Werk & Studie alle pijlers

Veranderen van BBL leerplek mogelijk?

01-04-2019 12:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag men tijdens de studie veranderen van BBL leerplek?
Dus een half jaar bij bedrijf A en een half jaar bij bedrijf B?

( Ivm instroming waren er weinig plekken, dus gestart bij een bedrijf wat verder weg ligt ( geen reiskosten vergoeding).
Per sept weer ruimte bij andere bedrijven.
.....
Vraag het je studiebegeleider
Waarom zou dat niet mogen? Zolang jij een goede leerplek hebt, die voldoet aan de eisen.
Maar de enigen die deze vraag echt kunnen beantwoorden zijn de mensen van jouw opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Gesprek bij opleider is deze week.
.....
Alle reacties Link kopieren
Gesprek bij opleider is deze week.
.....
Alle reacties Link kopieren
Kan soms wel, als de andere organisatie de studiekosten over wil nemen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
01-04-2019 13:11
Kan soms wel, als de andere organisatie de studiekosten over wil nemen.
Niet alle bedrijven betalen je studie. Ik heb dit 4 jaar zelf betaald.

Inprincipe werkt het volgens mij het zelfde als dat je gewoon in dienst bent. Dus met maand opzeg termijn kun je naar ander bedrijf. Zo was het bij mij wel.
Alle reacties Link kopieren
Hm wellicht even navragen op school. Maar in mijn werkplekken kon dit niet omdat ik uiteindelijk een bepaalde proef moest maken en anders had ik te weinig tijd om het te voltooien. Maar misschien ligt dit ook aan de opleiding/werk wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je nu nog over willen stappen? Het is nog maar een paar maanden en dan zit het schooljaar er weer op. Gewoon effe doorbijten.
Enne reiskosten, de eerste 10 kilometer is voor eigen rekening, daarna 19 cent per kilometer, alleen voor de reis er naar toe. OV is ook alleen maar de heenreis.

Als 1 april grap is 't ie niet geslaagd. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
01-04-2019 15:09
Enne reiskosten, de eerste 10 kilometer is voor eigen rekening, daarna 19 cent per kilometer, alleen voor de reis er naar toe. OV is ook alleen maar de heenreis.
Van wie krijg je dat, als het bedrijf geen reiskostenvergoeding betaalt?
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
01-04-2019 13:35
Niet alle bedrijven betalen je studie. Ik heb dit 4 jaar zelf betaald.

Inprincipe werkt het volgens mij het zelfde als dat je gewoon in dienst bent. Dus met maand opzeg termijn kun je naar ander bedrijf. Zo was het bij mij wel.
Ze heeft het over een BBL.
In de regel is dat een overeenkomst voor de duur van de opleiding en betaalt door de werkgever.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
01-04-2019 19:59
Ze heeft het over een BBL.
In de regel is dat een overeenkomst voor de duur van de opleiding en betaalt door de werkgever.
Weet wat BBL is. Heb ik ook gedaan, 4d werken en 1d school. Bij mij werd het alleen niet door werkgever betaald.

Het ligt natuurlijk in welke branche je werkt. In mijn branche bleven er veel na het afronden van de opleiding bij het huidige bedrijf werken.
Ja dat mag.
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
01-04-2019 15:17
Van wie krijg je dat, als het bedrijf geen reiskostenvergoeding betaalt?
Ben je direct in dienst bij het bedrijf of heb je een leer-werkplaats via een uitzendbureau (of soortgelijk)?

Als de werkgever het niet betaalt dan komen de kosten voor je eigen rekening. Hangt af of het bedrijf een CAO heeft waarin reiskosten zijn geregeld. Reis je met het OV en heb je te maken met de jaarlijkse belasting aangifte, dan kán het zijn dat je het op kunt geven míts je voldoet aan de voorwaarden die gesteld worden.

Heb je een leer-werk plaats via een uitzendbureau (of soortgelijk) én je reisafstand is minder dan 10 km, dan krijg je geen reiskosten vergoeding. Vanaf 10 km is er recht op en wordt dan betaalt door het uitzendbureau (of soortgelijk) daar zij werken met een CAO waarin dat geregeld is.

Wellicht kun je met onderstaande link uit de voeten en wordt het duidelijker toegelicht.

https://loonwijzer.nl/arbeidsvoorwaarde ... vergoeding
Ik reageer even op dit oudere toppic. Ik werk in combinatie met 1 dag school als helpende plus bbl bij een zorginstelling. Het is een klein team met 8 bewoners. Ik heb het heel erg naar mijn zin en het gaat ook super goed, merk en dat krijg ik ook regelmatig van collega’s en werkbegeleidster te horen dat ze zeer tevreden zijn. Deze week nog een appje van collega die de roosters maakt bij ons en ook personeel werft wanneer ik klaar ben. Ze was in kaart aan het brengen wat evt nog aan personeel bij moet komen. Ben als alles volgens plan verloopt nov 2020 klaar. Moet in principe mei 2020 van plek veranderen. Wil zelf heel graag daar blijven. Wat is handig? Toch een andere afdeling/ plek om meer ervaring op te doen of aankaarten dat ik er wel oren na ar heb als er plek is om daar te kunnen blijven? Heb super collega’s en het is op fietsafstand van huis.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
16-11-2019 20:43
Ik reageer even op dit oudere toppic. Ik werk in combinatie met 1 dag school als helpende plus bbl bij een zorginstelling. Het is een klein team met 8 bewoners. Ik heb het heel erg naar mijn zin en het gaat ook super goed, merk en dat krijg ik ook regelmatig van collega’s en werkbegeleidster te horen dat ze zeer tevreden zijn. Deze week nog een appje van collega die de roosters maakt bij ons en ook personeel werft wanneer ik klaar ben. Ze was in kaart aan het brengen wat evt nog aan personeel bij moet komen. Ben als alles volgens plan verloopt nov 2020 klaar. Moet in principe mei 2020 van plek veranderen. Wil zelf heel graag daar blijven. Wat is handig? Toch een andere afdeling/ plek om meer ervaring op te doen of aankaarten dat ik er wel oren na ar heb als er plek is om daar te kunnen blijven? Heb super collega’s en het is op fietsafstand van huis.
Plezier in je werk is belangrijk. Dus ik zou zeker het gesprek aangaan om te kijken wat de mogelijkheden op je huidige plek zijn. Meer ervaring op doen is vast ook mogelijk, misschien kun je misschien eens op andere afdelingen werken, aangepaste taken krijgen Enz
Valentijn101 schreef:
16-11-2019 21:29
Plezier in je werk is belangrijk. Dus ik zou zeker het gesprek aangaan om te kijken wat de mogelijkheden op je huidige plek zijn. Meer ervaring op doen is vast ook mogelijk, misschien kun je misschien eens op andere afdelingen werken, aangepaste taken krijgen Enz
Ja ik ga binnenkort maar eens polsen op het werk.
Waarom moet je in principe van plek veranderen?
Marana schreef:
17-11-2019 08:27
Waarom moet je in principe van plek veranderen?
Dat is dat je op meerdere plekken hebt meegedraaid om zo te ervaren hoe ze op die plek werken.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
17-11-2019 09:03
Dat is dat je op meerdere plekken hebt meegedraaid om zo te ervaren hoe ze op die plek werken.
Ik denk ook dat het verstandig is om op verschillende plekken te werken. Je kent de bewoners nu best wel goed en dan kunnen handeling routineus worden. Werken op andere afdeling kan je scherp houden én je leert nieuwe dingen, of oplossingen als je ergens tegenaan loopt tijdens de verzorging. Is het mogelijk om bijvoorbeeld om de week op een andere afdeling te werken?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik reageer nog even op deze oude topic. Ik doe nu sinds een klein jaar de opleiding helpende plus bbl. Werk nu op een pg afdeling met 8 bewoners. Heb het super naar mijn zin. Leuke collega’s, goede begeleiding. Nu moet ik per 1 juni switchen naar een andere plek voor meer ervaring. Vindt dit helemaal niet leuk. Het liefst bleef ik. Collega’s ook niet. Gisteren met team vergadering zei een collega wel een aantal keer dat ze het zo jammer vindt dat ik weg ga. Snap dat ervaring elders op doen ook zeker belangrijk is. Maar ik ik kan mee solliciteren op een aantal vacatures binnen dit huis voor een aanstelling voor na afronding van mijn opleiding. Dat zei ook de collega die over de sollicitaties gaat. Dus dat ga ik zeker doen. Wie weet kom ik wel terug. We gaan het zien. Hoe gaat het nu met jou TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven