Werk & Studie alle pijlers

Een andere baan, maar hoe?

18-03-2019 19:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment werk ik in de zorg. Veel tillen, sjouwen ed. Maar lichamelijk begint het me te zwaar te worden, dus eigenlijk is het beter als ik op zoek ga naar wat anders... Maar ja...wat? Naast mijn Helpende diploma heb ik een mbo 3 detailhandel diploma. Iets waar je dus niet zo heel veel mee kunt.
Ik ben niet echt in de gelegenheid om zo even een bol opleiding te gaan volgen.
Hoe kan ik dit aanpakken? Ik woon in Overijssel...Wat zijn banen waar je überhaupt kans maakt die lichamelijk niet heel zwaar is? Ik kijk al een tijd op indeed en zo af en toe reageer ik, maar zonder succes. Wie heeft er tips voor mij?
Solliciteren op wat je geschikt lijkt?
Alle reacties Link kopieren
Als je geboortejaar 1986 is, ben je nu dus 32, hooguit 33, en dan al te zwaar in de zorg? Ik zou naar een baan in zorg zoeken die minder tillen en sjouwen meeneemt dan, thuiszorg of iets dergelijks.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Horeca en winkels kan toch. In de horeca wordt het in de lente weer druk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Was jij dat niet die overlaatst iets postte rond apotheek of doktersassistente?

Waarom hier niet in verder kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door de zwangerschap van onze zoon nogal last van mijn bekken. Dit is nu al zon 3 jaar, dus ja de zorg is wel wat zwaar aan het worden voor me.

Belg007, klopt. Maar de bbl als doktersassistente bijv dat word wel lastig denk ik. Heb al rond gebeld. Dit is meer bol.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat BBL opleidingen zoals apothekersass., doktersass. Je zou ook naar een korte opleiding kunnen kijken zoals medisch codeur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zit in hetzelfde schuitje, grotendeels.
Misschien iets als activiteitenbegeleider?
laurie86 schreef:
18-03-2019 20:15
Ik heb door de zwangerschap van onze zoon nogal last van mijn bekken. Dit is nu al zon 3 jaar, dus ja de zorg is wel wat zwaar aan het worden voor me.

Belg007, klopt. Maar de bbl als doktersassistente bijv dat word wel lastig denk ik. Heb al rond gebeld. Dit is meer bol.
En weet de bedrijfsarts dit?
Alle reacties Link kopieren
Misschien office manager? Je kan dan misschien cursussen volgen in het bedrijf. Of kijk eens bij de gemeente / scholen. Misschien receptionist.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens met je werkgever en/pf bedrijfsarts in gesprek. Best kans dat ze je een opleiding/functie aan willen bieden waardoor je minder hoeft te tillen.
Alle reacties Link kopieren
Door het tekort aan personeel zijn er nu veel fondsen om je te laten omscholen. Zoek eens op human capital agenda regio Zwolle.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal op zoek gaan naar een bbl plek als verpleegkundige. Dat is even pittig maar als je eenmaal je diploma heb kan je meerdere kanten uit. Ook veel vacatures die coördinerend zijn of bv in de ggz ( dat moet je overigens wel liggen). Ben net zelf klaar met de opleiding en mijn motivatie was toch wel dat je op de duur lichamelijk minder snel werk kan doen met dit papiertje.
Celaena_Aelin schreef:
18-03-2019 21:42
Ga eens met je werkgever en/pf bedrijfsarts in gesprek. Best kans dat ze je een opleiding/functie aan willen bieden waardoor je minder hoeft te tillen.
Precies. Er is zat te doen, dus misschien kunnen zij je helpen en loep je meteen de goede route als die bekken nog meer problemen gaan opleveren in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Wil je helemaal uit de sector zorg of minder fysiek werk? Een vriendin van me werkte in de ouderenzorg. Nu werkt ze als kraamverzorgster. Ze heeft heel een korte bijscholing voor moeten doen. Misschien is dit iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Laurie86 🙋‍♂️

Ik begrijp je wel hoor, je moet nog eventjes tot je pensioen.. Je hebt maar één lichaam en als je merkt dat deze baan nu al te zwaar is kun je je maar beter oriënteren op wat anders.

Het is niet heel eenvoudig, maar wellicht kun je alvast een oriënterend gesprek aanvragen met een jobcoach?

Misschien, als je tijd over hebt zou je kunnen starten met vrijwilligerswerk om zo te kijken waar je kansen zouden kunnen liggen.
Ik herken overigens jouw probleem, kom uit hetzelfde bouwjaar en vind het zelf ook moeilijk om te switchen. Bij mij is het niet de zwaarte van het werk maar de desinteresse die het mij in de loop der jaren heeft opgeleverd.
Geeft jouw baan jou, naast de lichamelijke uitputting, nog wel energie? Ik denk dat dat namelijk ook een belangrijke vraag is.

Sterkte en heel veel succes!
Vertel aan iedereen die het horen wil dat je ander werk zoekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven