Werk & Studie alle pijlers

Sollicteren maand na indiensttreding

11-03-2019 18:16 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een detacheringsopdracht ben ik afgelopen maand in dienst gekomen bij datzelfde bedrijf. Ik zit al meer dan een jaar in hetzelfde team, en eigenlijk kriebelt het al een tijdje om bij een ander team aan de slag te gaan. De overname was al vanaf het begin gepland, maar toch heb ik niet echt aangegeven dat ik wel toe ben aan iets anders omdat ik bang was dat het de overname in de weg zou staan.
Nu is er bij een ander team een vacature vrij gekomen die me wel wat lijkt. Ik twijfel echter of ik zal solliciteren. Is dat wel netjes tegenover mijn leidinggevende? Ik zal moeten solliciteren en er is dus ook een kans dat er geen match is, zowel van mij als van hun uit. Maar ook als er wel een match is weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik tegen mijn manager moet zeggen. Ik heb een maand geleden mijn huidige functie intern geaccepteerd maar wil nu alweer weg? Wat zouden jullie doen?
Dus na een jaar en net een nieuw contract tekenen ben je je job alweer beu?

Ik zou je niet serieus meer nemen.
Ook niet voor die andere functie, want waarom zou je daar na een jaar ook weer niet terug weg zijn?


Als je niet wil dat ze je vriendelijk naar de uitgang begeleiden (lees: een stok zoeken om je buiten te smijten) zou ik toch écht niet intern solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Proberen. Het zegt niet dat je je huidige werk niet leuk vindt. Het betekent alleen dat je andere dingen ook interessant vindt.
Ik zou deze wens uitstellen óf open, van tevoren, met leidinggevende bespreken.

Zijn de werkzaamheden ook anders? Of alleen het team?
Alle reacties Link kopieren
Het is intern? Dan niet doen. Als het bij een ander bedrijf was, kon je er prima een draai aan geven. In dit geval heb je dikke kans dat beide teamleiders je straks als onbetrouwbaar zien.
spuit_111 schreef:
11-03-2019 19:09
Het is intern? Dan niet doen. Als het bij een ander bedrijf was, kon je er prima een draai aan geven. In dit geval heb je dikke kans dat beide teamleiders je straks als onbetrouwbaar zien.
Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven