Werk & Studie alle pijlers

Schadevergoeding

11-03-2019 17:07 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen. Ik heb een vraag. Als je letselschade hebt en je krijgt een bod van de tegenpartij. Hoeveel % is het eerste bod wat ze uiteindelijk uit kunnen keren. En of mogen uitkeren? Je gaat natuurlijk altijd voor het meeste natuurlijk en ze beginnen altijd met een mager bod lijkt me. Dus ben erg benieuwd hoe en wat! Moet ik dan denken aan 5% van het totale bedrag wat ik kan krijgen of een ander percentage?
Neem een advocaat.
kindrebel schreef:
11-03-2019 17:09
Neem een advocaat.
Ja, of bel je rechtsbijstand.
Kun je dat niet beter aan je advocaat/rechtsbijstand vragen? Wij kunnen wel gaan zitten gissen maar ik weet niet of je daar veel aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
daar is geen zinnig woord over te zeggen, hangt van heel veel factoren af.

Ben je tevreden over het aanbod? Welk bedrag had je zelf in gedachten.

Heb je zelf een adviseur?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Perfecte plek om advies te vragen. Allemaal letselschade-experts hier.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
11-03-2019 17:10
daar is geen zinnig woord over te zeggen, hangt van heel veel factoren af.

Ben je tevreden over het aanbod? Welk bedrag had je zelf in gedachten.

Heb je zelf een adviseur?

Zo ver ben ik nog niet maar dacht dat dat wel ergens bekend was of dat iemand het toevallig wist etc etc vandaar die vraag ook✌️ Heb zelf wel een leuk bedrag in mn hoofd maarja even afwachten hoe en wat. Maar was gewoon benieuwd hoe groot hun eerste bod was zegmaar want ze zitten er bij hun eerste bod natuurlijk enorm onder het bedrag wat ze mogen uitkeren natuurlijk dusja ben erg benieuwd daarnaar!
Alle reacties Link kopieren
Wist niet dat het per opbod ging. Ga naar een letselschade advocaat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wel goed dat we niet in Amerika wonen, en dat dus dit soort bedragen in Nederland meestal tamelijk teleurstellend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook verliezen wanneer je door gaat.
Alle reacties Link kopieren
Cuddlingftw schreef:
11-03-2019 17:18
Zo ver ben ik nog niet maar dacht dat dat wel ergens bekend was of dat iemand het toevallig wist etc etc vandaar die vraag ook✌️ Heb zelf wel een leuk bedrag in mn hoofd maarja even afwachten hoe en wat. Maar was gewoon benieuwd hoe groot hun eerste bod was zegmaar want ze zitten er bij hun eerste bod natuurlijk enorm onder het bedrag wat ze mogen uitkeren natuurlijk dusja ben erg benieuwd daarnaar!

Het is niet zo dat ideeën uitkeert van mag of hoort. Niet iedereen krijgt het maximale bedrag. Elke zaak is anders. Er is geen sjabloon dat je openingsbod x% van het bedrag wat je maximaal wilt geven. Soms is het 1 bod, take it of leave it. Anderen zetten heel laag in en hopen dat je met een beetje meer tevreden bent.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Is niets over te zeggen. Elke casus en letsel is weer anders. Advocaat dus.
Alle reacties Link kopieren
En laat dat leuke bedrag wat jij in je hoofd hebt maar los. In NL zijn uitkeringen van letselschade enorm laag ivt andere landen. En de hogere bedragen worden doorgaans alleen uitgekeerd bij blijvend letsel of aanwijsbare kosten (waarmee je een vergoeding van gemaakte kosten krijgt en je er onderaan de streep niet rijker van wordt, maar ook niet armer).

Pas wel goed op, te ver pushen kan een rechtszaak worden waarbij je er nog wel eens veel slechter van af kan komen en je een dure advocaat moet inhuren.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Cuddlingftw schreef:
11-03-2019 17:18
Zo ver ben ik nog niet maar dacht dat dat wel ergens bekend was of dat iemand het toevallig wist etc etc vandaar die vraag ook✌️ Heb zelf wel een leuk bedrag in mn hoofd maarja even afwachten hoe en wat. Maar was gewoon benieuwd hoe groot hun eerste bod was zegmaar want ze zitten er bij hun eerste bod natuurlijk enorm onder het bedrag wat ze mogen uitkeren natuurlijk dusja ben erg benieuwd daarnaar!
Vergeet dat ‘leuke’ bedrag. Er wordt heel weinig toegekend
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maar niet hopen op 5%. Ik denk dat je bedoelt dat ze nu bv 5000 bieden en jij hoopt op 100000 uit te komen? Zo groot zijn die verschillen niet in Nederland hoor. Er is geen vaste marge te geven, maar stukken minder dan dit. En wat iemand zei: het kan ook dat ze 1 bod doen, en het anders liever voor laten komen. En dan kan het dus zelfs minder worden, zeker als je geen aantoonbare directe schade hebt (de rekening van de kapotte broek en fysiotherapeut zijn duidelijk, maar bv toekomstig inkomensverlies of smartengeld is veel moeilijker).
Alle reacties Link kopieren
letselschade is sowieso enorm moeilijk aan te tonen. Mits je echt blijvend invalide bent geworden of iets van die strekking. Maar zelfs dan is het nog niets waar je rijk van wordt maar vaak een vergoeding die er voor zorgt dat je uit de kosten bent.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Het deel echte smartengeld zal naar verwachting relatief laag zijn. In het 'beste' geval beslaat dat enkele tienduizenden euro's. Dan hebben we het over grote en blijvende schade, die door artsen wordt vastgesteld.

Het grootste deel van een uitkering bestaat normaliter uit gemiste inkomsten (evt. ook toekomstige) en compensatie voor kosten die anders niet gemaakt worden. In dit soort gevallen is een goede en realistische letselschade advocaat heel belangrijk.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
11-03-2019 17:29
Het is niet zo dat ideeën uitkeert van mag of hoort. Niet iedereen krijgt het maximale bedrag. Elke zaak is anders. Er is geen sjabloon dat je openingsbod x% van het bedrag wat je maximaal wilt geven. Soms is het 1 bod, take it of leave it. Anderen zetten heel laag in en hopen dat je met een beetje meer tevreden bent.
Ja precies. Sommigen willen je makkelijk afkopen maar in die praktijken doe ik niet aan mee. En true amerika is anders maarja als je niet meer kan werken bv en je bent nog jong dan staat er zeker wel een mooi bedrag tegenover lijkt me😉 bedoel je moet er je HELE LEVEN mee he!!!!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
11-03-2019 17:28
Bedenk wel goed dat we niet in Amerika wonen, en dat dus dit soort bedragen in Nederland meestal tamelijk teleurstellend zijn.
Klopt. Helemaal waarja. Maar in nl mag je er niet op achteruitgaan in de wet dusja ik verwacht toch nog wel een redelijk bedrag..... bedoel in nederland verdient een persoon gemiddeld 1,8 miljoen in zijn/haar hele leven dusja!!! En als je alles met een uitkering moet doen dan zit daar een gigantisch verschil in!!! Dus denk zeker wel dat het een fatsoenlijk bedrag wordt hoop ik!!!! Maarja afwachten. Zulke procedures kunnen ook wel 10jaar duren etc eyc
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
11-03-2019 17:51
En laat dat leuke bedrag wat jij in je hoofd hebt maar los. In NL zijn uitkeringen van letselschade enorm laag ivt andere landen. En de hogere bedragen worden doorgaans alleen uitgekeerd bij blijvend letsel of aanwijsbare kosten (waarmee je een vergoeding van gemaakte kosten krijgt en je er onderaan de streep niet rijker van wordt, maar ook niet armer).

Pas wel goed op, te ver pushen kan een rechtszaak worden waarbij je er nog wel eens veel slechter van af kan komen en je een dure advocaat moet inhuren.
Ja precies. Nou laat ik nou eens ernstig blijvend letsel hebben... dusja dat is t m juist helaas. Ahh ja precies. Zal mn advocaat natuurlijk ook wel zeggen allemaal maar we zijn nog vrij vroeg in het proces dusja dacht stel een x aantal vragen op een forum!!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
11-03-2019 18:04
letselschade is sowieso enorm moeilijk aan te tonen. Mits je echt blijvend invalide bent geworden of iets van die strekking. Maar zelfs dan is het nog niets waar je rijk van wordt maar vaak een vergoeding die er voor zorgt dat je uit de kosten bent.
Ahh ja precies ik snap het. Bij mij is het zeker aantoonbaar. Mri scan nu al bijna 2 jaar revaliderende. Studie niet meer mogelijk dankzij mn letsel. Werken waarschijnlijk ook niet en ga zo maar door... dusja daar moet zeker wel wat tegenover staan. Bedoel ja stel x heeft an een papiertje op zak. Nou dat zegt zeker al genoeg wat die aan kan. Om t zo maar te zeggen. En als je afgekeurd wordt zit daat een gigantisch verschil tussen!!! Dusjaa ben benieuwd hoe en wat!
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen hier zegt; reken jezelf niet rijk. Ik hoop voor jou dat je een flinke som krijgt maar de jurisprudentie over dit soort gevallen is niet heel erg hoopvol.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Cuddlingftw schreef:
11-03-2019 18:30
Ja precies. Nou laat ik nou eens ernstig blijvend letsel hebben... dusja dat is t m juist helaas. Ahh ja precies. Zal mn advocaat natuurlijk ook wel zeggen allemaal maar we zijn nog vrij vroeg in het proces dusja dacht stel een x aantal vragen op een forum!!
Je hebt dus een advocaat. Heeft die je niet gewaarschuwd dat het in NL doorgaans behoorlijk laag blijft? Je hebt het over een verlies van 1,8 miljoen omdat je nooit meer zou kunnen werken. Dat ga je echt niet krijgen, het gaat niet eens in de buurt komen. Je zou hier eens kunnen kijken voor voorbeeldbedragen. Maar met 40.000 euro mag je je al in je handen knijpen, bij wijze van spreken. https://www.juristenkantoor.nl/wiki/voo ... -bedragen/
Heb je echt een bod gehad of is het een voorschot?

Die is namelijk bedoeld als compensatie voor kosten op korte termijn, bijvoorbeeld het missen van inkomsten (want je hebt nu eenmaal lasten die doorlopen) plus kosten die je moet maken voor het aanschaffen van (nood)hulpmiddelen, aanpassingen in huis etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Reken je niet rijk, we zijn hier gewoon in Nederland hé.
Ooit heb ik in mijn werk een casus gezien van iemand (blijvend) die zwaar in de kreukels lag; lees rolstoel, eten door een rietje, etc.
Die heeft toen volgens mij een uitkering van rond de 3 ton gekregen. Maar dat zegt niks natuurlijk over jou letsel of de hoogte van jou uitkering. Het is van zóveel verschillende factoren afhankelijk. Waarom denk je dat er letselschade experts bestaan? Als wij dat hier even zo konden bedenken, dan kunnen zij hun werk wel vaarwel zeggen. Zo simpel is het niet. Wat ik je wel alvast kan vertellen;
Die 1,8 mln kan je op je buik schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven