Werk & Studie alle pijlers

Ervaring LOI, NTI, NCOI ect.

12-03-2019 10:11 26 berichten
Wie heeft er ervaring met opleidingsinstituten zoals LOI,NTI,NCOI ect. Ik wil graag gaan starten met de opleiding helpende zorg en welzijn om van daar uit te kunnen doorstromen naar VIG BBL. Deze weg is voor mij allicht makkelijker als meteen starten met VIG BBL. Ik zou dan evt mijn huidige baan kunnen behouden naast mijn opleiding. Nu staat er bij deze opleidingen zoveel uur stage. Is dit te doen, en is het makkelijk om een stage plek te vinden als je via deze opleidingsinstituten een opleiding wil volgen? Zou het ook via een ROC kunnen doen, maar wil niet bij allemaal 16 jarigen in de klas komen. Wie kan mij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij laten vertellen dat dergelijke thuisopleidingen minder serieus worden genomen als je daarna een baan en/of stage wil zoeken. Daarnaast leek het mij best heftig om alles zelf te doen. Maar ik wou ook niet naar regulier onderwijs. Uiteindelijk heb ik gekozen voor capabel onderwijs. Dit is volwassenonderwijs waarbij je snel een erkend diploma kan halen.
Zonnebloem1996 schreef:
12-03-2019 11:49
Ik heb mij laten vertellen dat dergelijke thuisopleidingen minder serieus worden genomen als je daarna een baan en/of stage wil zoeken. Daarnaast leek het mij best heftig om alles zelf te doen. Maar ik wou ook niet naar regulier onderwijs. Uiteindelijk heb ik gekozen voor capabel onderwijs. Dit is volwassenonderwijs waarbij je snel een erkend diploma kan halen.
Dat ken ik. Maar is toch ook vrij prijzig? Ga eens kijken.
Ik heb goede ervaringen met HBO via de LOI. Dergelijke opleidingsinstituten worden in mijn ervaring zeker niet minder serieus genomen. Ik heb eerder het tegenovergestelde gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
12-03-2019 11:51
Dat ken ik. Maar is toch ook vrij prijzig? Ga eens kijken.
Klopt dat is het zeker! Maar je hebt wel in ongeveer 1 jaar je diploma. Als je naar een ROC gaat moet je 3/4 jaar college geld betalen. Dus het ligt eraan hoe je het bekijkt. Daarnaast kan je kiezen uit BOL en BBL bij capabel. Als je BBL kiest en je hebt een werkplek, wil je werk misschien je opleiding betalen. Een aantal mensen die ik ken hebben dat gehad.
Zonnebloem1996 schreef:
12-03-2019 11:54
Klopt dat is het zeker! Maar je hebt wel in ongeveer 1 jaar je diploma. Als je naar een ROC gaat moet je 3/4 jaar college geld betalen. Dus het ligt eraan hoe je het bekijkt. Daarnaast kan je kiezen uit BOL en BBL bij capabel. Als je BBL kiest en je hebt een werkplek, wil je werk misschien je opleiding betalen. Een aantal mensen die ik ken hebben dat gehad.
ik ga ook nog eens een balletje opgooien bij het UWV wat zij voor mij kunnen betekenen. Heb naast mijn huidige baan nog een gedeeltelijke ww. Het klinkt wel heel erg aanlokkelijk, maar ook erg prijzig😊
Alle reacties Link kopieren
Bbl opleidingen hebben vaak een ouder publiek. Bij mijn zusje zaten tijdens haar bbl verzorgende ig vrouwen van 22 tot 45 jaar in een klas.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Cinderella76 schreef:
12-03-2019 12:02
ik ga ook nog eens een balletje opgooien bij het UWV wat zij voor mij kunnen betekenen. Heb naast mijn huidige baan nog een gedeeltelijke ww. Het klinkt wel heel erg aanlokkelijk, maar ook erg prijzig😊
En die werkplek zoek ik al tijden, anders had ik me hier ook kunnen aanmelden bij ROC. Ik ga het even allemaal uitzoeken.
00suus00 schreef:
12-03-2019 12:03
Bbl opleidingen hebben vaak een ouder publiek. Bij mijn zusje zaten tijdens haar bbl verzorgende ig vrouwen van 22 tot 45 jaar in een klas.
Is het haar bevallen deze opleiding? Goed te doen? En welke vorm heeft ze gedaan BOL of BBL?
Cinderella76 schreef:
12-03-2019 12:05
Is het haar bevallen deze opleiding? Goed te doen? En welke vorm heeft ze gedaan BOL of BBL?
Moet je bij BOL ook meerdere dagen naar school? En hoeveel uur stage per week?
Alle reacties Link kopieren
Bij capabel kan je ook BOL doen. Je loopt dan 16 uur stage per week. Je hebt 1 dag klassikaal les. En nog een dag webinar thuis van een aantal uur
Zonnebloem1996 schreef:
12-03-2019 12:09
Bij capabel kan je ook BOL doen. Je loopt dan 16 uur stage per week. Je hebt 1 dag klassikaal les. En nog een dag webinar thuis van een aantal uur
Bedankt voor je reactie. Klinkt ook wel aanlokkelijk. Kan ik mijn huidige baan er evt nog naast blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
12-03-2019 12:16
Bedankt voor je reactie. Klinkt ook wel aanlokkelijk. Kan ik mijn huidige baan er evt nog naast blijven doen.
Dat zou ik je niet aanraden. Het is een fulltime opleiding alleen dan moet je veel meer zelfstandig doen ipv op school. Het blijft gewoon een erkende opleiding maar dan moet je veel meer doen in kortere tijd. Nou vind ik persoonlijk dat ze op de opendag wel heel overdreven doen. Het is wel echt anders dan ROC bijv omdat je daar onzin opdrachten krijgt en hier doe je alleen de ' belangrijke' dingen. Dus het valt me echt alles mee! Maar... Een baan ernaast zou ik niet doen ;).
Zonnebloem1996 schreef:
12-03-2019 12:28
Dat zou ik je niet aanraden. Het is een fulltime opleiding alleen dan moet je veel meer zelfstandig doen ipv op school. Het blijft gewoon een erkende opleiding maar dan moet je veel meer doen in kortere tijd. Nou vind ik persoonlijk dat ze op de opendag wel heel overdreven doen. Het is wel echt anders dan ROC bijv omdat je daar onzin opdrachten krijgt en hier doe je alleen de ' belangrijke' dingen. Dus het valt me echt alles mee! Maar... Een baan ernaast zou ik niet doen ;).
Dus alle dagen naar school! Nee dat gaat ‘m dan ook niet worden. Moet er wel een baan naast hebben omdat ik de enige kostwinner in huis ben.
Zonnebloem1996 schreef:
12-03-2019 12:28
Dat zou ik je niet aanraden. Het is een fulltime opleiding alleen dan moet je veel meer zelfstandig doen ipv op school. Het blijft gewoon een erkende opleiding maar dan moet je veel meer doen in kortere tijd. Nou vind ik persoonlijk dat ze op de opendag wel heel overdreven doen. Het is wel echt anders dan ROC bijv omdat je daar onzin opdrachten krijgt en hier doe je alleen de ' belangrijke' dingen. Dus het valt me echt alles mee! Maar... Een baan ernaast zou ik niet doen ;).
Dus alle dagen naar school! Nee dat gaat ‘m dan ook niet worden. Moet er wel een baan naast hebben omdat ik de enige kostwinner in huis ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf net een opleiding afgerond bij het LOI, niet de richting die jij wilt gaan doen een andere zorgopleiding. Maar ik vroeg me af, werk jij nu op een plek waar je eventueel wel je stage opdrachten kan uitvoeren? Daar zijn ook weer regels voor bij het LOI.
Meenje schreef:
12-03-2019 14:28
Ik heb zelf net een opleiding afgerond bij het LOI, niet de richting die jij wilt gaan doen een andere zorgopleiding. Maar ik vroeg me af, werk jij nu op een plek waar je eventueel wel je stage opdrachten kan uitvoeren? Daar zijn ook weer regels voor bij het LOI.
Ik werk al in een zorginstelling voor ouderen,maar canin de fuctie als medewerker leefomgeving. Heb vorig jaar al wel kenbaarheid gemaakt wat mijn wensen zijn,maar op dat moment was hier geen plek. Kan het nog eens aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas bij een informatieavond van een zorgorganisatie geweest over een BBL route. Ik was een van de jongsten, ik ben 22 jaar. Er waren nog een paar mensen die net zo oud waren, maar het grootste gedeelte was ouder. Ik schat dat de oudste rond de 50 jaar was. Het was de bedoeling dat deze BBL route op het reguliere ROC gevolgd ging worden, dus ik denk dat het publiek op de informatieavond een goed beeld gaf van hoe de BBL klassen op het ROC er qua leeftijd uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar voorlichting van capabel geweest. Ze waarschuwden daar dat het inderdaad lastig is om er een baan naast te hebben. Wat me ook erg tegenstond is dat je een dag in de week (bij bol) thuis les had met een webinar. Vooral omdat het allemaal op vaste tijden is en voor mij niet zo makkelijk te regelen met de thuissituatie (hoewel, als je echt wil kan er natuurlijk veel).

Het is deze week week van zorg en welzijn. Veel organisaties hebben wel een open dag oid. Op veel plekken zoeken ze mensen die de zorg in willen en willen ook wel meebetalen aan omscholing. Misschien nuttig om hier eens naar te kijken en dan ergens gewoon eens te gaan praten en vragen wat er mogelijk is?

https://weekvanzorgenwelzijn.nl/
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik volg zelf een HBO Bachelor via NTI.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik een aantal kinderen heb en daardoor niet fulltime naar een reguliere HBO wil/kan.

Ik vind de opleiding goed georganiseerd en de kennis die je opdoet is te vergelijken of zelfs juist uitgebreider dan bij een reguliere hogeschool.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je bij het volgen van een opleiding via afstandsonderwijs zelf meer verantwoordelijkheid hebt.
Je moet “zelf” je examens inplannen, “zelf” een planning maken mbt wanneer je iets moet afronden. Dit wordt niet voor jou gedaan terwijl dat bij een reguliere hogeschool wel voor jou gedaan wordt.
Dit heeft voordelen en nadelen.
Aan de ene kant maakt dit namelijk de opleiding flexibel en kan je opleiding grotendeels afstemmen op je gezinsleven/werk. Aan de andere kant mis je de stok achter de deur.. er is niemand die tegen jou zegt dat iets op een bepaalde datum gedaan moet zijn.. het gevaar zit er dan in dat je alles teveel vooruit schuift en dat je daardoor teveel studievertraging oploopt en de studie mogelijk niet afmaakt.

Dus zelfdiscipline is een grote vereiste.

Qua studiebelasting komen de opleidingen op hetzelfde neer als een reguliere opleiding.
Ik ben tussen de 30 en de 40 uur per week bezig met mijn studie en volg mijn studie op het juiste tempo (ik wil mijn 4 jarige studie ook binnen 4 jaar afronden).

Voor een HBO opleiding via NTI moet je in 4 jaar 240 ec’s behalen. 1ec staat voor ongeveer 28 uur aan studiebelasting.

Succes met je keuze.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
We live in a free world
Zonnebloem1996 schreef:
12-03-2019 11:49
Ik heb mij laten vertellen dat dergelijke thuisopleidingen minder serieus worden genomen als je daarna een baan en/of stage wil zoeken. Daarnaast leek het mij best heftig om alles zelf te doen. Maar ik wou ook niet naar regulier onderwijs. Uiteindelijk heb ik gekozen voor capabel onderwijs. Dit is volwassenonderwijs waarbij je snel een erkend diploma kan halen.
Wat een onzin. Vraag me echt af hoevaak deze onzin hier al verkondigd is.
@Topicstarter deze vraag is echt al vaal gesteld hier op het forum dus je zou ook de zoekfunctie kunnen gebruiken.
Als je nog vragen hebt kan je mij een berichtje sturen :) Ik heb een HBO opleiding bij het NTI afgerond (en na mijn stage een baan aangeboden gekregen ondanks ''dat ik niet serieus wordt genomen'')
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens Leafs! Totale onzin!
We live in a free world
duizel schreef:
13-03-2019 10:58
Ik ben ook naar voorlichting van capabel geweest. Ze waarschuwden daar dat het inderdaad lastig is om er een baan naast te hebben. Wat me ook erg tegenstond is dat je een dag in de week (bij bol) thuis les had met een webinar. Vooral omdat het allemaal op vaste tijden is en voor mij niet zo makkelijk te regelen met de thuissituatie (hoewel, als je echt wil kan er natuurlijk veel).

Het is deze week week van zorg en welzijn. Veel organisaties hebben wel een open dag oid. Op veel plekken zoeken ze mensen die de zorg in willen en willen ook wel meebetalen aan omscholing. Misschien nuttig om hier eens naar te kijken en dan ergens gewoon eens te gaan praten en vragen wat er mogelijk is?

https://weekvanzorgenwelzijn.nl/
Het probleem is dat in Twente waar ik woon niet al te veel opleidingsplekken zijn. En als ze er al zijn solliciteren er tig mensen op en is de kans nihil om te worden aangenomen. Heb nu al verscheidene brieven de deur uit gedaan en op gesprek geweest maar helaas nog zonder succes. Vandaar dat ik nu het wil proberen om de opleiding zelf te betalen. Wil zo graag in sept starten met het liefst de VIG, maar als het niet anders kan ook wel de helpende.
Cinderella76 schreef:
13-03-2019 12:28
Het probleem is dat in Twente waar ik woon niet al te veel opleidingsplekken zijn. En als ze er al zijn solliciteren er tig mensen op en is de kans nihil om te worden aangenomen. Heb nu al verscheidene brieven de deur uit gedaan en op gesprek geweest maar helaas nog zonder succes. Vandaar dat ik nu het wil proberen om de opleiding zelf te betalen. Wil zo graag in sept starten met het liefst de VIG, maar als het niet anders kan ook wel de helpende.
Kreeg vandaag nog na aanleiding van 2 open sollicitaties afwijzingen. Ach het went😞
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
13-03-2019 12:28
Het probleem is dat in Twente waar ik woon niet al te veel opleidingsplekken zijn. En als ze er al zijn solliciteren er tig mensen op en is de kans nihil om te worden aangenomen. Heb nu al verscheidene brieven de deur uit gedaan en op gesprek geweest maar helaas nog zonder succes. Vandaar dat ik nu het wil proberen om de opleiding zelf te betalen. Wil zo graag in sept starten met het liefst de VIG, maar als het niet anders kan ook wel de helpende.
Vervelend, wel op die site gekeken van week van de zorg? Misschien krijg je nog wel ideeen waar je kunt solliciteren/ inlichtingen kunt vragen. Je kunt op plaats en afstand zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven