Werk & Studie alle pijlers

Welke onderwijsinstelling voor lerarenopleiding

14-04-2019 12:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil een lerarenopleiding op HBO niveau gaan doen. Weten jullie welke opleider goed is? En waarom zou je wel of niet voor een bepaalde opleider kiezen?

Thanks.
Ella
Alle reacties Link kopieren
Welke opleiding wil je gaan doen dan? Volgens mij zijn alle opleidingen wel oke. Ikzelf ben niet tevreden over Fontys (ik vond veel docenten niet echt competent), maar daar heb ik een master gedaan dus dat zegt niks over de docenten op de lerarenopleidingen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt toch onwijs van de richting af waarin je de docentenopleiding wil gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hier weinig mee. De pabo in Helmond staat goed aangeschreven maar wat heb je er aan als je leraar Natuurkunde wil worden en in Friesland woont/wil wonen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil docent Nederlands worden en ik woon in het midden van Nederland. Kan dus vrij eenvoudig naar verschillende plaatsen reizen om te studeren. Hoewel Groningen en Maastricht wellicht inderdaad wat verder zijn. Het gaat me echt om de kwaliteit van de opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik begeleid stagiaires en mijn ervaringen met Hogeschool Utrecht zijn niet zo goed. Windesheim ben ik wel positiever over, maar dit geldt dan weer niet voor collega's uit andere vakgebieden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je niet positief over HU en wel over Windesheim? Waar ligt dat aan?
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld de begeleiding op het stage-adres. Vanuit Windesheim komen ze twee keer. Vanuit de HU kwamen ze niet.

Ook de kennis die stagiaires vanuit de HU hadden, vond ik tegenvallen. Ook konden ze met heel weinig punten gewoon een jaar doorstromen, waardoor stages soms helemaal verkeerd gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zelf een lerarenopleiding op Windesheim en ben zeer tevreden! Aan het begin van het jaar is er al duidelijk wat er van je verwacht wordt. Stage plekken zijn vaak nog wat lastiger , dit omdat deze vanuit Windesheim geregeld worden behalve je lio. Maar hiermee garanderen zij de kwaliteit van je stage begeleider.
Alle reacties Link kopieren
Driestar Gouda, christelijke grondslag maar ook zeer moderne en vooruitstrevende manier van lesgeven.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je meer info willen over Windesheim mag je mij trouwens wel berichtje doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel begin jaren 2000, ben ik ook niet heel tevreden over de HU. Het opleidingsniveau vond ik toen behoorlijk aan de lage kant. We kregen opdrachten die nog gedaan konden worden door een kleuter. Counties, landen en steden/plaatsen inkleuren in een landkaart van de UK bijvoorbeeld. En een webquiz. Eén van de vragen was hoe de beroemde concerthal in Londen heet, met een linkje eronder: www.royalalberthall.com. Pittige vraag... Na veel gedoe daar was dat de spreekwoordelijke druppel en ben ik overgestapt naar de NHL, toen een flex-opleiding. Ook daar ging helaas genoeg mis, maar won het wel van de HU.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Een opleiding valt of staat met het management en de docenten. Als die veranderen, verandert de kwaliteit ook. Ik doe een opleiding die een paar jaar geleden nog niet zo heel goed aangeschreven stond, maar nu bergen mensen trekt. Nieuwe coördinator, frisse vakgerichte docenten zorgen voor een betere kwaliteit.
Pergamon schreef:
14-04-2019 13:28
Dat hangt toch onwijs van de richting af waarin je de docentenopleiding wil gaan doen?
Dit.
Alle reacties Link kopieren
En wat denken jullie ervan dat instellingen als het LOI of NCOI ook lerarenopleidingen aanbieden? Daar kan ik me weinig bij voorstellen, omdat ik alleen met regulier onderwijs bekend ben. Maar heeft een van jullie daar ervaring mee? Of kennen jullie mensen die hun bevoegdheid daar gehaald hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven