kind is over de zeik want het verschil: 55 euro, is nogal veel voor een puber. Is er hier iemand verantwoordelijk? En kunnen we hier wat mee?
Alle reacties Link kopieren
Formuliertje invullen zodat het volgende maand goed gaat, de 55 dito volgend jaar terugvragen en je niet zo druk maken.
Alle reacties Link kopieren
Wijze levensles voor je kind.. teleurstelling hoort bij het leven.

Nee kan je niets mee, geld komt volgend jaar bij de belasting weer terug.
Wel loonheffing, geen loonheffingskorting neem ik aan. Heeft je kind zelf niet moeten aangeven of er rekening moest worden gehouden met loonheffingskorting?
Bij mij is moet nieuw personeel dat zelf aangeven en zijn ze dus zelf verantwoordelijk. De werkgever kan niet weten of er nog een ander (bij)baantje is waar evt wel aan loonheffingskorting wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Loon is al uitbetaald. Dus die maand is weg en wordt volgend jaar om deze tijd (met rente) weer rechtgetrokken.

Nu goed opletten dat het voor komende maand wel goed gaat, dan is haar eerste loon dan eindelijk dat vette loon voor puber ;)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
montblanc schreef:
07-03-2019 20:37
Formuliertje invullen zodat het volgende maand goed gaat, de 55 dito volgend jaar terugvragen en je niet zo druk maken.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel sneu vinden en die 55 euro voorschieten. Die wil ik dan wel volgend jaar terug, dat vergeet ik niet. Maar je bent hier zelf verantwoordelijk voor, dus niet de schuld van de winkel.
Liever dat dan omgekeerd en later nog terug te moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Belastingaangifte doen. Krijgt hij het gewoon terug.
Hier kun je zeker wat mee. Correctie door laten voeren voor volgende maand zodat het dan wel toegepast wordt. En volgend jaar aangifte doen en dan komt die 55 euro wel weer terug.
Gaan ze het niet met terugwerkende kracht corrigeren?
Ik weet niet of dat officieel mag maar voor die 55 euri.. zou ik het gewoon doen. Tenzij hij zelf het formulier verkeerd ingevuld heeft natuurlijk.
Tegen je kind zeggen dat hij het met de aangifte alsnog krijgt en gewoon verder gaan met leven.
Het is niet zo dat hij nu zijn huur niet kan betalen of zo.
Die vraag 'Is er hier iemand verantwoordelijk?', die vind ik echt heel raar.
Komt volgend jaar goed als hij/zij aangifte doet. Is hier ook wel eens gebeurd bij het wisselen van bijbaan met een overlap.

Als kind dat geld echt heel echt erg hoog nodig heeft, kun jij het misschien voorschieten en afspreken dat je het volgend jaar terug krijgt?
Wat een toestand
Schiet die 55 voor en in volgend jaar bij de belastingaangifte weer terug.
Of leg de bedrijfsleider om.


Vanwaar die haakjes?
Moire schreef:
07-03-2019 20:58
Schiet die 55 voor en in volgend jaar bij de belastingaangifte weer terug.
Of leg de bedrijfsleider om.

:rofl:
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 21:02
4.44% gewijzigd
montblanc schreef:
07-03-2019 20:37
Formuliertje invullen zodat het volgende maand goed gaat, de 55 dito volgend jaar terugvragen en je niet zo druk maken.
+2
Moire schreef:
07-03-2019 20:58
Schiet die 55 voor en in volgend jaar bij de belastingaangifte weer terug.
Of leg de bedrijfsleider om.


Vanwaar die haakjes?
Omdat TO vermoedt dat het met opzet niet gebeurd is?
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
07-03-2019 20:35
Is er hier iemand verantwoordelijk? En kunnen we hier wat mee?
Ik zou ze voor het gerecht slepen! :whip:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Nou ja, het is wel een beetje slordig misschien.
Het gaat nu om 55 euro, maar als je het niet door hebt en je moet ineens een klap geld betalen, das vervelend.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
07-03-2019 21:15
als je het niet door hebt en je moet ineens een klap geld betalen, das vervelend.
Ze hoeft niet te betalen, het salaris was iets lager dan verwacht.
-Darkside- schreef:
07-03-2019 21:07
Omdat TO vermoedt dat het met opzet niet gebeurd is?
De werkgever schiet er niets mee op.
Wintertime16 schreef:
07-03-2019 21:35
Ze hoeft niet te betalen, het salaris was iets lager dan verwacht.
Nee ok maar soms is het andersom bedoel ik.

TO is een beetje fel vind ik van de ene kant, maar van de andere kant moet de salarisadmiinistratie wel een beetje goed werk verrichten want er kunnen vervelende situaties ontstaan.
sam1968 schreef:
07-03-2019 21:42
Nee ok maar soms is het andersom bedoel ik.

TO is een beetje fel vind ik van de ene kant, maar van de andere kant moet de salarisadmiinistratie wel een beetje goed werk verrichten want er kunnen vervelende situaties ontstaan.
Hoe bedoel je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven