Werk & Studie alle pijlers

geen fietsenstalling grote bedrijf?

19-03-2019 18:55 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb morgenmiddag een sollicitatiegesprek bij een heel groot bedrijf. Ik wist wel dat het ergens op industrieterrein zat maar niet precies waar, dus heb vanmiddag mbv google maps even erheen gefietst. Morgen ga ik ook met de fiets. Alleen probleem is, ze hebben geen fietsenstalling daar? Ik zag tientallen geparkeerde auto's, maar nergens een fiets. Heb echt overal gekeken. Zag mensen het gebouw in en uitlopen maar dacht ga niet vragen waar de fietsenstalling is. Toen ik werd gebeld door de manager waar ik een gesprek mee had had ik al gezegd dat ik met de fiets zou komen, als ze daadwerkelijk geen fietsenstalling hadden had ze dat toch wel aangegeven? Zal het vreemd zijn als ik haar nu mail en vraag waar ik morgen mijn fiets kan parkeren?

Alvast bedankt voor de natwoord(en)
Dan knoop je hem vast aan een lantaarnpaal met je kettingslot.
Mailen lijkt me wat overdreven. Gewoon lekker op de fiets gaan en die voor de deur parkeren. Je zou bij de receptie kunnen vragen waar je hem kunt stallen. Bij ons is de fietsenstalling niet bereikbaar zonder pasje of iemand die je binnen laat.
Misschien hebben ze alleen voor personeel inpandig een fietsenstalling. Niet voor bezoekers.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch niet perse een fietsenstalling nodig? Misschien worden de fietsen in een loods gezet. Of anders zet je je fiets met de ketting aan het hek vast.

Het is echt niet zo raar om te vragen waar jij je fiets het beste kan neer zetten. Je zal de eerste niet zijn die met de fiets komt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dan zet je je fiets gewoon voor de deur neer.
Zet je ‘m toch gewoon los ergens neer? Misschien is er ergens achter of onder het pand iets voor werknemers, maar voor nu doet dat er toch niet toe? Mijn werk, ook best een groot bedrijf, heeft ook geen fietsenstalling.

En anders vraag je bij binnenkomst even aan de receptie waar je je fiets het beste neer kunt zetten.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 19:07
19.85% gewijzigd
Nitflex schreef:
19-03-2019 19:04
Zet je ‘m toch gewoon los ergens neer? Misschien is er ergens achter of onder het pand iets voor werknemers, maar voor nu doet dat er toch niet toe? Mijn werk, ook best een groot bedrijf, heeft ook geen fietsenstalling.
Krijgen jullie toevallig een sollicitant morgen?
Ik zette mijn fiets dan altijd gewoon bij de deur neer (tenzij die daar in de weg stond) of ergens aan een hek, paal, boom etc. Nog nooit klachten over gehad. Ook wel eens gehad dat iemand het zag en toen even naar buiten kwam om met me mee te lopen naar de stalling of die alvast de deur open hield zodat ik naar binnen kon. (Bij sommige bedrijven kon je niet zomaar naar binnen lopen maar moest je eerst aanbellen of door security).
2019 schreef:
19-03-2019 19:06
Krijgen jullie toevallig een sollicitant morgen?
Vast wel!
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je normaal gesproken als je een plek bezoekt waar geen fietsenstalling is? Of komt dat nooit voor?
mijn fiets heeft een standaard
Volgens mij mag je je fiets gewoon ergens neer zetten zo lang die niet in de weg staat of het duidelijk is dat je daar geen fietsen mag plaatsen.

Ik zet mijn fiets soms ook heel asociaal bij een bedrijf in het fietsenrek als ik een paar deuren verder moet zijn waar mijn fiets in de weg zou staan (smalle stoep). Dat fietsenrek zit bij bedrijf om de hoek tegen een blinde muur. Stond eerst nooit een fiets maar sinds ik mijn fiets daar neer zet, zetten meer mensen de fiets ook daar :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Fiets gewoon ergens buiten neerzetten.

Bij mijn werk is ook een inpandige fietsenstalling. Die valt van de buitenkant niet op, maar je hebt ook een toegangspas nodig om daar binnen te komen.

Wel verwacht ik dat relatief veel mensen met de auto naar hun werk gaan als dat op een industrieterrein is. Daar is vaak voldoende parkeergelegenheid en als ik naar mijn eigen stad kijk, vind ik de fietsroutes naar de industrieterreinen niet de meest aanlokkelijke routes.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Pinda-Kaas schreef:
19-03-2019 19:12
Wat doe je normaal gesproken als je een plek bezoekt waar geen fietsenstalling is? Of komt dat nooit voor?
Dat is in Nederland echt hoogst ongebruikelijk.
Ik fiets ook wel eens door een industrie terrein en weilanden/bos overdag. Niet altijd even prettig en dat bos dan vooral als het hard waait, fietsers genoeg want populaire snelle fietsroute voor woon-werk fietsers en scholieren. Maar om nou voor een klein stukje wat makkelijk te fietsen is helemaal de auto te gaan pakken? Nee (tenzij het echt gevaarlijk is). En soms ben je met de fiets ook sneller omdat je makkelijker binnendoor kunt en niet steeds te maken hebt met 1 richtingsverkeer. Soms kom ik dezelfde auto's 2x tegen op m'n route terwijl die toch echt sneller rijden dan ik.
Hier zit de fietsenstalling in de tuin.
De hele hal, gang én vergaderzaal door.

Enkel toegankelijk dus voor écht personeel, want je gaat niet continu door de vergaderzaal lopen als daar mensen zitten.

Die sporadische bezoeker die met de fiets komt zet zijn fiets buiten voor 't raam.

Ik zou hem dus gewoon "ergens" op de parking smijten.
Op slot.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
19-03-2019 19:35
Dat is in Nederland echt hoogst ongebruikelijk.
sorry je maakt een grapje toch?

de enige fietsenstalling waar mijn fiets weleens staat is op het station. Verder altijd op straat. Ik ken amper gebouwen met een toegewijde fietsenstalling.
Wij hebben ook niet overal fietsenstalling. Ik zou hem gewoon voor de deur zetten. Persoonlijk zou ik het opvatten als weinig zelfvertrouwen als je daarover zou mailen. Ik zou zeker niet mailen.
Pinda-Kaas schreef:
19-03-2019 19:12
Wat doe je normaal gesproken als je een plek bezoekt waar geen fietsenstalling is? Of komt dat nooit voor?
Dit. Ik ben erg verbaasd over de vraag.
Wat is er mis met je fiets op zn standaard ergens bij een muur of lantaarnpaal neerzetten?
Dat zul je toch wel eens vaker doen?
Polsjef schreef:
19-03-2019 19:42
Wij hebben ook niet overal fietsenstalling. Ik zou hem gewoon voor de deur zetten. Persoonlijk zou ik het opvatten als weinig zelfvertrouwen als je daarover zou mailen. Ik zou zeker niet mailen.
Hier zouden je kansen waarschijnlijk gelijk met zo'n 75 % kelderen.

Je zou wel een héél sterke sollicitatie moeten neerzetten om uberhaupt nog iets van kans op de job te hebben.



Dat je eventueel bij 't binnenlopen nog aan de receptie vraagt of je fiets daar goed staat / niet in de weg staat ... tot daaraantoe.
Maar er dan ook nog es een mail aan verspillen?

Moet dat ding ook nog tegen morgen beantwoord zijn of het komt weer te laat.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
19-03-2019 19:46
Hier zouden je kansen waarschijnlijk gelijk met zo'n 75 % kelderen.
bij mij ook, heel vreemde vraag die suggereert dat TO onzelfstandig is en weinig initiatiefrijk/oplossingsgericht
Alle reacties Link kopieren
Het leuke van een fiets is dat je die (bijna) overal kunt neerzetten. Blijkbaar denkt niet iedereen zo.
We hadden laatst een sollicitant die heel lang doorvroeg over waar hij zijn melk in de koelkast kon zetten.
Het was buiten zijn bevattingsvermogen dat er niet op iedere verdieping een koelkast was.
Ik vind dit van een zelfde categorie.
Het handige van een fiets is juist dat je hem overal kunt neerzetten en eenmaal.in dienst kom je vanzelf wel op een handige plek voor je fiets.
Let je er overigens wel op dat je niet te verwaaid en bezweet toekomt?

Het is niet dat je nog effe een douche kan nemen of je haar kan doen voor je aan je gesprek begint.


Heb je net kilometers door industrie-gebied gereden kom je helemaal verwaaid aan en word je daar weer op afgewezen omdat de rest er toch écht netter uit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven