Werk & Studie alle pijlers

helpende niveau 2

22-03-2019 12:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik overweeg om een opleiding te starten als helpende niveau 2
nu vroeg ik mij af zijn hier meer leden die deze opleiding hebben gedaan.

Is de opleiding te doen voor iemand die alleen vmbo heeft gedaan ? ik weet dat er vakken als Nederlands en rekenen bij de opleiding zitten vandaar dat ik een beetje twijfel en graag wil weten of er mensen zijn die de opleiding doen en wat meer over willen vertellen.

Groet Annemarie
Ja ik heb hem ook gedaan en kom ook van het vmbo. Opleiding is prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
VMBO is natuurlijk breed, je hebt VMBO-t, VMBO-k en VMBO-b. Niveau twee opleidingen zijn met elk VMBO diploma toegankelijk, maar waarschijnlijk voor mensen met een hoger niveau VMBO wel gemakkelijker.
ik zou voor niveau 3 gaan , daar is veel vraag naar
ook met bb kan je dat proberen/ aanmelden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb cliënten die verstandelijk beperkt zijn die een niveau 2 opleiding hebben afgerond. De cliënten die dat lukt hebben wel enorme inzet overigens.
Alle reacties Link kopieren
Als je twijfelt of het haalbaar is voor je, zou je je aan kunnen melden bij www.sterkinjewerk.nl voor 2 gratis coachingsgesprekken. Daar kijken ze met je of het past en haalbaar is. Kijk maar even rond op de site. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
hoi Annemarie

Als je aan de opleiding mag beginnen omdat je voldoende vooropleiding hebt, dan is er geen enkele reden om er niet aan te beginnen. ik denk dat je het kan, en de enige reden waarom je deze vraag stelt, is omdat je bang bent dat het te moeilijk is.
In dat soort gevallen denk ik altijd aan het volgende: als je het probeert en het lukt je bent je wijzer geworden. Als je het probeert en het lukt je niet, ben je ook wijzer. Maar als je het niet probeert, dan ben je niks.
Altijd doen dus.
Misschien kun je bij de opleiding eens vragen of je de lesboeken in mag zien?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik zou gaan voor niveau 3, verzorgende IG. Weinig verschil met helpende twee, wel meer uitdaging. Plus baangarantie.
Helpende (en evt Helpende Plus) is wel een mooie tussenstap naar niveau 3. Mocht je dat uiteindelijk gaan doen, kun je wel alvast wennen.
Alle reacties Link kopieren
Als je vmbo gedaan hebt dan moet een mbo2 opleiding over het algemeen prima te doen zijn.
Ik zou zelf voor een hoger niveau gaan. In de zorg heb je volgens mij meer aan de mbo3 opleiding; verzorgende IG.

Succes hoor, knap dat je dit gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
22-03-2019 15:34
Ik zou gaan voor niveau 3, verzorgende IG. Weinig verschil met helpende twee, wel meer uitdaging. Plus baangarantie.
Sommige mensen zoeken geen uitdaging, maar zekerheid. Als Annemarie twijfelt of ze niveau 2 aankan, moet ze daar beginnen. Met een beetje goede wil en inzet komt daar misschien nog wel een niveau 3 achteraan.
Succes ermee, Annemarie!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
22-03-2019 17:10
Sommige mensen zoeken geen uitdaging, maar zekerheid. Als Annemarie twijfelt of ze niveau 2 aankan, moet ze daar beginnen. Met een beetje goede wil en inzet komt daar misschien nog wel een niveau 3 achteraan.
Succes ermee, Annemarie!
Helemaal mee eens. Begin allicht in sept ook aan de opleiding helpende plus BBL. Kan van daaruit altijd nog richting verzorgende ig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.. ik heb er veel aan
Is er een reden waarom je denkt het niet aan te kunnen?
Dan zou ik es effe horen wat school ervan zegt en of ze ervaringen hebben met jouw eventuele problemen.


Je kan natuurlijk ook es rondhoren of iemand in je omgeving bijvoorbeeld cursussen of boeken heeft liggen die je es kan inkijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben gewoon niet zo heel goed in leren vooral rekenen is een groot probleem. Daarom de twijfel of het wel wat voor mij is om terug te gaan naar school.
samira2 schreef:
23-03-2019 08:14
Ja ik ben gewoon niet zo heel goed in leren vooral rekenen is een groot probleem. Daarom de twijfel of het wel wat voor mij is om terug te gaan naar school.
Ik heb deze opleiding via een speciaal leerwerktraject gedaan. Misschien iets voor jou? Als je meer informatie wil mag je me een pb sturen.
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet tegenhouden door het rekenen, het rekenexamen in het mbo onderwijs staat op losse schroeven.

Daarnaast helpt veel oefenen vaak, download een leuke reken app en ga aan de slag. Als je ergens tegenaan loopt mag je me altijd een berichtje sturen!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Morgana, geef even wat voorbeelden van leuke reken-apps, daar heeft ze vast veel aan. 😉
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een aantal apps die math games heten. Ik zou daar een paar van instaleren TO, en dan proberen welke je fijn vindt. Als je zo het hoofdrekenen kunt trainen heb je al een stap gewonnen. Ook zijn er een aantal apps met wiskundige puzzels, die kom je ook tegen als je op math games zoekt. Maar weet niet welke daarvoor geschikt zijn voor TO.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een super fijne reacties.. bedankt voor alle tips
Hier is het rekenen en inzicht ook niet echt top. Moet as maandag voor een ANM test, we gaan het zien😅
Alle reacties Link kopieren
Als leren of schoolbanken niet je ding is zou ik BBL doen. Helpende is niet echt een theoretische opleiding, juist praktisch. Zo rol je er zo in, kun je altijd nog door naar niveau 3 waar wel een stukje meer theorie bij komt kijken
Rekenen zou ik me niet te druk om maken . Ik ken er zat die geen enkele aanleg voor rekenen hebben maar de rekentoets allemaal uiteindelijk toch gehaald hebben.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=rQJggIV ... aEBjnAZR6g

https://www.youtube.com/watch?v=x2UG0Yz ... aEBjnAZR6g

https://www.youtube.com/watch?v=lvnSTez ... aEBjnAZR6g


Ik ben ook erg slecht in rekenen (zonder rekenmachine). Bij mij werkte deze methodes :).

Ik heb vmbo-t gedaan en vind in vergelijking mbo2 dan een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik goed in rekenen, maar voor klasgenoten van mij heeft deze site hulp geboden:
https://meneermegens.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven