Werk & Studie alle pijlers

CAO meezoekers gevraagd

12-03-2019 15:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees op internet dat je, als je bevallen bent, een half jaar niet verplicht bent om nachtdiensten te draaien.
Nu wil ik dit terug vinden in mijn CAO (gehandicaptenzorg) maar kan ik dit niet vinden. Iemand die toevallig weet of dit er in staat, en zo ja, waar?

Groet, Sdd
Alle reacties Link kopieren
Volgens de meeste sites staat dat in de arbeidstijdenwet (ook wel ATW). Het hoeft dus niet apart in de cao gezet te worden, want die regel is er al algemeen. Even in de wet zoeken dus.

Even voor je gezocht: het gaat om artikel 4:5 en 4:7 (in die eerste staat dat zwangeren niet verplicht kunnen worden tot nachtdiensten, in de tweede dat de eerste ook geldt tot 6 maanden na de bevalling). Overigens staat er ‘niet verplicht worden’, ze mogen het dus wel vragen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.arbeidstijdenwet.nl/faqs/wat ... bevalling/
https://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/2018-01-01 artikel 4.7

Ah, mosterd zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel nausicaa.

Heb je daar ook een link van? Ik kan inderdaad wel dat stukje vinden van zwangeren die niet verplicht kunnen worden maar niet dat het ook geldt na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
AH! Ook mosterd zie ik. Zo concreet staat het dan denk ik gewoon niet in de CAO.
Bedankt!
sdd schreef:
12-03-2019 15:37
Dank je wel nausicaa.

Heb je daar ook een link van? Ik kan inderdaad wel dat stukje vinden van zwangeren die niet verplicht kunnen worden maar niet dat het ook geldt na de bevalling.
Het staat gewoon in die eerste link.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-03-2019 15:40
Het staat gewoon in die eerste link.
Ik denk dat to dit al aan het typen was terwijl ik nog bedacht dat een link ook wel handig was ;-).
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-03-2019 15:40
Het staat gewoon in die eerste link.
Ik denk dat to dit al aan het typen was terwijl ik nog bedacht dat een link ook wel handig was ;-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven